Nico Hulkenberg rijdt aankomend weekend wederom voor Aston Martin. De Duitser werd een week geleden last minute ingevlogen voor de GP van Bahrein, waar hij Sebastian Vettel moest vervangen. De viervoudig kampioen was namelijk positief getest voor corona, waardoor hij de race moest missen. Het was lang nog de vraag of Vettel terug kon keren, maar het is duidelijk geworden dat hij geen negatieve test kon laten zien en dus niet af kon reizen naar Saoedi-Arabië voor de tweede GP van het jaar. Aston Martin liet vrijdagochtend het volgende weten. "Hulkenberg zal trainen, kwalificeren en racen als vervanger van Seb. Ondanks zijn gebrek aan meters in de AMR22, ging Nico in Bahrein goed met de auto om en we zijn er zeker van dat hem dat in Saoedi-Arabië ook gaat lukken. We verwachten dat Vettel in Australië weer terug zal keren en fit zal zijn", aldus de renstal."
Niet naar Rusland gaan maar nu wel racen? Tja......... https://www.ad.nl/formule-1/twijfel...a-urenlange-vergaderingen-toch-door~ab90237b/
Ja nu doen de mensen in de factory iets minder hun best zeker? Nu krijgen ze geen bedankje van hem ;-)
Leuk voor Checco, poleposition! Minder voor Max, daar mogen ze nog even aan het werk. Ferrari zit er weer lekker dik op, leuke strijd morgen! Van mijn mogen er meer teams meedoen voorin
Dat hij normaal altijd de mensen @ the factory bedankt en nu is hij ze ineens vergeten? Wil er verder niks mee zeggen?!
Vier DRS-zones. Vier! Zoveel liggen er aankomend raceweekend op het Albert Park Circuit in Melbourne volgens de Formule 1-website. Aankomend Formule 1-weekend kunnen de coureurs tijdens de Grand Prix van Australië in theorie meer dan 200 keer gebruik maken van het Drag Reduction System, want volgens de circuitmap op de Formule 1-website, die begin deze week werd geüpload, zullen er vier DRS-zones op het circuit liggen. Het circuit werd in aanloop naar de 2022-editie van de Australische GP op enkele plekken gewijzigd, waardoor er onder meer een extra lang stuk vol gas werd gecreëerd op weg naar bocht negen en tien. De drie DRS-zones die er al waren: op het rechte stuk, tussen bocht twee en drie en tussen bocht tien en elf, krijgen nu gezelschap van een extra stuk DRS tussen bocht acht en negen. De vier DRS-zones worden overigens maar met twee 'detectiepunten' beheerd. Als een coureur bij het detectiepunt binnen een seconde van zijn voorganger zit, dan krijgt hij twee maal DRS. De nieuwe lay-out van het Formule 1-circuit is hieronder te zien. In dit artikel geven we meer uitleg over de veranderingen aan het Albert Park Circuit. Overigens zijn er ook maar een handvol circuits die meer dan twee DRS-zones hebben: Sakhir International Circuit (Bahrein), Jeddah Corniche Circuit (Saudi-Arabië), de Red Bull Ring (Oostenrijk) en het Autodromo Hermanos Rodriguez (Mexico).
Wel ideaal voor de Viaplay kijkers....als ze om 6.59 uur inschakelen hebben ze nog niks bijzonders gemist
Weet iemand welke races via Ziggo worden uitgezonden? Ik kijk nu via F1tv en dat is prima....maar een lange voor en nabeschouwing vind ik ook altijd leuk. Hopelijk gaat Ziggo dat weer doen bij die 3 races.