1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 150pk Foutcode lucht inlaat

Discussie in 'Performance' gestart door Miquel, 6 mei 2017.

  1. MAF reiniger, toen ik dat hoorde moest ik meteen lachen. komt bij mij in een boekje als plintentrapje en bougievonkje voor.
    een MAF sensor reinigt zich eigen ook.
    is namelijk een draad die op constant temperatuur wordt gehouden. hoe meer wind er langs gaat hoe meer vermogen het kost om de draad te verwarmen.

    echter eens in de tijd gloeit hij keer goed op om alles op de draad te verbranden.


    verder kan het idd voorkomen dat kn-filter voor storing zorgt. maar dat komt omdat de MAF sensor en druk verschikmeter tegenstrijdig zijn van elkaar. komt doordat de luchtfilter te makkelijk lucht door laat en dus een sensor afwijking storing kan veroorzaken
     
  2. In benzine ja? Hmmmm fijn voor je handjes.
    Gewoon een reinigingsset erbij bestellen en eerst het filter reinigen, laten drogen, dan licht inspayen (zalmroze is goed) en laten drogen. Dan pas plaatsen.
     
  3. Maf reiniger heeft zeker wel zijn nut, het is 'gewoon' isopropanol in een spuitbuis en laat geen film achter na het opdrogen.
    Hoewel ik vaak gewoon remmenreiniger gebruik is het resultaat met maf-reniger toch beter.
     
  4. eerlijk is eerlijk weet dat de lmm zichzelf schoonmaakt.
    MAP reiniger nooit zelf gebruikt of aan gedacht dat het zou bestaan. probleem is dat het een gevoelig draad is en dus niet zomaar met middelen kunt gaan werken.

    daarnaast heb ik 99.99% van de lmm storingen niet eens op de lmm gerealiteerd zijn. Dat je altijd eerst naar andere problemen en oplossingen toe gaat voor je een andere LMM gaat monteren.
    bijvoorbeeld lekke intercooler kan veroorzaken dat er een hogere waarde krijgt wat buiten de tolerantie valt. gevolg motorstoring op de LMM. terwijl die juist goed functioneert word door veel mensen hem wel vervangen. wat eigenlijk dus zonde is van het geld.

    gekke is als ik de inlaat bekijk dan snap ik niet dat er olie op de sensor komt ivm je na de carterventilatie pas je olie aanvoer hebt.
    enige zou kunnen is dat je druksensor vuil wordt, maar dat is een membraam dat vervormt en dus niet zo direct gevoelig bij wat olie.

    we zullen zien heb een gebruikte kn fitler in zitten nu en tot hede geen enkel storing erop.
     

Deel Deze Pagina