Frozen White wagon 105pk - LKA, DMI, ACS en TSR plus SYNC 2

Discussion in 'Mijn Focus' started by barttigges, Sep 26, 2012.

  1. super knap gedaan hoor!
     
  2. Mooie update! Mijn vader heeft sindskort een Smax met ACC. Het is inderdaad even wennen, maar het lijkt me ideaal.
     
  3. Goed werk ! Mooie optie..

    Moet je met dit systeem ook na elke start de cruise opnieuw activeren ?
     
  4. Volgens mij is deze auto dan ook totaal niet meer te vergelijken met welke uitvoering dan ook. :thumbs:
     
  5. TOP gedaan weer!

    Jij hebt inmiddels een :focus3: Tritanium!
     
  6. Hele mooi upgrade!

    lagen bij jou alle kabels al op zijn plek? of moest je nog veel kabels bijleggen?
    Ik vind het namelijk wel een hele interessante upgrade.

    Heb je misschien de artikelnummers van de modules/schakelaars die jij gebruikt hebt?
     
  7. Kabels voor de ACC waren deels voorbereid. Alleen de motorruimte niet. Je kunt het zelf relatief makkelijk controleren. Als er een plaats is voor een zekering op plaats 43 dan is de kans groot dat het geheel op voorbereid
     
  8. #168 jojo71, Aug 28, 2014
    Last edited by a moderator: Aug 28, 2014
    @barttigges De kabels op het stuurwiel waren deze reeds aanwezig, er zijn namelijk 2 extra knoppen voor de acc (nl. afstandsregeling) tov de gewone cruise control?

    De reden voor deze vraag is, ik heb een Focus met het sync systeem, dit betekent dus in dat de knoppen tussen de spaken aan de rechterkant ontbreken en deze functie overgenomen is door de bovenste knoppen (rechter cirkel). Nu wil ik via deze bovenste knoppen de radio en navigatie kunnen bedienen en de knoppen aan de rechterkant bijplaatsen (voor volume regeling, ... en telefoon) en aansluiten. Als echter de kabels niet aanwezig zijn denk ik toch dat ik er van af ga zien.

    Aangaande de Forward Alert, deze maakt gebruikt van de radar sensor (veel verder bereik) en niet van de afstandslaser (is enkel voor de active city stop). De forward alert zou normaal ook altijd aanstaan onafhankelijk of de cruise control actief is of uit staat.
     
  9. Bij mij waren de juiste kabels al aanwezig. Voor de SYNC knoppen, zijn dat sowieso andere kabels dan de (A)CC.
     
  10. #170 barttigges, Sep 7, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2014
    Na enige tijd geleden de dakconsole met ambient lighting control van [MENTION=8079]eReSke[/MENTION] overgenomen te hebben bleek deze ook uitgerust te zijn met de interieur sensoren van het alarm.

    Na wat gesnuffel in mijn documentatie bleek het alarm maar een kleine moeite te zijn om in te bouwen.

    Naar een relay en een zekering ontbraken alleen nog de interieur luidspreker en de motorkap vergrendeling met sensor.
    Deze waren echter snel gevonden op eBay en werden netjes thuis afgeleverd.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Na het installeren van het spul en het programmeren daarvan werkt het alarm nu naar behoren. :)
    Afhankelijk van de gekozen instellingen kun je elke keer als je de auto op slot doet, aangeven of de interieursensoren geactiveerd moeten worden of juist niet.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. Weer een mooie update Bart.

    Gr René
     
  12. altijd fijn zo'n alarm :thumbup:
     
  13. Wordt het alarm eigenlijk ingeschakeld bij het normaal op slot doen of moet ie dan op het ,dubbele slot,
     
  14. Gaat lekker zo :thumbs:


    "Normaal" op slot zetten is voldoende ;)
     
  15. Recent wat kleine updates doorgevoerd.

    De climate control, die staat nog steeds hoog op mijn lijstje, maar daar ontbreekt het mij nu aan tijd voor.

    Allereerst een sharkfin antenne geplaatst. Dit is geen gehele antenne, maar een los overzet stuk die als externe antenne fungeerd. Alles blijft zonder problemen werken en ik heb geen (merkbare) vermindering in ontvangst.

    [​IMG]
    [​IMG]

    En als laatste nog een setje ST pedalen gemonteerd.

    [​IMG]
     
  16. ziet er goed uit Bart :thumbs:

    maar ff de stofzuiger erdoorheen kan geen kwaad hoor :rolleyes:
     
  17. Sow, dan eindelijk eens wat vrije tijd gevonden om de DEATC of te wel de climate control te installeren.

    3 dagen vrij, dus dat zou zonder veel problemen moeten lukken dacht ik zo.

    Als eerste alles maar eens verwijderen zodat het dashboard eruit kan.

    Dag EEN
    De navigatie en radio als eerste.
    [​IMG]

    Aansluitende de rest, inclusief stuur verwijderen zodat uiteindelijk het dashboard er uit kan.

    En dan ziet het er zo uit :shock:
    [​IMG]

    Om het kachelhuis vervolgens te kunnen verwijderen moet ook de stalen constructie verwijderd worden. Om dit te kunnen doen dienen ook de deuren tijdelijk gedemonteerd te worden.

    En dan na het verwijderen van het kachelhuis hou je alleen dit over...

    [​IMG]

    Al met al werd het nu snel donker, dus voor het donker nog net het nieuwe kachelhuis kunnen terugplaatsen. De rest moest maar wachten tot morgen.

    [​IMG]

    Dag TWEE

    Goed, het nieuwe kachelhuis is gemonteerd, nu eerst weer eens wat kabeltjes trekken.

    Het aansluiten van alle nieuwe bedrading, gelukkig had ik een complete dashboard kabelboom meegeleverd gekregen, is een klote werk waar ik toch al snel een halve dag mee bezig was.
    Veel tijd ging, ondanks de voorbereiding, zitten in het uitvinden van de juiste plaats op de diverse connectoren.
    Helaas kwamen de schema's die ik hiervan heb, niet altijd overeen met de werkelijkheid.

    Die werkelijkheid zorgt aan het einde van de dag nog voor flink wat stress en hoofdbrekens.
    Maar zo ver zijn we nog niet.

    Na diverse uren geploeterd te hebben, kon ik dan eindelijk beginnen aan het deels terugbouwen van het interieur zodat ik kon gaan testen.

    En dan eindelijk rond een uur of 3 's middags kan de accu weer aangesloten worden om te kijken of alles werkt.

    En het werkt ... NIET :nocheer: KAK!
    Hoe kan dat nu, alle bekabeling maar weer eens gecontroleerd en doorgemeten. Op de juiste pins staat spanning en de massa aansluiting is ook in orde, maar geen teken van leven uit de bedieningsunit.

    Inmiddels is het al te donker geworden om nog verder te gaan in de auto, dus ik duik maar weer eens achter de PC om alle bedradingsschema's nog eens langs te lopen en mijn Russische vrienden eens te contacten of die weten wat er mis kan zijn.

    Na middernacht roept het bed en heb ik nog geen bevredigend antwoord gevonden. Een tip heb ik echter wel gekregen die ik morgen wil gaan uitproberen.

    Dag DRIE

    Na 's avonds nog eens goed alles na gelopen te hebben op papier, toch maar het zekere voor het onzekere genomen en de CANbus bekabeling weer los gemaakt om die vervolgens tijdelijk te verbinden met de CANbus-connector.

    En warempel, er zit leven in :cheer:

    [​IMG] :kwijl:

    Nu snel de laatste zaken terugbouwen zodat het er uitziet alsof het origineel zo hoort te zijn :baeh:
     
  18. wat een project, :respect: Bart
     
  19. Applausje voor jezelf :thumbs:
     
  20. Nu ben ik niet echt bang om te sleutelen aan een auto. Maar dit........
    Respect. Mooi project
     

Share This Page