1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

GPF blijft zeuren dat hij vol is

Discussie in 'Electronica' gestart door Geert1992, 4 jan 2024.

  1. #1 Geert1992, 4 jan 2024
    Laatst bewerkt: 4 jan 2024
    Dag Focus rijders,

    Mijn focus mk4 uit 2018 blijft zeuren dat het roetfilter vol is en dat ik moet blijven rijden, hij begint dan even te hobbelen en na een paar minuten is de melding weer weg.
    Nu was mij opgevallen dat de druk meter na het roetfilter een waarde onder nul weergeeft zonder dat de motor draait. Waarom ook een getal onder nul??? In een uitlaat zou je dat toch niet verwachten?(na het spruitstuk)

    Is er misschien iemand met forscan die ook eens kan kijken bij zijn 1.0 ecoboost 125pk wat zijn/haar druk is? Bij gas geven loopt hij op tot ongeveer 0,7 positieve druk tot 0,5 negatieve.

    p242f was de foutmelding die ik kreeg.
    [​IMG]
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  2. Kan zijn basiswaarde dat hij aangeeft als motor niet loopt.
    Geen idee wat de rede is. Maar zorg dat je keer stuk rijdt en goed door zijn toeren trekt bij warme motor. Dan blaas je de uitlaat meer schoon. Ff doortrekken naar 6000rpm.
    Begin dat ik de auto had kreeg ik deze melding ook. Na wat aggresiever rijden en goed doortrekken. Storing nooit meer gezien. Gebeurde vooral bij koudere dagen.
    Woon-werk is 11km. Eigenlijk niet goed genoeg maar toch nig geen melding erna gezien.

    Als ik er aan denk zal ik straks ff kijken
     
  3. #3 Geert1992, 4 jan 2024
    Laatst bewerkt: 4 jan 2024
    Bedankt voor je antwoord, morgen maar gelijk eens proberen!
    Deed hij bij jou ook hokken en stoten als hij aan het hergenereren was?

    Ook wel erg benieuwd wat je aantreft! Hopelijk red je dat:)
     
  4. Helaas was afgelopen week nie gelukt, zaterdag liep de motor ineens op 2cil. Na ff stilgestaan te hebben daarna geen storing of problemen meer gehad.
    Heb net gekeken en GPF A Gauge is zelfde als motor stationaair loopt. trek ik hem door stijgt hij naar max 37.3kPa. DPF INP stijgt dan ook naar 37.0kPa. max spanning was 2.13V.
    Had zelf ook geen verschil tussen koude en warme motor. Geeft ook constant no fault aan.
    GPF _SOOT_PCF_CL was wel 148% in begin en steeg naar 154%, toen ik thuis was.
    GPF_SOOT_PCT_OL is zelfs 333%

    Geen idee wat de laatste twee waardes bij jouw zijn. maar hoop dat je hier iets aan hebt
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina