1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hallo, op zoek naar een nieuwe leaseauto :-)

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door ChEaPsHoT, 15 aug 2019 om 20:37.

  1. Hallo,

    Mijn naam is Peter. Ik ben op zoek naar een nieuwe leaseauto en de Ford Focus staat op mijn shortlist.

    Eigenlijk had ik mijn keuze al gemaakt: een Ford Focus Wagon St-Line met de 1.5 automaat (150 pk). Ik kon deze auto echter niet selecteren op de website van onze leasemaatschappij. Wat blijkt: deze variant heeft een CO2 waarde van 134gr/km en wat mag ik maximaal kiezen: 133gr/km. Echter balen: na lang wikken en wegen had ik eindelijk mijn keuze gemaakt en nu moet ik weer terug naar mijn shortlist :frusty:

    Ach ja... het is nu even kijken wat ik doe. Ik zou voor de 1.0 automaat kunnen gaan. Of toch de automaat loslaten en gaan voor de handgeschakelde 1.5 met 182pk. Luxe problemen natuurlijk.... als jullie het horen kraken dan ben ik dat... druk aan het nadenken :lol:
     
    Berrychello vindt dit leuk.
  2. Welkom Peter op dit fijne gezellige en fantastische forum!

    Zo te lezen is de automaat niet heilg en wil je wel :focus4: gaan rijden. Laat die automaat dan maar los, de handbak is namelijk een hele fijne soepele schakelbak. Maak er gewoon eens een proefrit in dan weet je ook hoe dat voelt en of het naar tevredenheid is.
     
    ChEaPsHoT vindt dit leuk.
  3. Ik heb de 1.0 met handbak in een Focus 3. Die met automaat lijkt me ook heerlijk hoor!
     
  4. Hoe graag wil je een automaat is de vraag.
    Voor mij is dat altijd een makkelijke keuze, als er een automaat binnen het budget past dan neem ik die. Qua leaseauto ben ik dan ook totaal niet merk vast. Ik selecteer een auto op basis van de stoel en de automaat en ga daarna kijken wat er nog omheen kan qua opties.

    Ford heeft zijn zichzelf qua CO2 uitstoot compleet uit de markt gewerkt met de nieuwe automaten, sowieso was Ford bij mij erg oninteressant bij onze leasemaatschappij wat eigenlijk wel vreemd is omdat Wensink als grote Ford dealer erg nauw samenwerkt met de moedermaatschappij van onze leasemaatschappij.

    Maar terugkomend op jouw dilemma, ga ik beide auto's een proefrit maken en maak daarna je keuze. Rij je veel kilometers dan is een automaat natuurlijk wel fijn. Rij je bij wijze van spreken nog geen 100km per dag dan zou ik ook geen moeite hebben met een handbak.
     
  5. Ja dat viel mij ook op. Ik heb gekeken naar automaten bij andere merken en dan vallen de CO2 waarden een stuk lager uit.

    Ik heb al een proefrit gemaakt in een handgeschakelde Ford Focus 1.0. Daarbij vielen 2 zaken op: 1) Dat schakelt heerlijk en 2) Die 1.0 motor valt op zich helemaal niet tegen.

    De reden dat ik eigenlijk enkel een automaat in mijn hoofd heb zitten: ik rijd iedere dag 1 uur in de file richting mijn werk en terug circa 45 minuten. Iedere dag wordt ik gek van het steeds maar weer die koppeling te moeten intrappen :) Ook ben ik benieuwd naar een automaat met adaptive cruisecontrol (file assist) maar daar hoor ik toch wisselende geluiden over: als dat negatief is, zegt men vaak dat het systeem zelfs met de kortst ingestelde afstand, teveel ruimte over laat voor auto's om zich ertussen te wringen...
     
  6. :welcome: Peter op het gezelligste autoforum van NL
     
    ChEaPsHoT vindt dit leuk.
  7. Welkom op het forum
     
    ChEaPsHoT vindt dit leuk.
  8. Dan toch nog een keer gaan rijden met een 1.0 automaat lijkt me? En even een file opzoeken dan! :)
     
    ChEaPsHoT vindt dit leuk.
  9. Ja dat kan ik wel doen inderdaad, een proefrit in de ochtend spits :)
     
  10. Het lijkt misschien een grote afstand, maar dit is de wettelijke afstand die je zou moeten houden, korter mag niet haha. Officieel gezien dan he ;) Bij Suzuki iig (ik werk bij Suzuki) is het zo dat de 2 seconden regel gehanteerd wordt met dit systeem. Hoe harder je rijdt, hoe verder je van je voorligger af rijdt.
     
  11. Haha ja ik weet het, kun je nagaan waarom inderdaad al die kop-staart botsingen in de file plaatsvinden, geen 2 seconden regel toegepast :D

    Maar als er steeds een auto in het gat duikt en je adaptive cruisecontrol houdt weer de 2 seconden regel aan en remt je af, ga je voor je gevoel bijna achteruit in de file.... krijg je het gevoel dat je helemaal achteraan rijdt...
     
  12. Welkom op het forum! :clap:
     

Deel Deze Pagina