1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Herman's ST188 updatejes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Herman RS turbo, 9 jul 2012.

  1. ff een tegenvaller Herman, wel top dat er forum/clubleden in de buurt wonen die je gelijk willen helpen :thumbs:
     
  2. Is dat dat ding boven je pedalen? Zo ja, dan heb ik dat ook gehad bij mijn ST170... lekte boven op m'n rempedaal volgens mij. Merkte overigens niks tijdens het rijden... misschien lekte die niet zo erg als bij jou.
     
  3. Dit is idd het cilindertje boven het koppelingspendaal.
    Bij mij is die zodanig lek dat de koppeling niet goed functioneert en het schakelen moeilijk gaat met horten en stoten.
    Niet te lang mee rijden als je het hebt want het slooptje koppeling en versnellingsbak.
     
  4. Bij mij heb ik er aardig lang mee rondgereden. Ik merkte wel dat het pedaal al een tijdje af en toe glad was, maar het was in de winter met sneeuw dus ik dacht dat komt gewoon door m'n natte schoenen ;). Niet dus. Na een lange droge periode zag ik dat het pedaal er nog steeds nat uitzag. Na voelen bleek het geen water te zijn :nocheer:. Zoals gezegd zal het geen heftige lekkage zijn geweest. Heb er zeker, ongemerkt, twee maanden mee rondgereden...

    Succes met de vervanging!
     
  5. Ok. Ook geen last gehad van je remdruk?
    Jezal het niet meteen merken maar als jeer lang mee doorrijdt ga je ook remdruk veliezen lijkt me aangezien die cilinder op remdruk werkt
     
  6. Remdruk verlies je niet. Het zit zo aangesloten dat het remvloeistof potje nooit helemaal leeg kan raken door een lekkage in het koppeling systeem.
     
  7. Klopt!
    En vervanging is simpel klusje!
    FF ontluchten en gaan met die banaaan!
     
  8. ok dat scheelt dan weer. Cilindertje is besteld en is morgen binnen dus zit nog ff 2 zonder st maar morgen istie weer klaar
     
  9. Vandaag cilindertje vervangen en de boel ontlucht maar helaas, ST nog steeds kapot. Denk toch dat het druklager eruit ligt.

    Moegen wordt de ST opgehaald door jeffrey en die gaat de bak eronder weg halen en de onderdelen die vervangen moeten worden vervangen. Zal zowiezo een nieuwe koppeling inkomen. Waarschijnlijk 1 van national sports en verder is het puur even afwachten wat de schade is.

    Zit er nu ff flink van te balen maar komt uiteindelijk wel weer goed natuurlijk.
     
  10. Komt wel weer goed , we drukken gewoon morgen ff de st naar enschede en desnoods hangen we de bak van de cosworth erachter:badgrin:
     
  11. Haha dan bouwen we er wel eerst een overdrive op anders mis ik een versnelling haha
     
  12. he herman balen van die tegenslag , ik hoop voor je dat het snel weer geregeld is en je fijn weer kan rijden
     
  13. het is zeker balen maar het gaat weer helemaal goed komen.
    iig werd de ST in stijl afgesleept:rock:

    [​IMG]


    en een foto van het oude cilinder ( rechts) en het nieuwe.

    [​IMG]
     
  14. Jeffrey is een avondje druk geweest en de schade is nu duidelijk :lol:
    Ik laat de foto's voor zich spreken:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. [​IMG]


    er is inmiddels een nieuwe koppelingsset vanuit de u.s.a. onderweg met een koppelingsplaat, drukgroep, slavecilinder/lager en vliegwiel.
    Dit zal dus allemaal vervangen worden.
    Reden dat ik het uit amerika laat komen? heel simpel de kosten.
    Als ik bij ford bestel ben ik alleen voor de koppeling al bijna 1000 euro kwijt om aan het vliegwiel nog maar niet eens te denken.
    Voor deze set ben ik inclusief verzenden nog geen 500 euro kwijt.
    Dit is gewoon een luK setje die al sterker zijn dan de orginele set van ford (tenzij je daar ook een luK setje krijgt)

    Verder is ook mn thermostaathuis gescheurd dus deze zal ook gelijk vervangen worden en de krukas keering word ook gelijk vervangen want die zweet wat. niets ernstigs nog, maar onder het mom: we kunnen er nu toch bij.

    wordt vervolgd dus ;)
     
  16. Waarom zou een luk setje sterker zijn dan oem?
    Leg ze straks maar naast elkaar ;)
    Je zal zien dat het hetzelfde is.
     
  17. ze zullen niet hetzelfde zijn ;)
    Toen luK deze kopplingen zijn gaan maken heeft Ford ze zelf geadviseerd ze sterker te maken dan dat ford zelf deed omdat ze zelf al een hoop koppelings problemen voorzagen.

    Waarschijnlijk krijg je bij ford ook luK als je een set besteld dus in die zin zijn ze gelijk ja. maar de koppelingen die door de fabriek is gemonteerd bij de bouw van de st is weldegenlijk minder.
     
  18. Mooi klote...kost weer knaken :(
     
  19. jij breekt ook alles af he!
     
  20. Haha, je was er zeker bij tijdens de besprekingen ;)
    Ford maakt (en maakte) zelf geen koppelingen, evenals motorcraft.
    Aangezien luk de oem leverancier is voor af-fabriek koppelingen is de kans zeer groot dat je een luk koppeling in je ST hebt zitten.

    Het verhaal dat de originele koppeling 'zwak' is heb ik nog nooit van gehoord.
    Sterker nog, er wordt meestal gezegd dat ze in verhouding vrij stevig zijn voor hun toepassing.
    Als je maar goed genoeg je best doet krijg je alles stuk .... :mrgreen:

    Als er enige waarheid in jouw verhaal zit, dan moet dit terug te vinden zijn als een revisie wijziging in productie.
    Het zou dus kunnen dat er idd in het begin wat aan gesleuteld is.
    Maar dat betekent dat de latere st's ook een verbeterde koppeling hebben.

    Luk (en Sachs) zijn niet van die cowboys dat ze zelf maar wat gaan doen met de koppelingen. Ze hebben zich te houden aan de specs van de autofabrikanten. Als je dan ook bedenkt dat de oem koppelingen van dezelfde band rollen met slechts een motorcraft stempel extra, dan is de kans zeer klein dat er een extra productielijn loopt :)

    Maar ik ben blij voor je dat je goedkoop een goede koppelingsset hebt.
     

Deel Deze Pagina