Beste forummers, Ik kreeg een foutmelding P0141 P0141 Verwarmingselement lambdasonde, onjuiste werking; Bank 1 - sensor 2 Weet iemand wat de locatie is van de lambdasonde bank 1 sensor 2? Zit deze achter de catalysator? Of zit deze sensor voor bij het spruitstuk? Of zit er nog een derde lambdasonde? Vriendelijke groet, Albert
bedankt voor je reactie. NickeySmeding:Het klinkt ook logisch idd, maar ik hoop op nog wat meer reacties. Ik zag bij sommige blokken ook dat er een lambdasonde op het blok zelf zat. Bij een lijst met mogelijke foutcodes (waarschijnlijk andere type ford hoor) zie ik zelfs bank 1 sensor 3 tot en met bank 3 sensor 3.
Thanx voor de reacties, maar ik heb het zojuist gevonden op internet. Misschien hebben andere mensen hier ook wat aan: Foutmelding P0141 gaat om een defecte verwarmingselement van de downstream sensor (bank 1, sensor 2) De lambdasonde dus na de katalysator.
Was nog best moeilijk te vinden. Kwam op een of andere duistere amerikaanse honda website terecht waar die info stond.
foutcodes moeten voldoen aan een bepaalde ISO-norm heb ik ooit is begrepen dat betekend dus dat de codes van bijvoorbeeld Volvo, BMW, Mercedes etc... allemaal dezelfde betekenis hebben
http://www.eobd2.eu/DTCL.asp en er staat ergens hier op de site ook nog iets hierover, weet alleen even niet meer waar.....
Michael, je hebt gelijk. Ik las toevallig gisteren een stukje erover: Doordat meerdere overheden verschillende wetgevingen in elkaar zetten, zijn er meerdere benamingen voor dezelfde systemen. Terwijl er gebruik wordt gemaakt van dezelfde standaarden, zijn de benamingen verschillend. OBD(I&II) - Verenigde Staten EOBD - Europese Unie JOBD - Japan Kort samengevat: Alle gestandaardiseerde protocollen zijn gelijk, maar de wetgeving kan per land/continent verschillen met betrekking tot onder meer verplichte toepassing afhankelijk van bouwjaar auto etc.
En bedankt voor de foute info! Nee sensors zijn verschillend. Check nog wel even je verwarmingscircuit voor je tot vervanging overgaat, want daar gaat de code uiteindelijk over. Overigens is het verwarmingscircuit meestal in de sensor defect.. Bank 1 betekend cilinderblok 1. Bij een V6 heb je dus 2 banken. Bij een 4-cilinder maar 1.
De anwb gaf ons aan dat de voorste defect is. Ons uitleesapparaat geeft aan bank 1 sensor 2. Het is overigens een 4-cillinder. 1.6 16 v hatchback uit 2001. Alles werkt prima overigens, verwarming e.d. hij loopt ook mooi.
Ik heb ook regelmatig de melding P0141. Kan iemand mij vertellen waar de lambda-connectoren zitten bij een focus 1.5 ecoboost bj. 2015