Het grote motorrijderstopic

Discussion in 'Off-Topic' started by Remco, Jun 7, 2007.

  1. Leuke blèr pijp.
    ;)
     
  2. Mooie machine! Veel veilige kilometers gewenst
     
  3. Veel plezier ermee Sietze! :thumbup:
     
  4. Ik vind die zwarte velgen wel wathebben zo hoor :thumbs:
     
  5. Thnks mannen!! Zoals jullie wel van mij gewend zijn ben ik de boel weer aan het slopen... Eerste pekel ligt op de weg dus tijd om de motor eens grondig schoon te maken en alles na te kijken voor het nieuwe seizoen.


    [​IMG]
     
  6. Schoonmaken? Hij ziet er anders helemaal niet vies uit, in tegenstelling tot die van mij...
     
  7. persoonlijk heb ik niet zoveel met motoren maar dit ziet er wel heel stoer uit Sietze :rock:
     
  8. Nee klopt zo vies is ie niet maar ik ben een pietje precies ;) Hij begint het nieuwe seizoen in showroomstaat :cool:

    Thnks man!
     
  9. hahah schoonmaken was da, motor moet rijden!
     
  10. hahaha idd! Ik doe altijd 3 keer per jaar grondig schoonmaken en een keer polijst/wax beurtje. De kappen gaan er alleen maar af als dat nodig is voor onderhoud. Vaak zie je het als het de body er regelmatig af is geweest.
     

  11. Ja nu even niet rijden... Wel schoonmaken:rock:
     
  12. Die van mij staat met de wieltjes van vloer, onder een dekentje. Mocht er nog een lekker dagje komen, laat ik em effe uit:rock:
     
  13. [MENTION=7712]Blauwitje[/MENTION] Doe jij het grote onderhoud zoals banden, ketting en tandwielen vervangen zelf? Of breng je je motor dan weg?
    Mijn achterband begint een beetje vierkant te worden en ik denk dat ketting en tandwielen ook wel aan vervanging toe zijn.
     
  14. Ketting en tandwielen is zelf goed te doen... Band wisselen is zo'n apparaat wel handig! Als je toch je achterwiel eruit haalt voor een tandwiel dan kan je hem mooi even los wegbrengen dan kost wisselen je ook bijna niks.
     
  15. #1235 Blauwitje, Nov 26, 2013
    Last edited by a moderator: Nov 26, 2013

    Olie ,remblokken en ketting, tandwielen doe ik zelf. Ketting kan je testen
    Kijk naar de spanning rol hem stukkie verder en kijk dan weer, doe dat een paar keer en zit er veel verschil in dan is ie aardig versleten! Ook heb je haaie tanden op de tandwielen is ie ook aan zijn eind. Vervang ook altijd de tandwielen voor en achter als je de ketting vervangd.
    heb ooit een ketting ponsje gekocht , tis prima zelf te doen en je houd wat geld in je zak!:D

    Rubber slijt vaak harder dan je ketting!:mrgreen: ligt ook een beetje aan hoe je bij de stoplichten weg rijd iedere x ik heb mijn banden nog steeds aardig rond kunnen houden.

    In bleiswijk heb ik een adresje voor banden die heeft vaak wel scherpe prijzen wel kom ik bij hem met losse velgen! Scheelt je kosten met omleggen!
     
  16. Haal je wel de band er zelf vanaf of ga je met velg en band daar heen? Ik weet denk welk adres dat is. Mijn zusje is er ook geweest.

    Ik ga vanavond even de ketting spannen en kijken wat de staat is. Wat betreft de band, ik rijd elke dag de N209 en A13 af. Veel rechte stukken waardoor hij niet mooi rond slijt en volgens mij ligt hij er ook al een tijdje onder.
     
  17. Ketting en tandwielen vv is makkelijk zelf te doen als je enigzins handig bent. Banden omleggen ben je speciaal apparatuur voor nodig. Als je heen gaat met een los wiel scheelt dat inderdaad wat montagekosten.
     
  18. #1238 Blauwitje, Nov 26, 2013
    Last edited by a moderator: Nov 26, 2013
    Ik haal het wiel van de motor af. Band moet met machine van de velg dat laat ik over aan motomike.nl, tandwiel mag je ook thuis laten. Voor en achterbok is eigenlijk onmisbaar voor dit soort klusjes.

    Is jou motor blauw en je helm zilver of grijs? Mischien zag ik je van de week rijden..
     
  19. Ik heb wel een paddock stand voor de achterkant, maar niet voor de voorkant.
    Wiel eruit halen lijkt me inderdaad niet zo moeilijk. Zojuist al de ketting gespannen dus iets verder en het wiel ligt eruit.
    Alleen het voorste tandwiel is iets meer werk denk ik. Maar dat is een mooi klusje voor het voorjaar. Deze winter of in ieder geval de komende maand rijd ik nog wel even door met de huidige set. Het ziet er nog niet heel slecht uit, als ik de boel maar blijf smeren en spannen om de zoveel kilometer. Heb inmiddels alweer zo'n 6000km gereden met deze fiets.

    Mijn motor is juist zilver met geel en mijn helm zwart. Dat was ik dus niet :D
    Maar kwam je die tegen op de N209? Die zie ik ook vaak rijden namelijk. Hij is ook geen lid van het Thundercat forum.
     
  20. Ben vanavond even verder gegaan met demonteren van de motor om de alles te checken... Luchtfilter, bougies enz.

    Ik had niet een speciaal stalen stangetje om de tank omhoog te houden maar deze kitspuit doet zijn werk prima.

    [​IMG]

    Bij het loshalen van luchtfilterbox liep ik tegen het probleem op dat het frame hol is en mijn opzetstukje precies losliet op het moment dat ik hem door het frame heen zou halen. Na een half uurtje pielen had ik hem er weer uit.... Pfff!

    [​IMG]

    [​IMG]

    Even wat foto's want beelden zeggen meer...


    Luchtfilter is duidelijk aan vervanging toe!! Deze zit er zeker al een paar jaar in.

    [​IMG]

    Onder de luchtfilterbox zag alles er netjes uit! Toch even met de compressor al het stof enzovoort er tussenuit gespoten. Daarna waren de bougies aan de beurt.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De bougies ga ik uit voorzorg ook vervangen dan is dat maar klaar....
    Volgende fase is de uitlaat eraf halen en de kat daarvan even mooi zwart spuiten.
    Daarna kan ik ook gelijk mijn olie vervangen want de beschermkap van de kat steekt net iets te ver uit waardoor de olie erop zou komen als ik deze ga vervangen.
     

Share This Page