1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Haarlak op kenteken, helpt het?

Discussie in 'Exterieur' gestart door focus06, 4 jan 2014.

  1. Laatst zag ik op facebook een you-tube filmpje met een pools uitvinding. Plakten ze letterfolie over een stuk van het kenteken.
    Met de fits van een mobiel, was het bewerkte deel niet meer te zien.
    Natuurlijk wel strikt illegaal, en als je gepakjt wordt ben je duurder uit.

    Aan de snelheid houden is makkelijker.
     
  2. nog een idee...laten we van turbo ruilen :-)

    Ga je ook niet hard meer
     
  3. Beter je auto ombouwen........als je dan een flitser ziet hoef je alleen maar op een knoppie te drukken om een bekeuring te voorkomen....

    [​IMG]
     
  4. hahahahahahhah da,s nog eens Ford
     
  5. Op de CC rijden is inderdaad wel het beste. Mits je natuurlijk aan de maximale toegestane snelheid houd.

    Ik rij ook altijd te hard op de weg, behalve binnen de bebouwde kom en tot nu toe nog geen enkele boete gehad *klopt af* omdat ik op mijn woon-werk route alle flitspalen en flitslocaties weet waar de politie staat. Het gebeurd zelden dat de politie op een andere locatie staat, maar als ik dan geflitst word dan heb ik gewoon pech.

    Gelukkig heeft mijn :focus3: nu naast de CC een begrenzer zodat ik nooit te hard kan rijden als ik op onbekende weg rij.:mrgreen:
     
  6. Haarlak voor mannen helpt maar bij 2 dingen....of je kapsel past niet bij je
    handtasje, of je spuit er je velgen mee in, ideaal ter bescherming tegen zout
    en dergelijke invloeden:thumbs:
     
  7. #28 Stephan296, 4 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2014
    Moet je vooral kopen, is ideaal!
    Hun geld rijker en jij geld en een illusie armer ;-)
    Ik snap niet dat je zoveel moeite hiervoor doet.
    De meeste controles kun je in de hiervoor genoemde apps zien.
    Tevens is het een misdrijf om dat te doen, maar goed je moet het vooral zelf weten.
    Als je pech hebt en je wordt gepakt dan nemen ze je kentekenbewijs en waarschijnlijk je auto in beslag.
    Dat kost een paar knaken :P
    Daar kun je heel vaak voor te hard rijden (kleine overtredingen)
     
  8. Pindakaas op de kentekenplaat werkt nog beter.

    Maar zoals hier al meerdere keren is vermeld, (speciale) haarlak gaat echt niet helpen. Even zoeken op google of youtube en er is genoeg te vinden waaruit blijkt dat het niet helpt.
     
  9. Dat is tot nu toe de mooiste en best werkende optie :thumbs:
     
  10. #32 focus06, 5 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jan 2014
    Beste mensen,

    Ik snap natuurlijk jullie zorgen. Excuses als ik door dit topic het idee heb gewekt dat ik een wegpiraat ben. Ik rij zo hard als dat de weg, het zicht en het voertuig toelaat. In een 30-zone zou ik nooit harder rijden dan 30km/u. Maar daar flitsen ze nooit.

    De wegen waar ik geflits wordt zijn altijd wegen met grasvelden aan beide kanten waar je 1km vooruit kan kijken. Het enige wat je niet ziet zijn die laserguns die ze in de bosjes verstoppen.

    Natuurlijk hoor je je aan de snelheid te houden. Maar volgens mij vergeten jullie dat in dit land niet geflitst wordt vanwege verkeersveiligheid maar om de staatskas te spekken.

    Ik spreek hier daarom dus ook over zinloos geflits.

    Ik heb wel eens gezien dat je infrarood ledjes bij je kentekenverlichting kan doen. Zou dit werken ja?

    Dat is het dus. Het zijn altijd de wegen die van 70 naar 50 gaan of van 60 naar 50.

    Serieus ze zouden moeten gaan laseren in woonerven, 30 zones waar kinderen spelen, niet waar je de bebouwde kom ingaat. Het zijn echt altijd de wegen waar het geen **** uitmaakt en iedereen z'n auto gewoon laat uitrollen. Walgelijk die mensen. Ik snap niet hoe ze met zichzelf kunne leven.


    P.S. Zei iemand nou dat als je geflits wordt voor 56km/u dat je dan 70 hebt gereden? Dan zou ik namelijk eens je auto laten nakijken.
     
  11. Geloof mij dat ze dat wel degelijk doen. Zeker bij scholen. Daar zouden ze van mij permanente camera's neer mogen zetten. De meeste controles hebben niets met veiligheid te maken maar met spekken van de staatskas
     
  12. Ben ik het volkomen mee eens. Bij mij in de straat ook. Spelen kinderen buiten en je hebt mensen die moeten gewoon volgas rijden. Dat zijn de echte gevaren op de weg. Niet ik die na een 70 weg mijn auto laat uitrollen tot het stoplicht. Waar gewoon helemaal niemand kan zijn omdat het helemaal overzichtelijk is. Het is puur naaierij en geklier en gejen en verraad wat ze doen.

    IK heb echt niks tegen verkeersveiligheid handhaven, ik heb wel iets tegen dit achterbakse gedrag en dat onnodige geflits op plekken waar overduidelijk de maximale toegestane snelheid niet overeenkomt met de de weg en het zicht en de omstandigheden.

    Ik ga denk ik een beetje experimenteren met 12volt infrarood ledjes.

    Eerst even een hele lichtbalk op de hoedenplank, dan in het donker een foto maken en kijken wat er gebeurt. Als dat werkt gewoon een rijtje bij je kentekenverichting ^^
     
  13. Heb je een infrarood camera dan?
     
  14. trucjes rond je kenteken kun je vergeten. Alles is al geprobeerd, en als het al werkte, hebben ze daar tegenwoordig dusdanig goede camera's voor dat het ook over is.
     
  15. Experimenteren kan een dure hobby worden, je moet dan bewust te hard langs een kontrole rijden om te zien of je "oplossing" werkt. Werkt het niet, dan weer een prent binnen ;)

    Kan aardig in de papieren gaan lopen.
     
  16. Laatst herhaling zitten kijken van Mythbusters hiet over. Niets help, alleen je kentekenplaat eraf halen :D
     
  17. #39 opa, 5 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jan 2014
    Tja,
    waarom rijden we een ST of RS ?
    Niet omdat we de kleur zo leuk vinden, toch ?

    Als ouwe kerel met technische achtergrond ( elektronica en auto's/motoren ).
    Elk systeem heeft zijn zwakke plek.
    De JSF is ook niet meer onzichtbaar voor de allernieuwste luchtdoel radar
    ( door een nederlandse vinding, blote bene ).

    Als je die zwakke plek weet te vinden, dan kan je daar wat mee.
    Met andere woorden,
    de ouwe analoge camera kon je wel manipuleren ( over belichting )
    Digitale camera's met auto iris en auto white balans, moet je wat logisch / anders na gaan denken / benaderen.
    IR licht of dag licht, licht is licht gebruik alleen andere golf lengtes.
    Voor Nederlandse IR camera's is dit thans 904 Nanometer ( als ik goed ben geïnformeerd )

    Dit alles is niet een reden voor ASO rij gedrag.
    Daar heb deze ouwe ook bloed hekel aan.
     
  18. Soms staan ze inderdaad op locatie's ...... vrijdag reed ik met de bus naar huis en toataal 3 vw flitsauto's gezien op nog geen 3km van elkaar.... allemaal op wegen waarvan ik denk waarom?
    1 op doorgaande weg vlak voor de a20 waar geen voetpaden zijn , stukkie verder in de spaanse polder t.o.v de mac 4baans 50km/u en 1,5km verder aan de andere kant .Dan denk je dit is echt niet voor de veiligheid!

    Dan kunnen de beter bij ons in de straat controleren daar racen ze in een 30km zone om als eerste bij de volgende bloembak wegwersmalling te zijn... deze weg is alleen in het weekend open waarneer de kinderen buiten spelen! Waar het al 2x echt bijna goed fout ging!
     

Deel Deze Pagina