Beste Focusrijders
Vanwege het coronavirus (COVID-19) is door de overheid besloten dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 september.
Tot die tijd volgen wij de instructies van het RVIM en zullen we meetings proberen te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

foto/tekening brandstof tank+vul opening

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door pjoter, 8 jun 2019.

  1. Hallo,

    ben op zoek naar een onderdeel tekening/foto hoe de brandstof tank met de vulslangen in elkaar zit. kan mijn tank nu haast niet meer vullen. tankpistool slaat meteen af. sta tegenwoordig 25 minuten aan de tank om mijn tank vol te druppelen. ik begrijp dat er 2 ontluchtings punten zijn.

    gr

    Pjoter
     
  2. ALs je nog steeds dit probleem hebt...
    Bij mij was het opgelost toen ik de hele kelk (met buizen) had vervangen:

    De klus was redelijk eenvoudig; afgezien van de irritante hoek waarbij je de buisklemmetjes los moest zien te krijgen.

    Voor de volgende die hier mee zit:
    1. Auto omhoog
    2. Wiel eraf
    3. Bij de spatlap zitten 2 bouten aan de linker kant die je met een torx moet losdraaien. Vervolgens heb je rondom een stuk of 8 'klikkers' zitten, deze kan je vrij eenvoudig met schroevendraaier of tangetje los klikken/wrikken. Er zitten er ook 2 aan de 'straatkant' die waarschijnlijk verstopt zitten onder een hoop modder.
    Als je alle klikkers los hebt dan gaat de hele 'lap' er zonder geweld af!
    4. De 'hals' loopt vanaf de kelk waar je het tankpistool indoet door met 2 losse buizen. Een kleine (plm 2cm diameter) en een grote (6cm? diameter). Deze kan je als je onder de auto ligt (vanaf de achterkant eronder schuiven is het makkelijkste) door zien lopen naar de rubberen leidingen die dan weer aan de tank verbonden zitten. Eerst rond de slangklemmen goed schoonmaken! moet zo min mogelijk meuk de tank in natuurlijk.
    5. Slangklemmen losmaken: de grote is het makkelijkste aan de tank vast (dus de rubber buis blijft aan de vulhals vastzitten) en de kleine kan je het makkelijkste bij aan de vulhals kant. De kleine zat bij mij vast met zo'n klik slangklem, die aan de tank met een 'schroef' slang klem (7mm geloof ik). Beide loshalen!
    6. De tankhals zit met 2 bouten vast (torx wederom). Deze losdraaien, en dan voorzichtig de kelk uit het rubber halen (waar je het tankpistool in doet), en de ontluchtings nippel loshalen (onder de ingang van de kelk in het zelfde rubberen ding).
    7. Tankhals is nu los! met een beetje prutsen haal je hem eronder uit.
    8. Wat bij mij opviel: je hebt een slangetje los naar achteren hangen, dit is volgens mij de overloop. Deze zit op een Y stuk geschoven dat weer verbonden zit aan de 2 andere rubberen buisjes; de een loopt naar de kelk, en de andere is de ?ontluchting? die onder het vulgedeelte zit van de kelk (en je kan zien zitten als je de tankdop opendoet)
    9. Nieuwe erop doen...
    10. Klaar

    Dit koste mij ongeveer 3 uur; maar dat was voornamelijk omdat ik niet goed gereedschap had en niet al te veel ervaring heb. Een pro doet dit in een klein uurtje vermoed ik.


    Kosten: 50 euro en een paar uur tijd.
     

Deel Deze Pagina