1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Grey-ears

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Grey-ears, 19 aug 2008.

  1. Mooi k*t dat ze niet in je ecu kunnen, ik verdenk ook eerder een sensor ergens dan een of ander pijpje of slang.:nocheer:
     
  2. Ik vind het een raar verhaal dat deze buis dat allemaal veroorzaakt. Heb je geprobeert de accupool los te maken om je keep alive memory te resetten, is alles met de originele.spullen weer als vanouds?
     
  3. #523 Grey-ears, 14 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2012
    Ding heeft een week bij de dealer gestaan, wat het nou kon wezen (en die slangen op 100% goede montage na te lopen) ik dacht aan een luchtlek, maar dat is het dus niet.

    Tis net of de ECU is afgeregeld, ho ho ho te veel lucht...inhouden die zooi. Boven de 210 trekt ie ook niet meer. (ben er wel snel). Geen waarschuwingslampjes, geen bougies. Volgens Mountune is de verandering van de luchtstromen van zeer grote invloed en komt dat dus nogal precies.

    Als het probleem met de "lerende" ECU nu niet verdwijnt dan zullen ook de Samco slangen er weer uit moeten om de auto "origineel MR290" te maken. Blijft het probleem dan nog...zit er weinig anders op dan opnieuw een tripje Mountune....


    Beschrijving van het probleem.

    Mijn auto een Focus ST uit 2008 heeft enige tuning ondergaan maar sinds het laatste stapje deze zomer loop ik tegen een probleem aan.*

    De auto heeft in Engeland bij Mountune en volledige MP260, MR90 en Clubsport upgrades ondergaan.
    http://www.mountune.com/index.php/services/performance-upgrades/focus/focus-st-2005-2011

    In aanvulling daarop heb ik afgelopen zomer door de Ford dealer in Rotterdam, Samco slangen en een turbo-inductiebuis laten plaatsen. En daar liep het fout.

    Deze week is de auto naar de Ford Dealer teruggegaan om de constatering van het volgende te laten verhelpen.*

    * De auto trekt niet meer boven 4500/5000 toeren en is hierdoor begrenst op ongeveer 200 kmh, terwijl in juni de teller werd "uitgelopen" (260 kmh). Daar kwam ik onlangs bij een rit door Duitsland achter. Bij "normale" snelheden merk je dat niet ( of je moet ver door trekken in de lage versnellingen). *

    Ik ben al aan het spitten geweest wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn.*

    Mijn eerste idee was een luchtlek ergens (maar ik hoor niks). De bougies of een LMM-sensor zou
    een foutmelding moeten geven (en die is er niet). Boost solenoid zou ik niet weten hoe te (laten) controleren. *

    De slangen zitten volgens de dealer goed vast (ik weet het niet). De turbo inductiebuis is wat mij betreft nu hoofdverdachte. Hoe mooi ik hem ook vindt, laat ik hem er deze week toch weer uithalen om te zien of dat het probleem verhelpt. De buis is wat groter dan standaard en hierdoor veranderd de luchthoeveelheid en vermoedelijk is de ECU nu de factor die bij hoge toeren ineens de auto laat inhouden.*

    Daar zit ook het probleem van Ford. Zij denken aan een elektronisch probleem, maar kunnen de ECU niet in omdat die door Mountune is "gemapt". Mountune stelt dat er pas naar het "probleem" kan worden gekeken als de auto weer is zo als bij Mountune afgesteld (zonder Samcoslangen want die zijn niet standaard, en de turbo-inductiebuis want die is ook niet standaard). Dat houd ook in....als het probleem niet weg gaat...weer naar Engeland.

    Alvorens nu alle originele Ford slangen weer terug te laten plaatsen (wat het probleem misschien verhelpt), heeft u nog tips? Als*de buis eruit is zal ik eerst enige tijd met de auto rijden (en de ECU zich weer op de luchtverhoudingen laten aanpassen) om te zien of dat (de turboinductiebuis) daadwerkelijk het probleem is.

    Maar bij voorkeur*zou ik zowel de slangen als de buis laten zitten en op een of andere manier er achter zien te komen waarom de auto ineens inhoud en daar wat aan laten doen. Misschien heeft u raad of zelfs wel hulp, indien nodig kom ik graag een keer voorbij. Behoudens dit euvel doet de auto prima zijn werk.

    Nogmaals dank voor uw aandacht!

    Met vriendelijke groet,

    John Kuin
    Delft
    *
    Verstuurd vanaf mijn iPad

    John
    Grey-ears
     
  4. Je kan Mountune allicht vragen waarom de dealer niet in de ECU kan...
    Lullig verhaal zo John.
     
  5. Die mail is gister al verzonden Gijsbert. ;)



    Hi, Scott, Dave,

    Just picked up the ST from the dealer.

    Comments of the Ford dealer:

    "our diagnostic reader does not recognize the PCM (ECU?) which is presumably the case because of the Mountune tuning. Because of this we can not read out any errorcodes and not check signals with the datalogger. All hoses are connected properly there is no leakage. One experiences the turbo presure being held back by revs. between 4200 and 4500 rpm. This is being controled by the PCM (ECU). It is very likely that a sensor is giving off a wrong value".

    That leads me into either: *MAF / Boost solenoid.

    Hapy to recieve your advise and comments. Will use the car for some time no to see if ECU adapts, please note its not my daily anymore so this will take time. Would a rollingroad test be a good idea at this time?

    For what its worth, yesterday afternoon i had the idea that the problem was, however still there, less as it has been before. (Could be my imagination) This i must say comming from driving a 160BHP Ford Kuga whole week. I missed the ST of course.

    Will keep you posted. If the Belgian or German PRO MT dealers would be willing to make a read of the (PCM/ECU) to find the faulty sensor that would make me very happy. Please keep me updated on the brakes issue.

    John Kuin
    Focus ST
    MR290
    NL
     
  6. Ben benieuwd John. Deed je turbodrukmeter ook raar toen je de 210 aantikte?
     
  7. Neuh.

    De toerenteller ging niet verder dan 5000 toeren.
    De druk bleef maximaal 1+
    De snelheid bleef steken op 210.
    Maar tot 4500 toeren (180 km/h) lijkt er niks aan de hand, daarbij wel aangetekend dat het inhouden bij 4500 toeren ook bij lagere snelheden voorkomt.

    Net of ie begrensd is/was.

    Eerste indruk gister na het verwijderen van de turbo inductiebuis was, dat het probleem nog aanwezig was maar minder.

    John
    Grey-ears
     
  8. John, mag ik vragen wat eigenlijk de meerwaarde is van die Samco slangen en boostpipe? Er zal vast een reden zijn waarom Mountune dit niet mee neemt in hun eigen pakken toch?

    Het is uiteraard wel erg vervelend en al helemaal omdat er geen Mountune dealer in Nederland zit.
     
  9. Jammer om te horen dit...
    Dit is vind ik het nadeel van zelf tunen vie programmas via het buitenland... een aanpassing en het klopt vaak niet meer...
    Om een auto te tunen is toch echt de auto nodig en een programma bestellen en inladen is heeel link....
    Maar goed... ik hoop dat ze het snel gevonden krijgen..
    Miss ergens een slangetje los geschote ofzo
     
  10. Twan, Mountune is niet zelf tunen via een pakketje uit het buitenland.

    Het enige "nadeel" van Mountune is inderdaad het idee wat ze hebben over de boost buizen en samco slangen e.d. De maps zijn zo perfect op een (algemenee) motor geschreven dat iedere aanpassing aan het systeem nadelige gevolgen kan hebben op hun map. juist die Samco slangen en buizen is een punt waar ze voor waarschuwen. Hetzelfde geldt overigens ook voor sommige pakketten i.c.m. een andere luchtfilter.

    Mountune heeft hele beschrijvingen hoe e.e.a. op te lossen bij een foutmelding en in de meeste gevallen zijn het dan ook die dingen als andere slangen e.d.

    Maar het kan ook zijn zoals je zegt..er kan zomaar iets anders aan de hand zijn waar iedere andere auto ook last van gehad zou kunnen hebben.
     
  11. John,

    The dealer should be able to communicate with the ECU by using the tear tag.
    For the Focus ST, this is BUG7.
    Hopefully there will be a simple solution of replacing a sensor which may
    fix the problem.

    However, whilst you are still running hardware which is outside of our
    specified kit, it is very difficult to help you further.
    Our best suggestion is still for you to take the car back to a "known point"
    by removing all non-standard parts and being as you were when you had the
    MR290 calibration installed.

    From there, if you are still having problems, we should be able to help you
    further.

    Kind regards,
     
  12. Denk toch boost solenoid of maf.
     

  13. Niks anders als de looks......

    En van die domme actie heb ik nu wel spijt....
    Maar goed we kunnen verder....


    Hi Scott,

    Many thanks i will try to get it arranged with a dealer.
    Turbo induction tube is out, problem seems to be less but still there.... :(

    Extra info from my testdrive after work "turbo boost pressure is cut of ridgely now at 4700 rpm, car pulls at little further now in lower revs. (that has changed since the pipe is out) At higer revs testing is imposible because of the already far crossed speed limits here.

    I think is a bogus sensor. Lets hope i can find a dealer who can help me.

    If not Samco hoses will go out and i will spend annother holiday in the UK. *Car will be as i took it last june if stationed at Mountune again. Everybody i asked tells me its very unlickly the Samco hosing is the problem but if you believe so there will be no a no questions asked policy from me and i will bring the car back to the known point (and never do anything to it again i have learned my lesson). Can i do a rollingroad (save) to make the problem clear on paper. With timely shifting the problem only apears at lets say 180 KMh, in 5 where it starts to hold back. If it pulls further now i don't know, i want to keep my licence.

    Any many thanks for the info i can take to the dealer. Now find one who actually knows what it means and find the (sensor)problem

    John
    Focus ST
    NL
     
  14. Nu dus wel. Hele turbodruk valt weg bij 4700 rpm.

    John
    Grey-ears
     
  15. Wat een ellende man. Ik hoop dat het snel opgelost is!
     
  16. Ff mijn topic lezen.
    4 x naar de uk geweest ;)

    John
    Grey-ears
     
  17. Nou dat valt wel mee hoor.
    Met tijdig schakelen trekt ie als een beer naar de 180 ;)
    Luxe probleem.

    John
    Grey-ears
     
  18. wel jammer om te horen de de slangen set
    Waarschijnlijk wat roet in het eten gooit
    terweil het er zo mooi uitziet op de kleur van de auto
     
  19. Wil hem zaterdag wel uitlezen als je komt. Neem ik de laptop en readers wel mee.
     
  20. Kan jij em wel uitlezen Gijsbert? (en de Ardea niet?) lol.

    Hier moet je zijn:
    The dealer should be able to communicate with the ECU by using the tear tag.
    For the Focus ST, this is BUG7.

    John
    Grey-ears
     

Deel Deze Pagina