Hi all, Ik twijfel nog steeds over de xenon, het plan om orginele units te plaatsen heb ik laten vallen (vond het toch te gek kwa prijs). In 1 van de topics las in een post van Rinkel dat de balasten van Pilot op de orginele plaats passen schroef gaten komen overeen. Waar ik nog niet helemaal uit ben is het oude of nieuwe balasten zijn? De nieuwe zijn een stuk kleiner... Maar de grote vraag is eigenlijk wie heeft een FoFo II met after market xenon bij voorkeur 4300K (ik wil niet teveel opvallen en dit had ik ook in mijn Seat OEM en beviel goed) en wil een paar foto's plaatsen? Ik heb gezocht en niet gevonden, dus of ze staan er niet of ik heb niet goed genoeg gezocht Alvast bedankt ennuh:
ik heb even wat voor je opgezocht over de kleurtemperaturen die er zijn in xenon verlichting. Hieronder een tabel met voorbeelden van kleurtemperaturen. 3.000K, Geel licht. Retro look kleur zoals we die kennen van de oude automobielen. 4.300K, Geel licht. Word fabriek af toegepast bij de meeste automobielen. 5.000K, Geel/ wit licht. Geeft een originele luxe uitstraling. 6.000K, Wit licht met lichte blauwe tint. Luxe uitstraling hoge lichopbrengst. 8.000K, Wit/ blauw licht. Geeft een moderne luxe uitstraling. 10.000K, Blauw licht. Helder blauwe kleur. 12.000K, Paars/ violet licht. Helder blauwe kleur met een paarse tint. wil je een paar voorbeelden zien van de kleuren... Klik dan Hier!! Grtsz
wat heeft de focus orgineel erin zitten? met alle respect maar ik wil het er niet sjonnie uit laten zien.
daar bedoel ik dit mee dat is me dus te zegmaar, ik bedoel met sjonnie (vrij normale uitspraak hier) te overdreven nep. Rijden met van kijk mij een met mij ongeloofelijke nep xenon veelste nep/paars Ik zou graag zelf meer licht hebben zonder er andere mee te irriteren. Ik had gegoogled naar af fabriek en toen kwam ik het meest 4300K tegen vandaar dat ik wou weten IRL hoe dat eruit ziet. Dus geen nep/fotosoep plaatjes van fabrikanten. Maar gewoon een foto van een mede FoFo rijder hoe het er in het echt uit ziet.
Ja, je kunt het "sjonnie" noemen maar ik heb er Heel veel licht van en daar gaat het om alleen een probleempje : bij apk is het afkeur dit alleen omdat er geen koplampspoeiers op zitten
nee niet nodig, er is een topic van. auto's voor 31-12-'06 hoefen niet voorzien te zijn van sproeiers en hoogte regeling, alleen de codering op de lampen moet de juiste zijn DCR. en die staat er gewoon op!
Daar heb ik laatst een heel stuk over geschreven ergens in een topic hier, kan het alleen zelf even niet vinden
auto's gebouwd tot 31-12-2006 mogen aftermarket xenon hebben zonder koplamp sproeiers mits het beeld in orde is incl de kleur( wit of geel van kleur) te extreem blauw/paars is verboden) na 31-12-2006 zijn koplamp sproe iers verplicht( ben zelf keurmeester)
Met aanvulling dat justitie daarvoor niet vervolgd. De feitcode die daarvoor is gemaakt is inmiddels al weer vervallen
Mijne is uit nov. 2005 en is al 1x voor APK geweest en gewoon goedgekeurd. Heb overigens ook geen koplampsproeiers. Het enige wat nog belangrijk is, dat is dat je lichtbeeld goed is en je dus niet andere verblind. Daarop kun je wel beboet worden, of je nou halogeen of Xenon rijdt.
ja all de donkere dagen komen er weer aan, sterker nog ze zijn er al. En Jeff twijfelt nog steeds... Wie heeft er foto's van een set 4300K, liefst in het donker en eventueel commentaar op het lichtbeeld. Ik kan toch niet zonder na 4 jaar in een Ibiza gereden te hebben met af-fabriek xenon, wil je niet terug naar voor mijn gevoel waxinelichtjes...
Jeff, Ik heb Pilot 6000K. Is wit licht met een heel klein vleugje blauw. Moet erbij zeggen dat ik de meedraaiende lenslampen heb. Hierin is in maart de xenon gezet. Blijft een mooi gezicht in de bochten. Veel licht in de duisternis toegewenst. Arjan