Gloeibougies vervangen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Chronik, 25 jan 2014.

  1. Nee gewoon helemaal standaard roetfilterloze diesel.
     
  2. Hmmm vreemd. Hebben ze destijds alles vervangen? Pakkingen, busjes en plaatjes?
    En controleren ze bij de beurt of de verstuivers nog vast zitten?
     
  3. #23 kolere, 27 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jan 2014
    Dat was rond de 140.000km na drie keer was het nog niet opgelost, toen hebben ze (Ford dealer) de hele kleppendeksel eraf gehaald. Alles gereinigd, kit tussen de kleppendeksel met speciaal gereedschap gemonteerd en alle keerringen/pakkingen van de verstuivers vernieuwd. Sindsdien heeft het niet meer gelekt.

    Nu bij 230.000km is als je voor de auto staat van rechtsaf de 2de verstuiver weer gaan lekken. Misschien is het niet helemaal goed bevestigd toen ze (Ford dealer) twee verstuivers eruit hebben gehaald om de gloeibougies eruit te halen (rond 222.000km). Dat weet ik niet ik weet niet welke verstuivers eruit zijn geweest, maar baal er wel van;). Het kan natuurlijk ook geheel los van de gloeibougie vervanging staan.;)
     
  4. Denk zelf dat het wel met het vervangen van de gloeibougies te maken heeft. Zeker als de verstuivers los zijn geweest. Iets met pakkingen die er al een tijd in zitten.
     
  5. Inderdaad, dat van dat product heb ik nog gehoord, ga ik vanaf nu ook zeker doen. De gloeibougies zijn eindelijk los. Het schroeven was geen probleem, wel de aanslag op de pinnen zelf.

    Ben aan de gloeibougies begonnen omdat auto in noodloop ging en bij het uitlezen aangaf dat ze (of 1 ervan) stuk aant gaan was.

    En waarom ik er zelf aan begonnen ben? Als je pas een huis gekocht hebt met verbouwingen en dergelijke is het toch handig om een paar honderd euro uit te sparen :)
     
  6. #26 Chronik, 28 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jan 2014
    En daar gaan we weer, starten wilt maar niet lukken..

    Iemand van de garage in de buurt laten komen (concurrent van Ford), heeft met de compressor rechtstreeks in de tank zitten blazen tot alles gevuld zat, tegelijk starten + rechtstreekse inspuit in luchtsysteem en nu blijkt bij het uitlezen van de live data dat de druk van de diesel niet hoog genoeg geraakt om het starten te doen lukken en de motor ook draaiende te houden.

    Dit kan wijzen op een lek in het systeem of is het de brandstofpomp?
     
  7. #27 kolere, 29 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2014
    Zou het aan de concurrent van Ford vragen, gezien je het blijkbaar onzin vindt wat hier wordt verteld. Wanneer er teveel lucht in het systeem is er geen onderdruk zodat de pomp niet goed werkt....

    Luchtdruk via de vulopening is een wanhoopsoplossing die "kan" werken, maar dan moet je wel de ruimte om de luchtslang dichthouden met een doek oid anders bouw je nog geen druk op. Je hoort gewoon via het groene koppelingetje boven de distributiekap de boel vacuüm te trekken (zoals al was vermeld).
     
  8. Dit heb ik inderdaad geprobeerd kolere. Getrokken totdat er diesel uitkwam, nog wat doorgepompt en toen connector teruggeplaatst.

    [​IMG]

    Ik ga het nog eens proberen, moet ik dan aan beide kanten vaccuum trekken of enkel de rode cirkel of de blauwe?
     
  9. Ik ben geen monteur, maar wanneer je al lekker heb zitten starten met lucht in het systeem, kan het steeds moeilijker worden. Het zou gewoon moeten werken, als je op de retourleiding (groene koppeling) vacuüm trekt, misschien zit er veel lucht in het systeem? Let wel op dat je de pomp kan slopen bij starten met lucht in het systeem!
     
  10. Ben nu continu aan het pompen met een peertje. Soms lijkt de lucht verdwenen en dan zie je opeens weer kleine belletjes, dan laat ik het peertje vaccuum trekken en verzamelen de kleine belletjes tot grotere bellen. Zo blijf ik dit een hele tijd doen totdat ik geen enkel minuscuul belletje meer zie zeker?
     
  11. Pfff mooi klusje hoor.
    Ik dacht laatst ook ff snel de gloeibougies van mijn '04 Fo Fo 1-2 1.8 tddi te vervangen. Immers ging dat bij de vorige auto's ('01 megane coupe en een '98 passat) ook altijd goed. En ja hoor gloeibougies mooi vooraan, bingo denk je, blijken er 2 gigantisch ingebouwd achter allerlei slangen e.d. !@%@$^ tot zover zelf bougies vervangen.
    Iemand tips?

    GrTn
     
  12. De 4 kabels even loshalen, kost wat meer werk voor zover ik weet niet moeilijk.
     
  13. HEEY MANNEN.

    Heb 3 van de 4 gloeibougies vervangen kon er makkelijk bij, behalve de laatste rechts,
    als je voor de auto staat. betreft een 1.8 tddi.Focus.2004
    De oude gloeiers waren flink aangevreten de 3 gloeiers van de tdci zitten er nu dus
    in deze waren mooi rond evenwijdig.
    Ik heb die 4 alukleur gebogen buisjes met ring sleutel 14 hierbij losgedraad, en weer gemonteerd.
    Het gaat iets beter met het starten. de 3 gloeiers heb ik uit een tdci gehaald van 2003.
    Weet ook niet of ik die 4e moet vervangen.
    Het probleem was dat ik al enkele jaren met kouder weer niet kon starten wel met startkabels of aanslepen.
    Accu is oke, trek hem wel heel snel leeg met starten na een paar uur starte de auto wel zonder opladen. dus is de accu oke denk ik.
    start motor gaat altijd wat moeizaam rond tijdens het starten.niet erg vlot zoals bij een andere tddi auto met een goede start motorstart.

    Als de auto eenmaal loopt heb ik geen probleem ermee.
    Weet iemand of ik die 4e ook moet vervangen zoja moet ik dan alles wat ervoor zit
    demonteren en werk volgorde ?
    De startmotor doet soms ook niet dan duw ik de auto een stukje in de 2e versnelling.
    Dan start tie wel.
    Past een startmotor van tdci ook in tddi ?
    Graag een reactie wie kan mij hiermee helpen.
    Gr. Bacchus
     
  14. Klinkt misschien l*llig, maar een keer naar een garage gaan.
    Startprocedure is toch niet nogmaal, zijnde duwen, aanslepen of met startkabels starten.

    Ik had hem allang weggedaan, da's niet aan mij besteed. Heb graag een auto die start als het moet.

    Maar goed, daar ik jouw probleem niet mee opgelost.
     

Deel Deze Pagina