ik heb 1200 euro betaald voor de auto, met de gedachte dat ik de distributie riem zou moeten vervangen omdat niet bekend was wanneer dat gebeurt was en distributie riem vervangen is tussen de 250 en 300 euro heb ik mij laten informeren. de midden demper is inmiddels vervangen (heb ik zelf gedaan) en daar was ik 80 euro voor kwijt incl. bevestigingsmateriaal. helaas heb ik te weinig verstand van auto's (helemaal niet eigenlijk) om te constateren at de koppeling niet goed was, de koppeling word compleet vervangen incl druklagers etc.....
de garage waar ik altijd heen ga ben ik 285 euro kwijt en word distributie en spanrol vervangen, waterpomp schijnt niet perse noodzakelijk te zijn maar word wel aan bevolen.
Snel gerekend ben je iets van 2000 euro kwijt en heb je een prima rijdende focus. Ohja Dutchguy en ik kunnen je D-riem en koppeling wasrschijnlijk wel goedkoper vervangen. Als je interresse hebt mag je me wel een PB sturen.
Voor de volgende keer als je weer een andere auto gaat kopen en de koppeling wilt testen, even tijdens het proefrondje op een parkeerplaats de auto op de handrem, dan in zijn 4e versnelling, op toeren tot zo'n 2000 tpm, en dan de koppeling redelijk snel volledig op laten komen, dus echt loslaten, niet laten schieten. Valt hij direct uit, dan goed, valt hij langzaam terug in toeren en dan pas uit of helemaal niet uit, dan de koppeling op Al doende leert men, ook ik heb in het verleden te duur ene auto gekocht