1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hansie's Focus 1.8 TDCi

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Hansie, 19 mei 2009.

  1. #1 Hansie, 19 mei 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2009
    Nou, zal ook maar eens een "mijn Focus" aanmaken. Volgende week gaat de Focus naar de garage voor grote beurt en lakcontrole. Ik heb in ieder geval het bekende roestplekje onder de spiegel. Toen ik bij de garage was gisteren om de afspraak te maken. zei de medewerker "we controleren altijd op roest hoor". Heb hem toen toch wel even duidelijk gemaakt dat ze dan dat plakje hadden moeten zien de vorige keer/keren. Ben benieuwd wat ze ervan gaan zeggen, maar ik zal eisen dat alles kosteloos wordt gerepareerd.
    Verder pakt de turbo sinds een weekje pas bij 2200 rpm op ipv 1800, dus dat is ook een aandachtspunt. Binnenkort de auto weer wassen en een paar foto's schieten.

    Modificaties tot nu toe:
    - Gechipt door Digicar
    - EGR afgedicht (zelf)
    - Resonantiebox van luchtfilterhuis verwijderd
    - Voetruimteverlichting
    - Ferodo DS2500 remblokken voor en achter
    - Xenonverlichting (aftermarket)
     
  2. Roestplekje kan onder garantie worden gemaakt, netjes. De dealer merkte niets aan de trekkracht van de auto met een proefritje, maar ze kennen het verschil natuurlijk niet (en de auto is gechipt wat een slok op een borrel scheelt met trekkracht). Binnenkort eens wat data rijdend gaan uitlezen, misschien dat daar wat aan valt te ontdekken.
     
  3. Nog steeds de auto niet gewassen Hans :?: :mrgreen:

    :flits:
     
  4. Uhhh nee, is er nog niet van gekomen :oops:
     
  5. Word weleens tijd zeg !!!!!!!!!!!!!
     
  6. Afgelopen week heb ik je puma wel op de Huet gezien (stond op een parkeerplaats). Deze is echt heel mooi.:thumbs:Ben benieuwd naar je focus.
     
  7. Wat vind je van die ferrodo remblokken..?? Ik ben opzoek naar remblokken, maar ik wil er rekening mee houden, dat ik de velgen wel makkelijk schoon kan blijven houden..
     
  8. Dan moet je zeker geen Ferodo nemen! Ferodo remt wel goed maar laat meer remstof af! Ik zou dan kiezen voor EBC Greenstuf....

    Handig is ook als je je velgen in de wax/sealant zet dan krijg je de remstof makkelijker los! :cool:
     
  9. #9 Hansie, 9 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2009
    Velgen worden er natuurlijk wel zwart van maar het gaat er wel makkelijk af (ook als je niet elke week wast :rolleyes:).

    Ga eerst de motor, inlaat, EGR, turbo e.d dit weekend eens grondig bekijken ivm het probleem met de trekkracht onderin. Als er nog tijd is komt er een wasbeurt achteraan.
     
  10. Greenstuff schijnt eigenlijk voor auto's te zijn onder de 1000 kilo..
     
  11. Is dat zo? Merk er niks van als ik hem in de ankers gooi! Als ik het pedaal flink in trap dan voelen mijn ogen heel raar van de stopkracht... (in combinatie met de brembo max schijven die ik heb)

    Maar er is nog een ander topic over blokken en schijven kunnen we moeilijk hansie zijn projecttopic mee vol gooien ;-)
     
  12. Komende tijd zal de auto een aantal dagen bij de dealer staan. Volgende week eerst reparatie van het roestplekje onder de spiegel (onder garantie). De week erop worden de koppeling, vliegwiel en distibutieriem vervangen. Ze gaan dan meteen even kijken naar de werking van de turbo.

    Nog steeds geen tijd gehad voor wassen van de auto :oops:
     
  13. Vorige week zijn de roestplekjes onder de spiegels netjes weggewerkt. En....ze hadden de auto netjes gewassen en van binnen ook gepoetst. Scheelt mij weer een paar uurtjes werk.
    Deze week is de auto voor de derde dag bij de dealer. Ben benieuwd hoe die straks weer rijd en of ze iets hebben gevonden aan de turbo(slangen). Heb als vervangende auto een nieuwe Mazda 3 meegekregen, geen (echte) Ford dus helaas.
     
  14. Als ze weer klaar is, heb je een lekkere auto terug! Nieuwe onderdelen in de aandrijflijn, ff voorzichtig zijn en dan weer blazen!
     
  15. Auto is weer terug. Ze hebben de turbo, vacuumslangen etc. nagekeken maar niets gevonden. Zal toch een keer zelf moeten kijken, voor de zekerheid.
     
  16. Heb de boel weer eens bekeken en getest. Turboslang, intercoolerslangen, vacuumslangen allemaal in orde. Het inlaatspruitstuk was maar een klein beetje vies, afdichten van de EGR lijkt goed te helpen. Hed de variabele geometrie van de turbo getest door het slangetje onderdruk op het slangetje naar de regelklep te zetten. Stangetje reageert meteen, maar krijg hem alleen in de uiterste stand door er wat tegenaan te drukken. Nu weet ik niet of je met het zuigen aan het slangetje voldoende onderdruk kunt maken om de uiterste stand te bereiken. Heb het stangetje een flink aantal keren op en neer laten gaan, en lijkt erop dat de variabele geometrie wel gewoon los zit. Daarna een flinke rit gemaakt maar geen merkbare verbetering in het optrekken bij lage toeren.
    Binnenkort even de boel reinigen met een speciaal middel (had er nu geen tijd meer voor) en kijken of dat effect heeft.
     
  17. NOg steeds niet gewassen??? En nog steeds geen foto's, of kijk ik nu verkeerd?
     
  18. Sinds de roestreparatie onder de spiegels (de dealer had de auto netjes gewassen) is dat niet meer gebeurt nee :oops:
    Foto's heb ik, zal er hier binnenkort een paar neerzetten.
     

Deel Deze Pagina