1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford geeft klanten geld om hun bestellingen te annuleren.....

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Edgar Focus, 24 jan 2023.

  1. Ford heeft, net als de rest van de wereld, nog altijd problemen met het leveren van auto's. Om klanten tevreden te houden en wachttijden te verkorten, hebben ze in de VS nu iets bedacht. Ford geeft Amerikaanse klanten geld om hun order te annuleren of om deze aan te passen. Daarvoor krijgen de toekomstige Ford-rijders 2.500 dollar korting, wat ongeveer 2.200 euro is.

    CarsDirect meldt dat Ford een bericht naar haar dealers stuurt. Hierin staat dat klanten die een nieuwe Ford Bronco hebben besteld 'een extra beloning krijgen om hun bestelling te annuleren' als ze vervolgens een andere nieuwe Ford uitkiezen. Klanten die voor deze korting gaan, kunnen kiezen uit de Ford Escape, Bronco Sport, Edge, Explorer, Expedition, Ranger en F-150. De elektrische Mach-E doet niet mee.
    Niet je order annuleren? Dan geeft Ford ook geld

    Ook mogen de klanten een voorraadmodel uitkiezen met 2.500 dollar korting. En de klanten die écht een nieuwe Ford Bronco willen? Die hebben twee opties. Of ze wachten tot wel 900 dagen tot de auto geleverd is, of ze passen de bestelling aan naar een andere uitvoering. Sommige uitvoeringen (met minder opties) van de Ford Bronco kunnen sneller geleverd worden.

    En wat nou als je er als Amerikaanse klant nu klaar mee bent? Het is best begrijpelijk dat je niet een uitgeklede versie wilt, maar dat je ook niet drie jaar wilt wachten op je nieuwe auto. In dat geval mag je kosteloos van Ford de order helemaal annuleren. De tweedehandsmarkt lijkt iets af te koelen, dus wellicht kun je dan rustig wachten op een mooi tweedehandsje ergens.

    De Ford Bronco in Nederland

    Aan het einde van dit jaar moet de Ford Bronco ook naar Nederland komen. Een woordvoerder van Ford laat aan TopGear weten dat ze nog geen signalen uit Amerika hebben gehad waaruit blijkt dat de plannen gewijzigd zijn. De orderboeken zijn hier nog niet open, dus Nederlandse klanten krijgen nog geen geld van Ford om de order te annuleren en voor een Puma gaan.

    Bron : Ford geeft klanten geld om hun order te annuleren (topgear.nl)
     
    gerardTDCI en Rykers vinden dit leuk.
  2. :mrgreen: dan MAG je kosteloos annuleren :schater: zou wat zijn zeg.
     
    Edgar Focus en Ecobeast vinden dit leuk.
  3. ja dat is hetzelfde als "gratis service" Patrick :schater:
     
    Patman en Edgar Focus vinden dit leuk.
  4. Nou, service betekent niet per definitie dat het gratis is, in mijn vorige beroep voerde ik met regelmaat service uit
    wat gewoon betaald moest worden.
    In mijn huidige beroep zijn wij als 1 van de weinige in NL die een servicepunt van een bepaald merk zijn, maar dan
    is het nog steeds niet gratis:baeh:

    Is gewoon weer typisch Nederlands, 1 woord met tig betekenissen, bijna geen ander land doet dit.

    Is net zoiets als coulance....oh dus gratis, nee:schater:
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  5. dan is het geen service, dan is het een dienst waar voor betaald wordt ;)

    wat is niet gratis?
    de service die jullie leveren is dat een klant de gelegenheid krijgt om zijn product (van een bepaald merk) bij jullie aan te leveren, voor garantie, reparatie o.i.d.
    dat er daarna een dienst (advies, reparatie of levering) geleverd wordt aan deze klant dient uiteraard betaald te worden.
     
    DexterXL vindt dit leuk.
  6. Gratis is dan coulance, service kan dan in overleg wel of niet kosteloos uitgevoerd worden.

    Lekker duidelijke allemaal he :mrgreen:
     
    gerardTDCI en DexterXL vinden dit leuk.
  7. Jep, het spinnenweb wat garantie/coulance/service heet

    Ach, over smaak valt te twisten....maar over de factuur niet :thumbup:
     
    gerardTDCI en Patman vinden dit leuk.
  8. neehee.
    coulance is een tegemoetkoming naar elkaar toe, wie betaald wat, dus samen kosten delen.

    maar hartstikke duidelijk :rofl: :liar:
     
    Patman vindt dit leuk.
  9. Nou bij ons bedrijf is onder coulance dat wij de kosten dragen, voor de klant dus gratisssss :mrgreen: hoe zit het nou?:schater:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  10. :think:
    einde discussie dan maar? :mrgreen:
     
    Patman vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina