1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Geen vermogen soms

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Stefrutten, 21 dec 2019.

  1. #1 Stefrutten, 21 dec 2019
    Laatst bewerkt: 22 dec 2019
    Het begon een half jaar terug. Toen had ik voor de eerste keer geen vermogen. Na auto re starten geen problemen meer gehad toen 5 weken terug. Nu heb ik regelmatig dat als ik de auto start en ik rij weg dat hij gewoon inhoudt. Je hoort als je bijvoorbeeld in zijn 3 naar de 80 wilt een zwaar geluid. Probleem is, als ik auto uit zet en aan doe dan doet hij het weer normaal.

    Nu hoop ik dat hier echte monteurs op 't forum zijn die dit herkennen.

    De auto heeft 3 weken geleden grote beurt gehad bij ford dealer (toen ook verhaal uitgelegd maar ze konden niks vinden qua melding en als 't gebeurt auto niet uitzetten maar doorrijden naar een dealer) en heb het met oude als nieuwe bougies gehad. De kabels zijn half jaar oud (vanwege een marter) . Bobine 2 weken. Resultaat blijft 't zelfde.

    Ik ben toen 't daarna gebeurde 1 keer naar een Ford dealer geweest. Monteur constateerde dit ook maar nadat ik door dringde door te rijden! Maar Geen foutcodes kunnen vinden. Ook niet tijdens 't rijden met laptop aan.

    En om hem weg te brengen en ervoor te betalen vind ik ook zonde want ford monteur wist ook niet wat het kan zijn. En het probleem is dat je niet weet wanneer die dit doet, het kan zo 5dagen goed gaan. Maar dan elke dag 1 keer dat die weer langzaam is.

    Tis een Ford focus 1.6 ti-vct uit 2012
     
  2. Iemand een idee toevallig?
     
  3. Bel eens met een aantal garage's / ford dealers er zijn obd2 loggers welke de gehele rit of meerdere ritten data verzamelen en daar kan je dan een grafiek mee plotten. Wellicht heb je een sensor die af en toe rare signalen afgeeft.

    Ik heb jaren geleden bij een s-maxx zo gevonden dat de brandstofdruk sensor heel af en toe een foute waarde gaf naar de ECU. Bij de ford dealer hadden ze de pomp al 2x vervangen want daar zou het in moeten zitten volgens hun. Na een testrit van een uur kwamen we erachter dat deze sensor zo nu en dan een hele hoge waarde doorgaf aan de ECU, deze besloot daarop om de brandstofpomp te onderbreken om de druk wat lager te krijgen en daardoor verloor je alle power. Tot die sensor weer melde dat de druk nu wel erg laag werd, en de ECU de brandstofpomp weer aanstuurde.
     
  4. Ik ben ook naar 2 dealers geweest. Hadden allebei uitgelezen met en zonder een rit. Bij 1 had ik de storing en bij de ander niet maar kwam niet via obd tevoorschijn. Die monteur zei wel waar ik 't probleem had dat hij geen verschillen zag in grafieken en waardes. Had ook de gegevens opgeslagen met die storing. En toen via obd alles ecu gereset etc en toen waardes bekeken en zag geen verschil. Maar Het probleem is denk ik want had dit vandaag weer (en gister) magoed dan zijn ze dicht dat als ik auto start ik denk dat hij eerst wel vermogen heeft maar na bijvoorbeeld 5 minuten wanneer de motor warm wordt dat hij dan inhoudt. Dit gevoel had ik vanochtend wel, eerst trok die snel weg en toen opeens niet meer. Auto herstarten en geen probleem. Ik hoop gewoon dat ik 't bijvoorbeeld vrijdag weer heb en ze dan open zijn dat ik er alweer heen kan rijden. En dan zal ik opties bespreken en vragen naar de brandstof sensor wat je aangaf door ook hier naar te kijken.
     
  5. Onder andere vandaag weer problemen ermee. Naar ford dealer geweest en uitgelezen en kon wederom niks vinden. Gaf geen problemen aan. We bespraken nog wat opties oa brandstof maar volgens hun moest er dan een foutmelding tevoorschijn komen. Maar ze gaan deze week overleggen en dan bellen ze me terug wat opties kunnen zijn. Helaas zit er geen garantie meer op.
     

Deel Deze Pagina