1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het "grote" kleine ergernissen topic

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Eric Mudguard, 4 mrt 2020.

  1. Van een leerling verwacht ik het niet, maar er zit ook een instructeur naast.
    Ik weet nog van die van mij vroeger dat die ook telkens naar het verkeer achterop keek en dan had je dit gezien.
    Zoals gezegd, ik had al extra afstand gehouden maar om nu in de ABS te moeten om een oranje verkeerslicht te halen dan ben je niet handig bezig.
     
    Bramzel en Edgar Focus vinden dit leuk.
  2. Helemaal mee eens. Als ex instructeur weet ik dat. Altijd achter je kijken voordat je gaat remmen. Die spiegel zit er niet voor niets. En een noodstop voor oranje is niet nodig.
     
    Bramzel vindt dit leuk.
  3. Tja we weten natuurlijk niet wie de noodstop uiteindelijk gedaan heeft, zover ik weet kan een instructeur wel remmen maar niet de rem lossen als de leerling er met zijn voet vol op staat om toch maar te doen zoals geleerd is remmen bij oranje als het kan. Wie weet is de instructeur nadien wel naar huis gegaan voor een schone (onder)box
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  4. Mijn ergernis vandaag;

    Een migratie op het werk, alles werd weken maanden getest. Hele teams werden getraind en overgevlogen. Bij go-live werkt heel veel niet zoals het moet…. Ja ik weet dat een migratie lastig is, maar het kost me zoveel tijd… en er staat zo veel werk….
     
    montagne en Edgar Focus vinden dit leuk.
  5. Als je erachter op geklapt was, was je fout.

    Maarrrrrrr, ik snap je frustratie!!
     
  6. I.p.v. noodstop beetje gas bij. Die rijschool zou ik in ieder geval niet aanbevelen

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  7. Precies dat dus, afhankelijk van de situatie of remmen of doorrijden.
    Had ik een vrachtwagen geweest was het gegarandeerd raak.
     
  8. #348 Fredhead, 9 jun 2023
    Laatst bewerkt: 9 jun 2023
    De belastingdienst in de categorie leuker kunnen we het niet maken, maar ook zeer zeker niet gemakkelijker....

    Dame heeft een eigen bedrijf en de Master is laatst privé aangeschaft.
    Vandaag een aantal blauwe enveloppen in de bus (kennelijk was 1 geen optie) met daarin de tekst dat haar auto nu als zakelijk wordt gezien inclusief het daarbij behorende wegenbelastingtarief.
    Dat laatste is best prettig, echter zit je daarmee dus direct aan een hoop rompslomp en zou ze nu al bijtelling moeten betalen omdat er meer dan 500 kilometer privé is gereden.
    Geloof dat er nu al ruim een halfuur wordt gebeld om dit recht te zetten en je gaat van de ene afdeling naar de andere toe.
     
  9. Update op bovenstaand, na 1,5 uur bellen en 4 personen aan de lijn zou het volgens 50% van de medewerkers goed gegaan zijn en de andere 50% weet het niet zeker.
    Voor nu laten we het even zo....ding gaat straks toch op camper kenteken.
     
  10. Afwikkeling en boetes zijn ze erg snel mee. Corrigeren daarentegen is een drama zelfs bij kleine wijzigingen.
     
  11. Stoepjes...........stoepjes:cussing:
     
    miura, Tom91, montagne en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Het formulier voor het eventueel volledig omzetten naar particulier was gevonden en zelfs voor de invulling daarvan waren er meerdere meningen.
    We hebben het maar op gegeven.
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  13. Nou we hebben er weer een....

    Laatst de kettingzaag voor 6 weken kwijt geweest voor een beurtje, afstellen en wat klein prul.
    Gisteren weer eens gebruikt sindsdien, kwam er al achter dat de gaskabel ofwel de strak staat of blijft hangen sinds ze hem uit elkaar hadden gehaald en vandaag bij het restant hout zagen brak als bonus de hendel van de kettingrem af.... :cussing::cussing:

    Van de week op z'n minst maar eens bellen dat een deel als garantie gaat en vragen of het niet weer een kwestie van minimaal een paar weken gaat worden.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  14. Vol verbazing lees ik dit bericht. Waarom vol verbazing? Omdat ik ergens het idee had dat je dat gewoon ook zelf zou doen, beurtje en afstellen denk ik :mrgreen:
    Maar goed, hopelijk wordt het netjes maar ook vooral snel opgelost.
     
    Fredhead vindt dit leuk.
  15. :mrgreen:

    Door tijdgebrek laten doen dit keer, carburateur moest af worden gesteld en heb het specifieke gereedschap ook niet in dit geval.
    Poging gedaan maar Stiga is zo uitgekookt dat die vlieger niet op ging.

    Beurtje doen we normaal gesproken wel zelf maar dacht als we hem dan toch wegbrengen.

    Had ik helaas toch het gereedschap maar gewoon gekocht, had veel weken wachten gescheeld en had ik nu niet terug hoeven gaan gok ik.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  16. Hier steeds wat gezever met een prijzige fiets die net een half jaar oud is. Het begon met de kabel voor de achter verlichting die losliet, deze was letterlijk in het achter spatbord geplakt. Die liet de eerste week dus al los. De versnellingen waren niet goed afgesteld, na het inschakelen van de oneven versnelling trapte die soms door. Dus weer terug naar de winkel, de kabel van de verlichting is weer netjes vastgezet maar de versnellingen afstellen was toch nog niet goed gelukt. Maar zoals vaak bij mij, daar kom ik wat later pas achter :think:.

    Inmiddels is het tijd voor de eerste servicebeurt van de 4 (zaten inbegrepen bij de fiets) en aangegeven dat de versnellingen nog niet goed zijn afgesteld. Daarnaast knakt de linker trapper soms bij hard trappen en rammelt de ketting.
    Haal ik de fiets weer op, krijg ik de mededeling dat het knakken van de trapper lag aan de ketting die iets uitgerekt was. De ketting is opnieuw gespannen en het probleem zou weg moeten zijn. Het probleem met schakelen zou komen doordat ik spanning op de ketting houd tijdens het schakelen, wat ik dus nooit doe omdat ik weet dat het problemen geeft. Fiets staat weer klaar, dus snel opgehaald.
    Je raadt het al, de rit naar huis gaat prima. De volgende dag blijkt dat er een speenvarken vasts zit in mijn achterwiel, 1x wat harder geremd en sindsdien een gênant hard gepiep wanneer ik de rem ook maar iets gebruik. De remkracht is ook echt belabberd. Ben zelf even aan de gang geweest om de remschijf te ontvetten en de remblokken te checken, maar ik zie er niets geks aan.

    Dus weer terug geweest, zijn ze blijkbaar vergeten de remblokken in te remmen op een machine (op een fiets dus ook al nodig). Terwijl ik voorheen geen klachten had. Ze hebben snel de remblokken ingeremd en inderdaad het piepen was even weg, totdat ik na werk weer naar huis ging :angry:. De linker trapper knakt nog, de oneven versnellingen zijn ook nog niet goed...
    Dus binnenkort maar weer terug.

    1st world problems allemaal, maar wel irritant.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  17. Had ik op de voorrem, die krijste zo hard dat een bel niet nodig was..
    Is uiteindelijk een nieuwe remklauw op gekomen omdat die wat remvloeistof lekte. Dan kun je blijven ontvetten, maar dat gaat niet helpen.
     
    Tom91 vindt dit leuk.
  18. Het haalt in ieder geval het plezier wel naar beneden
     
    Tom91 vindt dit leuk.
  19. Tegenwoordig is een goede monteur lastig te vinden, of ze zitten voor veel geld bij een grote fietsenmaker, of ze zitten liever
    op youtube of tiktok hun geld te verdienen, terwijl het echt niet zo moeilijk is....

    Mijn ergernis deze week:
    Klanten die wat onder garantie laten uitvoeren, maar het beter weten dan de monteur....dan doe je het toch lekker zelf?
    dat is dan ook weer niet goed
    Want stel je voor dat je geen tv onderweg kunt kijken...en dat is allemaal onze schuld....en het is vele malen ergen dan de
    oorlog die nu speelt.....oh wacht de oorzaak ligt bij Canal Digital, en met 1 druk op de knop kan je gewoon normaal tv kijken
    voor de rest van de avond totdat je hem uit zet, zet je hem weer aan dan moet je weer 1x op een knop duwen en alles
    werkt weer......en hem daarvoor willen laten staan? we zijn geen stalling

    Klanten die bellen dat ze een probleem hebben, en dat zo weten te brengen dat het ons probleem is als wij ze niet helpen,
    hoe klinkt september? nee dat duurt te lang...tot ziens....net of we niets te doen hebben

    Collega bedrijven die met een hoop poeha klanten overhalen om bij hun te komen, en dan niet uit de storing te kunnen komen,
    klant belt ons en geven advies hoe ze het kunnen oplossen, maar het bedrijf wil niets doen want dat is niet de oplossing,
    klant rijd naar ons toe en na 15min werken werkt de boel weer precies zoals we hadden uitgelegd....die klant gaat niet meer
    naar dat andere bedrijf

    Ja zo zit je vanzelf vol tot september
     
    M.Blaak, Edgar Focus en gerardTDCI vinden dit leuk.
  20. In half Nederland staat een flitspaal bij verkeerslicht. Beetje gas bij om net door oranje te gaan, maar wel een boete voor te hard rijden..... Blijft altijd een leuke afweging in zo'n situatie
     
    Edgar Focus, Pibo_Focus_CC en Ecobeast vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina