1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Foutcodes

Discussie in 'Electronica' gestart door Henk Nan, 14 okt 2023.

Tags:
  1. Ford Focus (04-10)-2011.
    Bij het uitlezen van mijn Ford Focus kwamen 7 foutcodes tevoorschijn , te weten :
    Motorelectronica U 0001 Hoge snelheid CAN communicatiebus Permanent.
    P 1260 Diefstal gedetecteerd , voertuig geblokkeerd.
    ABS U2012 Communicatiebus fout (niet - SCP ) Intermitterend.
    U2202 Ongeldige configuratiegegevens ontvangen Intermitterend.
    U1900 CAN communicatiebus defect Intermitterend.
    Instrument Instrumentenpaneelkluster - IPC
    U 1900 CAN communicatiebus defect Imtermitterend.
    U 2510 CAN ongeldige gegevens voor voertuigveiligheid Intermitterend.
    Tijdens het rijden kreeg ik de melding : motor storing en ging alleen het ESP symbool branden.
    Ik kon gewoon doorrijden met" beperkte acceleratie", waar ik trouwens niets van gemerkt heb.

    De auto is meerdere malen achter elkaar uitgelezen waarbij vaak geen storing aan het licht kwam , ra ra.
    Ik heb 2 sleutels.
    Wie weet raad?

    Met vriendelijke groet,
    HenkNan
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  2. Welkom op het forum Henk.

    tips: controleer de massa aansluitingen van de accu en carrosserie.
    Controleer je accu zelf, als die slecht is kan dat de meest vreemde storing opleveren.
    Reset alles door je accu even 10 minuten los te koppelen
     
  3. Edgar Focus,
    Hartelijk dank.
    Ik heb de tip opgevolgd en ben gaan rijden en de motor diverse keren gestart , geen melding(en) meer gekregen.
    Nogmaals hartelijk dank.
    Henk
     
  4. Solderingen controleren van het ipc geef je 98% dat daar het probleem zit Zijn al meerdere topics over
    Overigens welkom hier
     
  5. Ik ga mee met Edgar, controleer de accu (of laat deze controleren). Dat de auto goed start wil niet zeggen dat de accu ook echt goed functionneerd.
    Slechte solderingen van de ipc zijn, voor zover ik weet, meer een Focus MK2 ding.
     
  6. dank je , ik zal het onthouden.
     
  7. Iodokus,
    Accu is 6 dagen oud .
    Hartelijk dank voor de reactie.
    HenkNan
     
  8. BCM? Miss vocht bij gekomen?
     
    Iodokus vindt dit leuk.
  9. Gezien de code P1260 is dit een mk2 deze code is kenmerkend voor een ipc probleem ,heb deze code niet eerder gezien bij de mk3
     
  10. 2011 kan MK2 of MK3 zijn toch? Henk, controleer even of je de MK2 of de MK3 hebt. Als je namelijk een MK2 hebt zou het inderdaad ook nog je IPC (Instrument Panel Cluster) oftewel je instrumentenpaneel kunnen zijn, Even KMS in Apeldoorn bezoeken of bellen of even hier zoeken, er zijn al heel wat mensen met dit probleem geweest wat echt typisch is voor de MK2.
     
  11. Dit heb ik gevonden:
    Algemeen
    Voertuigsoort Personenauto (auto)
    Inrichting Stationwagen (station)
    Merk Ford
    Model Focus
    Europese voertuigcategorie M1
    Kenteken 76-RDN-8, 76–RDN–8, 76 RDN 8 (gespeld: Zeven Zes Rudolf Dirk Nico Acht)
    Kleur(en) GRIJS
    Plaats chassisnummer op bodemplaat by r. voorzitting
    Type DA3
    Typegoedkeuringsnummer e13*2001/116*0144*20
    Uitvoering 5ABCLE
    Variant SHDC1S
     
  12. MK2 heeft "liggende" achterlichten, MK3 heeft "normale"achterlampen. Ook de neus is anders maar weet niet zo goed hoe ik dat het beste kan beschrijven.
     
  13. "Staande achterlichten "
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  14. Dus mk 2.5 dus probleem kan in de teller zitten.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  15. Inderdaad, contact opnemen met KMS in Apeldoorn dus
     
  16. Mk2 -2/5 Wat ik al aan de foutcode dacht te zien
     
  17. Probleem opgelost en pas weer druk maken als het probleem terugkomt :)
     
  18. Ik denk dat ik weet waar mijn MK3 aanname vandaan komt.
    Als ik me niet vergis is de MK2 facelift na april 2011 in west Europa niet meer geproduceerd. In oktober 2011 had ik mijn eerste MK3 ook al 7 maanden. De opgegeven productie datum lijkt een deels Engelse datum notatie te zijn of maand en dag zijn per ongeluk omgedraaid? De eerste tenaamstelling is nl. 29-04-2011

    Maar goed het probleem lijkt vooralsnog opgelost te zijn te zijn en dat is het belangrijkste ;)
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  19. Het is weer zover, ww moeten bellen , heeft zekering 109 ( oa aansteker) vervangen.

    Voor ik de auto kocht en een proefrit wilde maken bleek dat de accu leeg was , deze werd opgeladen en ik kreeg de sleutel zonder ab mee, geen problemen onderweg .
    Na de koop kreeg ik de sleutel met ab mee.
    Toen ik deze gebruikte dienden de eerste problemen zich na 2 dagen aan.
    Ligt het aan de sleutel met ab?
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  20. Lijkt mij sterk dat het aan de sleutel ligt.
    Ik zou de tellerbak laten controleren.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina