Hierbij wat foto`s van mijn Granada, wat mijn daily was voor ik de Focus kocht. Ik kocht hem als standaard 2.0 V6 L. Maar heb er e.e.a aan veranderd: -16" 8J AMG Penta velgen -LPG met 80L tank -2.8 V6 carb met 5 bak -Trekhaak -Unieke RVS einddemper -2.8i onderlip -Ghia deurpanelen van een Mk1 -Houtlook dashpaneel GL/Ghia -Granada/Consul origineel Sportstuur -Middenconsole -15" 7J Holle RS Velgen Heb hem nu bijna een jaar. Het is m`n zoveelste Granada. Heb er 6 maanden full time in gereden, en in die tijd er 29.000 km mee afgelegd. Het is niet de mooiste, of beste. Maar hij doet het altijd, en heb er al heel veel plezier en lol mee gehad. Het is een ragbak, maar wel een die genoeg aandacht krijgt. Ford Freaks 2012 stond ie plots met 4 wielen los van de grond op een zandhoop, na Zonhoven heeft ie vanuit daar een caravan thuis gebracht voor iemand die met stukken stond naar Zwolle en erna meteen door naa Luxemburg om daar veel km`s door de bergen te cruizen. Engeland naar Classic Ford, en heel NL door. Hij komt overal, en nooit met problemen. Echt een fijn ding Hierbij wat foto`s. Voorlopig blijf ik hem gewoon zo rijden. Doe wat nodig is, en rijd hem van APK tot APK. Of deze nog gerestaureerd/opgeknapt word, weet ik nog niet. Wil eerst mijn Consul en Granada Kombi restaureren, en dan zie ik wel of deze donor word en er een andere voor terug komt, of dat deze nog opgelapt word.
En nog 2 van in de sneeuw. Je kunt op de foto`s al wel zien dat deur andere kleur is. Dat is niet het enige wat er aan mankeert kwa body. -Voorschermen roestblaasjes -Voorfront -Wielranden achter blaasjes -Deuren alle 4 slecht -Motorkap slecht -Kofferdeksel roest en krassen -Achterscherm slecht gerepareerd LA -Binnenschermen wat plekken -Schutbord e.e.a aan roestplekken Heb bijna alles wel om hem op te lappen, maar of ik t nog de moeite waard vind, en zin ervoor heb..
Mooie Granada Leuk weetje. Een tijd is de Australische Ford Falcon gebaseerd geweest op de Granada Mk2.
Klopt. En in australie is van de Mk1 een V8 geweest, en in de Mk3 hebben ze de 3.0 Essex gehad, welke hier alleen in de Mk1 lag.
Mooie auto! Wees er zuinig op want het ziet er goed uit. De Granada is in mijn ogen zo'n typische auto. Hoe zit het met de luxe intern?
Wel mooi deze eerste variant van de Granada Mk I Coupe. Er is ook een latere variant van de Granada MK I Coupe klik
Misschien een domme vraag,maar wat zat er nu voor verschil in een Granada en een Consul. Die witte hierboven op de foto hadden wij in bruin met zwart dak en heette Consul.