1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Foutcode P2008

Discussie in 'Electronica' gestart door Dennis1979, 28 dec 2015.

  1. #1 Dennis1979, 28 dec 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 dec 2015
    Hallo allemaal

    Ik rij een Focus 2.0 Rally edition uit 2006.
    Sinds afgelopen zomer heb ik klachten met optrekken, als ik gewoon heel rustig optrek en snel doorschakel dan rijd de auto wel redelijk maar zodra ik meer vermogen vraag en harder gas geef dan houd hij heel erg in en heb ik geen power.
    Nu heb ik hem toen uit laten lezen bij een sub garage en toen gaf die de storing P2008 IMRC (var. inlaat) , circiut open.
    Daarna is die gereset en waren de klachten weg.
    Begin december kwamen de klachten weer terug maar dan erger.
    Heb hem vorige week weer uit laten lezen en resetten maar klachten gingen nu niet weg.
    Heb ook de Ford garage gebelt en de situatie uit gelegd en die kwam met het verhaal dat de auto niet zomaar uitgelezen moet worden maar onder een complete diagnose gesteld moet worden want hij moet alle bekabeling ook doormeten en dat gaat niet zomaar €45 kosten.
    Nu heb ik me ook laten vertellen dat het spruitstuk waarschijnlijk kapot is en dat dat alleen al €600 kost zonder dat het er nog in gezet is.
    Ook zeggen verschillende garage's dat het heel moeilijk te achterhalen valt wat er aan de hand is, sensor, inlaat klep hier of daar, ja word een gok om erachter te komen wat het precies is.

    Hebben meer mensen deze klachten gehad en kunnen jullie mij misschien meer vertellen voor ik een beslissing neem om hem ergens te laten maken??


    Gr Dennis
    [​IMG]
     
  2. Zeer waarschijnlijk de solenoids die het imrc aansturen. Zitten bovenop rechts naast het kleppendeksel.
    Zeer gemakkelijk zelf te vervangen.
     
  3. Ik heb exact dezelfde auto afgelopen jaar aangeschaft en helaas na 1 maand had ik dezelfde klachten.
    Nu enig onderzoek kwam de (universele) garage erachter dat het 2 magneetkleppen zijn? Die zijn vervangen en het probleem is bij mij voor altijd weg. Kosten waren dacht ik rond de 100 euro.

    Bij toeval had de garage daarna een C-max met hetzelfde probleem. Ook daar heeft hij gelijk de magneetkleppen vervangen en ook daar is het probleem weg.

    Hopelijk heb je hier iets aan :)
     
  4. Dat zijn de solenoids die ik bedoel, echter de TS reageerd niet meer.
     
  5. Later las ik het terug en kreeg al het vermoeden dat je hetzelfde bedoelde haha. Zou leuk zijn als TS nog reageert om te kijken of dat ook het probleem was ;)
     
  6. Hallo

    Bedankt voor jullie antwoorden en ik hoop dat dat het is en dat zou me heel veel geld schelen dus duim met me mee.
    Ik ga hem deze week wegbrengen.

    Voor de rest top auto.


    Gr Dennis
     
  7. Ha Dennis,

    Ik zou het gewoon aangeven bij de garage. Hopelijk komen ze eruit...
    Succes en ben ook benieuwd.

    Buiten dat euvel om is het echt een heerlijke auto. Geniet er ook nog elke dag van :)

    Gr. Michel
     
  8. Ik weer niet of het een dealer is, maar als het een universele garage is zou ik ze persoonlijk vragen niet te gaan zoeken maar direct dit onderdeel te vervangen.
     
  9. NOu de ford dealer wil eerst een zogenaamde diagnose doen eer ze gaan sleutelen, en dat viel niet onder de standaart prijs van uitlezen.
    Ik snap best dat hun meer kunnen als een sub dealer maar denk ook dat het een comercieel dingetje is bij hun.

    Maar goed hij word deze week na gekeken. Ik hou jullie op de hoogte.

    Thanx
     
  10. Dat is de reden waarom ik niet naar de officiële Ford garage ga.
    Daar wordt je al uitgekleed voordat er ook nog maar iets gedaan wordt.
    Gelukkig heb ik een goeie garagehouder die naar je luistert en zelf ook eerst
    het 'echte' probleem wil vinden voordat hij iets gaat doen. Daarbij rekent hij daar ook geen kosten voor.

    Hopelijk valt het mee voor je :thumbup:
     
  11. Dit klinkt pas als uitkleden als dit niet de oorzaak is. Dan liever een wat duurdere diagnose. Daarnaast is de ene dealer de ander niet, even rondbellen kan geen kwaad.
     
  12. Haha ja jouw garage gaat uren zoeken naar een storing voor niks.. Dream on.
     
  13. Oh nee dat ook weer niet. Maar er bestaan nog schappelijke garages
    die tenminste nog wat voor de klant overhebben ;)
     
  14. En er bestaan geen schappelijke dealers die nog wat voor de klant overhebben?
     
  15. Oh ja ongetwijfeld wel. Ik heb helaas zelf alleen nooit echt geluk gehad met dealers. Maar dit was dan wel een Seat en een Opel dealer. Misschien ligt het daaraan haha.
     
  16. Oké dus de opmerking dat je bij de Ford dealer wordt uitgekleed is eigenlijk nergens op gebaseerd. Beetje vreemd.
     
  17. +1 en daar komt bij, mijn dealer heeft al vaak genoeg dingen gratis voor mij gedaan. Problemen vaststellen, sleutel inleren en nooit een rekening!
     
  18. Nee sorry zo had ik het ook helemaal niet bedoeld.
    Het was ook meer gebaseerd op mijn eerdere ervaringen bij die andere dealers.
    En inderdaad wat jullie zeggen, de ene is andere nog niet. Daar hebben jullie ook gelijk in.
     
  19. Die van mij rekent ook geen uitleeskosten als er een reparatie op volgt.
     
  20. [emoji106] Of het nou dealers, universele, fastfitters of wat dan ook, overal heb je goede en klote bedrijven tussen zitten.
     

Deel Deze Pagina