Beste Focusrijders
Vanwege het coronavirus (COVID-19) is door de overheid besloten dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 september.
Tot die tijd volgen wij de instructies van het RVIM en zullen we meetings proberen te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forscan, LED DRL en Xenon retrofit in Focus ST mk3.2 , werkt dit?

Discussie in 'Electronica' gestart door VinST, 8 jun 2020.

  1. Mijn Focus ST 3.2 komt uit Duitsland en is van 2015. Deze heeft geen xenon maar helaas ook geen LED DRL. Nu zijn er natuurlijke meerdere manieren om de auto te voorzien van xenon:
    -Xenon aftermarket in de reflector koplamp -> Geeft geen goed lichtbeeld
    -Originele xenon koplampen kopen -> Bedrading is anders, daar kom ik nooit uit
    -Aftermarket koplampen -> Over het algemeen ook geen goed lichtbeeld, oem black depo waar je veel over leest is niet te leveren
    -Xenon retrofit in halogeen koplampen -> De beste optie, maar de koplampen gaan lastig open door de gebruikte 'kit'(permaseal). Ook heb ik dan nog geen LED DRL, dat is iets dat ik wel wil....

    En dus bedacht ik het volgende:
    - Ik koop een set aftermarket OEM Focus MK3.2 koplampen MET LED DRL, dan zal ik nog wel met forescan aan de gang moeten (help .. ), maar dan heb ik in ieder geval echte LED DRL werkend
    - Als ik de goede aftermarket OEM koplampen koop is dit voorzien van butyl kit, die liggen zo open, en dan is een xenon retrofit zo gedaan.
    Dit zou mij echte LED DRL geven en snaarstrak lichtbeeld , mis ik iets? Ik ben benieuwd, alvast bedankt!

    Bijvoorbeeld:

    [​IMG]
    Samen met

    [​IMG]
    https://www.retrofitlab.com/nl/ford...014-2018-bi-xenon-mh1-halogeen-koplampen.html

    En dan natuurlijk nog de juiste ELM adapter voor forescan
     
  2. Ik ben benieuwd welk merk aftermarket koplampen met butylkit dicht gesealed zijn. Ik heb nl dezelfde Focus dus zit ook al een tijd te kijken naar zoiets maar nog niet gevonden.
     
  3. Daar zal een beetje geluk voor nodig zijn. In het ergste geval wordt het vechten tegen de permaseal, dat is het met de originele lampen ook
     
  4. @M.Blaak heeft retrofit projectoren in de originele koplampen gebouwd. Wellicht kan hij je wat meer erover vertellen.

    Zelf ben ik ook nog zoekende naar de OEM look DEPO lampen met projectoren en zwarte behuizing. Zijn op dit moment nagenoeg niet leverbaar, maar mij is verteld dat DEPO deze in de toekomst wel weer gaat produceren. Exacte datum of periode konden ze mij helaas (nog) niet geven. Anders even geduld hebben?
     
  5. Geduld hebben is niet mijn sterkste kant . Daarbij denk ik dat de retrofit koplampen een veel beter lichtbeeld zullen geven dan die Depo units, die projectoren staan niet heel hoog aangeschreven (al is het waarschijnlijk prima). Grootste vraagteken voor mij is het Forscan verhaal. Kan ik de DRL gewoon aanzetten in Forscan?
     
    Thieske vindt dit leuk.
  6. Heb je dan ook niet een andere lichtschakelaar nodig ?
     
  7. Als het goed is kan je dat gewoon aanzetten! Ik herinner mij een optie te zien waarin je dat aan kon passen (dit was met FoCCCus, maar met FORSCAN moet dat ook lukken denk ik).
    Heb je nu wel al automatische verlichting?
    Je moet wel al DRL hebben toch? Dus dat zijn nu gewoon halogeen lampen?

    Ik heb mijn OEM koplampen geretrofit: KLIK, Als je handig bent en een keer een dag ervoor kan uittrekken, kan je het in 1x doen.

    Beste is nog steeds om wel OEM spullen aan te schaffen met DRL erin.
    Ik heb bij mijn vorige auto (Focus MK2.2) een keer aftermarket DEPO koplamp gehad, daar bladderde na 6 maanden de blanke lak al af.. dus ik hou 't liever bij OEM!

    Dit is mijn lichtbeeld nu trouwens:
    [​IMG]
     
  8. #8 VinST, 9 jun 2020
    Laatst bewerkt: 9 jun 2020
    Bedankt voor de input heren!

    Over de lichtschakelaar: Nee die heb ik dan niet nodig, ik werk dan met aftermarket xenon ballasten en lampen

    Bedankt voor alle input @M.Blaak; De Focus MK3.2 heeft blijkbaar 3 type lampen:
    -Halogeen zonder DRL/ DRL via een gloeilampje (geen idee wat bij mijn auto van toepassing is)
    -Halogeen met LED DRL
    -Xenon met LED DRL
    Ik heb het 1e type, nu je het zegt begin ik te twijfelen. Zo best kunnen dat die 'gloeilamp' DRL heeft, dat scheelt weer prutsen in Forscan :)
    Depo of OEM .. Depo maakt volgens mij ook veel OEM spullen, dus het zou goed moeten zijn. Zal me nog eens goed verdiepen in de Permaseal, wil de lampen het liefste op de originele manier open maken met hitte en niet open snijden . Je hebt wel snaarstrak lichtbeeld zeg, prachtig, dat is volgens mij zelfs beter dan OEM.
    Automatische hoogteregeling (en koplampsproeiers) heb ik dan niet, is ook niet nodig voor de APK. Mocht dat wel zo zijn, dan kan ik altijd voor de APK even halogeen monteren :) Correctie: Dat laatste zal niet makkelijk gaan. H7 halogeen in de H1 xenon projector. goedemorgen
     
  9. Mijn lampen zijn standaard de 2e versie, halogeen met LED DRL.
    Voor de APK waren er geen opmerkingen. Ik gebruik overigens LEDs in mijn koplampen.
    Voor het lichtbeeld wilde ik ook zelf weer retrofitten. OEM heeft het vaak nooit, zo strak.
     
  10. Ik zie dat jij de originele grootlicht lampen nog gebruikt, een andere optie is om de Bi-xenon projector te gebruiken , maar dan houd je zo'n gat over waar normaal die lamp zit . Weet niet goed waar ik slim aan doe ..
     
  11. Ik heb ze zo geschakeld, dat zowel de OEM grootlicht als de projectors met grootlicht aangaan. Samen dus. Geeft een bak licht, dat wil je niet weten.
     
    VinST vindt dit leuk.
  12. Top! Dan ga ik dat ook doen. Ik ga even kijken wat ik ga bestellen, zal dit onderwerp updaten als ik aan de gang ga.
     
  13. VinST vindt dit leuk.
  14. Dank je wel! Zo heb ik al een aardig idee hoe ik dit aan moet pakken. Hoe zit de LED DRL gemonteerd? Zit deze vast aan de glas kant van de koplamp of aan de zwarte behuizing kant?
     
  15. Is maar net hoe je hem openmaakt denk ik..
    Toen ik mijne opensneed zat is nog vast aan de kant van het glas.
     
  16. Ik ga ze zo open maken:



    (althans dat is de bedoeling :mrgreen: )
     
  17. Succes ermee haha. Dat rotpermaseal.. Ik had t ook geprobeerd op die manier, maar kreeg 'm met geen mogelijkheid los.
    Maar in dat geval zit ie als 't goed is 'gewoon' aan de glaskant, aan het zwarte binnenwerk wat je aan door het glas heen ziet zegmaar..
    (in het filmpje is het dat zilveren deel)
     
    VinST vindt dit leuk.
  18. knap arbeidsintensief zeg maar.
    maar wel netjes gedaan :thumbs:
     
    VinST en M.Blaak vinden dit leuk.
  19. Bedankt maar volgens mij is dat juist veel meer werk. Bochtenverlichting en bedrading van xenon is compleet anders dan de halogeen lampen.
     

Deel Deze Pagina