1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Heftig roken 1.8 tdci 2003

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Duval, 7 jul 2009.

  1. Sinds kort rookt m'n focus nogal hevig bij het vertrekken, vooral als ik plankgas geef vanuit een (te) laag toerental. Ook bij snel accelereren laat ik een serieuze zwarte wolk achter. Kreeg laatst zelfs opmerkingen erover van collega's...

    De EGR is 'gedicht' met een plaatje met gat van iets meer dan 6mm op 100000km. Plaatje is 1mm dik rvs dat gebruikt wordt om pompen uit te lijnen die zuren verpompen. Denk dat het plaatje nog wel ok is dan zekers? Wou laatst kijken maar kreeg de bouten niet meer los...
    De EGR klep heb ik proper gemaakt dmv de slang los te koppelen en zo de meeste smurrie eruit te halen (was niet veel) en vervolgens een spray EGR cleaner van Wynns erin te spuiten. Dat heb ik ff later nog eens gedaan.

    De luchtfilter is juist nieuw. Een K&N paneeltje.

    Ik merk geen olieverbruik op en ook geen prestatieverlies...

    Iemand enige goede raad waar ik moet zoeken??

    De auto heeft +-140000km gelopen.

    Turbo?
    Verstuiver(s)
    LMM?
     
  2. ze roken best veel, die TDci's, maar als je verstuivers minder worden, wordt het roken erger. Gelet op je EGR verhaal ben ik ban dat die verstuivers wel eens de geest kunnen gaan geven. Nooit een schokje in optrekken of tikken bij een koude motor?
     
  3. Ik sluit me graag aan bij uwbuurman. Zelf heb ik vergelijkbare problemen gehad met een :focus: tddi, veel roken maar geen performance verlies.

    Nader onderzoek wees uit dat twee van de vier verstuivers bleven 'na druppelen' hierdoor kwam er meer diesel in de motor dan daadwerkelijk verbrand werd, gevolg roken als een dieselloc :mad: en veel commentaar van met name achteropkomend verkeer. :mrgreen:
     

Deel Deze Pagina