1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

H7 of H4 lampen

Discussie in 'Electronica' gestart door Aziz, 9 feb 2010.

  1. Moet ik nou H4 of H7 Philps blue vision lampen hebben?
    en zag dat halford ook dit soort lampen verkoopt maar dan van het eigen merk?
    iemand ervaring hiermee?

    heb een focus 2001

    en is dit makkelijk zelf te doen?
     
  2. en dan hebben ze het nog over 'met enkele koplamp en dubbele koplamp'
     
  3. een H4 lamp heeft zowel dim als grootlicht in 1 bolletje.
    H7 is maar 1 lamp, dus dan heb je nog een apart lampje voor je grootlicht.

    Zoals gezegd, zit je knipperlicht in je koplamp-unit H7
    Zit je knipperlicht in je voorbumper H4
     
  4. #5 plhb, 25 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2010
    H7 lamp: korte levensduur

    Ik heb een focus 1 wagon, 2e generatie, dwz met H7 lampjes en mij valt de korte levensduur van deze H7 lampjes op. In de bijna 4 jaar en slechts 30.000 km heb ik al vijf keer de H7 lampjes moeten vervangen; let wel: uitsluitend deze H7 lampjes, geen andere lampen, wat logisch kan zijn als de spanningsregelaar teveel spanning geeft. Ook de accu is niet stuk. De lampjes komen helder, dus niet verbrand, maar met gebroken gloeidraad uit de houder. Gelukkig is vervangen goed zelf te doen. Ligt het aan rammelen? zo ja waar dan?
    Dit is overigens het enige minpunt dat ik aan deze auto kan vinden. Als dat nou alles is......
     
  5. Start je de motor met koplampen aan?
    Dit kan de levensduur van de lampjes aanzienlijk verkorten
     
  6. Raak je toevallig het glas aan met het monteren van de lampen? zoja...dan gaan ze idd heel snel stuk
     
  7. Begin bij het begin----> wat voor merk lampen??
    ik weet dat de goedkopere lampen van bv Action en Gamma gewoon niet
    lang mee gaan, gem. 6 mnd, maar dat mag dan ook voor dat geld, je kan
    ook gewoon voor standaard Philips H7 gaan, geeft geen wit licht, maar gaan
    wel lang mee.
    Mocht je toch er problemen mee houden, dan kan je nog overwegen om een
    piekspanningsregelaar over je accu te plaatsen, die haalt de piekspanning weg
     
  8. @Dexter, mijn ervaring is dat ook de duurdere lampen niet zo lang meegaan. Voorlopig houd ik het nog op lampen van de Action. Ik denk dat ik dan goedkoper uit ben dan met bijvoorbeeld Philips.
     
  9. Voor 2 Philips premium was ik nog geen €9,- kwijt, goed, dat is dan bij de
    Brezan met korting;)

    edit: ik bedenk me net dat we er andere koplampen erin hebben, die zijn 2x H1,
    dus de prijzen zijn voor H1 lampen......
     
  10. #11 plhb, 14 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2010
    Neen ik start de auto met de lampen uit. Eerst starten dan licht aan. Ook bij het herhaaldelijk vervangen raak ik het glas niet aan, het is mij bekend dat halogeenlampen niet met de hand mogen worden aangeraakt. Best te doen. Ik gebruik ook lampen van Action, die kosten weinig, maar het blijft wel lastig, ze gaan op de meest ongelegen momenten kapot. Dat was ik van mijn vorige auto met H4 lampen niet gewend. Met die weinige kilometers die ik rijd denk ik dat het aan of uit staan geen rol speelt; zou de boel erg rammelen? lamp in de fitting, of lichtunit aan de carrosserie? Of gaan H7 lampen gewoon kort mee? Ik woon niet in een omgeving met wegen met hobbelige "kinderhoofdjes" als plaveisel.
     
  11. Mijn ervaring (H4) met Philips lampen is dat deze langer meegaan dan die van bijvoorbeeld Halfords.
    Daarbij is mijn ervaring dat ze bij de Halfords in de schappen nog wel eens een andere kleur in dezelfde set hebben zitten...
    Koop je in November een set 'blue-lampen' en wil je in Maart erop weer dezelfde set hebben geven ze ineens een heel andere kleur licht.
    Toen maar besloten Philips te nemen, naar volle tevredenheid.
     
  12. Ik gebruik lampjes van Action, voor 3 euro en nog wat per twee, heel goedkoop dus. Ik weet dat ik het glas niet mag aanraken, en ik doe de lichten aan na het starten.
    Let wel op: wegens de kunsstof unit moeten de lampjes UV bescherming hebben: er staat dan een aanduiding U op de fitting van de lamp; die moet je hebben.
     
  13. #14 plhb, 16 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2010
    vraag van AZIZ:

    Moet ik nou H4 of H7 Philps blue vision lampen hebben?
    en zag dat halford ook dit soort lampen verkoopt maar dan van het eigen merk?
    iemand ervaring hiermee?

    heb een focus 2001

    en is dit makkelijk zelf te doen?



    Dit hangt af van de uitvoering van je focus 1: als je focus 1 nog de "oude" koplampen heeft, waar de richtingaanwijzers niet in de unit zitten, maar ik de bumper, heb je H4 lampen, en bij de latere uitvoering, vanaf ca 2001, (het kan er dus om hangen) waar de richtingaanwijzers in de koplampunit zitten heb je H7 lampen, die laatste zijn een stuk kleiner, en hebben geen drie, maar twee aansluitlunten voor de stekker.
     
  14. Tot hiertoe heb ik geen problemen met m'n Philips Extreme Vision, ze zitten er een goede 2 à 3 maand in.

    Ik steek mijn lichten wel aan als de motor al draait.
     

Deel Deze Pagina