1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford Focus Wagon Van (grijs kenteken) black panther

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door fofowava, 11 feb 2010.

  1. Hoi, ik had mij al voorgesteld ergens: http://focusclub.nl/forum/showthread.php?t=13030

    Originele foto ontbrak nog dus, tot vanmorgen zag ie er zo uit:

    [​IMG]

    Nu ben ik begonnen met verbouwen, mwa, klein beginnen dan ;)
    Vandaag de 16 inchers erop laten zetten met banden, duurde wel 2,5 uur vanwege interne miscommunicatie (... pffff). Maar het resultaat mag er zijn, hij staat nog wat hoog maar dat laat ik voorlopig zo, even geen reserves om gelijk 17" en verlagingen eronder te knallen:

    [​IMG]

    Direct veel betere wegligging zoals verwacht en de nieuwe 205-45-16 uniroyal rainsports rijden zoals ik dat gewend was bij mijn vorige auto's.

    Even tijdelijk de matten van een vorig project (pug 309 gti 16v) erin omdat de originele rubberen matten zo glad als ijs waren. Vandaar de traanplaat.

    Ik was toch lekker bezig en miste mijn armsteun, die in m'n BMW 325tds standaard zit dus ben gaan zoeken op inet. Normaal kosten de goeie steunen rond de 120 euro, dus ben tijdelijk even gegaan voor een nieuwe armsteun van 20 euro :mrgreen: via marktplaats, oud beijerland. Zelf even opgehaald, is toch om de hoek.
    Het metalen gedeelte is zoals verwacht van PRC kwaliteit maar met wat verstevigingen erop/aan/onder bevestigd toch goed te doen voor zo weinig geld:

    [​IMG]

    Op de verlanglijst staan:
    - eco chippen, op maat (fordtune, belgie ?)
    - 17 inchers (rs velgen ?)
    - cruise control
    - andere bestuurders stoel met meer verstelbare onderdelen
    - witte zijknippers
    - witte achterlichten
    - subwoofer/audio/ice/gameconsoles/scherm/dvd + bankstel en koelkast/bbq/kookstel achterin ?
    - camera achter/parkeersensor
    - k&n inlegfilter (al bezig met onderhandelen)
    - verlichting in onderbumper voor
    - meer verlichting in achterbak

    Tot zover ....
     
  2. Mooie grijze kenteken fofo en de wieltjes zien er goed uit,had ik ook op mijn eerste fofo.
    En updates die in de planning hebt :thumbs: :thumbs:
     
  3. Dat zijn nogal wat plannen :thumbs:

    Zit er niet de verkeerde maat banden onder? Moet dat niet 205-55-16 zijn?
     
  4. He, leuke bedrijfsbak!! Maar je hebt ook een 325TDS? wees er zuinig op! Heb je daar ook een fotootjes van en wat specs????
     
  5. Ze zijn idd een maatje te klein. de 16" maat voor de FoFo I is 205/50/R16.
    Maar 205/55/R16 past ook.

    De velgen staat 'm goed!!
     
  6. Dank allen :) Die BMW heb ik nog voor de deur staan en staat te koop (nog niet op inet). Specs daarvan zijn:
    BMW 325 tds, 6 cylinder in lijn, 2,5 liter, turbo diesel met intercooler, 145 pk en 250 nm (origineel ongechipt) km stand 395.000 km oid. NL auto, 1994 eerste toelating. Topsnelheid 215, 0-100 in 10 seconden (tja, 1350 kilo).
    Kleur kosmos zwart, olieverbruik 1 liter op 10.000 km, brandstofverbruik 1 op 14,5 gemiddeld. Dealer onderhouden tot 320.000 km, alle boekjes en bonnen erbij vanaf aanschaf in 1994, 15"stalen velgen met nieuwere type dichte BMW wieldoppen, nieuwe radiateur, nieuwe waterpomp + riem + rol, beide dorpels gelast, 4x uniroyal banden. Gereviseerde dieselpomp, elektrisch dakraam (incl bon in guldens :mrgreen:) alarm, etc. APK afkeur vorige week voor roest op de remleidingen, leidingen zelf zijn nog wel dik genoeg alleen moet ik die roest er vanaf halen en spuiten + tectileren. Gaat beetje moeilijk met die kou buiten. Ik weet dat ze vrij zeldzaam worden, zeker in originele staat.
    Foto's heb ik niet staan zie ik! En dat na 3 jaar. Gaan we regelen.

    Weer ff over de :ford::focus: :dance::
    Vandaag werd ik bij het stoplicht eruit getrokken door een :ford: KA ....
    Hij ging wel echt volgas in zijn toeren, de focus was de turbo even kwijt, leek het (??) Huilend heb ik rechtsomkeert gemaakt en direct op marktplaats wat motortuning geregeld, net opgehaald.
    Kom nu maar op met je KA ! :mrgreen:

    [​IMG]

    Ff serieus, ik vind dat de :focus: niet lekker trekt, in de zin van vloeiend. Soms knalt ie hem ineens erdoor vanaf 2100 rpm, soms merk ik echt niks, is het net een ongeblazen diesel, zeker in zijn 1e versnelling kickt hij er niet in.
    Ik kan niet precies voelen waar het beste bereik ligt omdat ie soms zo lui aanvoelt. Snel optrekken is dus maar gissen waar het beste schakelpunt zit.
    Misschien moet ik gewoon nog even wennen, het is geen 2,5 liter 6 cylinder die doortrekt t/m 5000 rpm. :focus: heeft boven 3000 rpm al weinig lucht meer over.

    De banden: ik heb bewust gekozen voor deze maat omdat deze het dichts bij de originele zitten (185-65-14).
    Zie ook http://focusclub.nl/forum/showpost.php?p=1819989607&postcount=30
    Achter zitten wel 205-50-16's want daar drijf ik niks mee aan.
    Als reserveband heb ik er een 185-65-14 in gelegd, omdat de 15 inch gereserveband duidelijk een stuk hoger is, terwijl die ook de aangeraden maat is voor 15". Daar klopt iets niet mee, die opgegeven aangeraden maten. Met die rekenhulpen uit m'n post zie je waarom. Maargoed, ik check dat soort dingen dan zelf en trek mijn eigen plan :lol:
    Misschien gaan ze altijd uit van dat een afwijking naar boven te prefereren is aan een afwijking naar beneden, ook al is die afwijking dan groter. Dan klopt het wel.

    Weet iemand toevallig of m'n :focus: achter wat hardere demping/vering heeft omdat het een bedrijfsbak is ? Maximale laadvermogen is 500 kilo, ik weet niet wat het van een gewone :ford::focus: wagon is. Ik vermoed hetzelfde en gaat het alleen om de extra ruimte die ik heb.

    Morgen even de witte achterlichten en zijknippers halen in Het Hoge Noorden :rock:
     
  7. Wat is het hoge noorden volgens jou? uithuizen of zo? of kom je naar Friesland???
     
  8. Via lunteren, gelderland naar assen en dan door naar noord oost groningen.
    Er gaat niks boven groningen zeggen ze :mrgreen:

    Daarna weer terug naar huis, hoop dat het weer meezit.
     
  9. Vandaag de witte achterlichten gehaald en gelijk gemonteerd.
    Daarna de witte knippers gehaald bij macgyver, thnxs :thumbs:

    Nav verbruikstopics hier heb ik vandaag gemeten wat die van mij kon doen als ik het rustig aandeed. Ik heb 591,7 km gereden, de BC gaf aan dat er nog 643 km in de tank zat. Gemiddelde snelheid was 88km/u en gemiddeld 4,3 liter/100km (= 1 op 23,26) Ik heb 29,60 liter getankt.
    Via de dagteller berekenen is dat 1 op 19,99 :P
    Het kan dus, zuinig rijden. Ik heb nergens harder gereden dan 105 (met uitzondering van af en toe inhalen met 120)
    Vorige tank kwam ik uit op 1 op 16,5 ..... :schater:

    Ziet ernaar uit dat mijn rechtervoorband langzaam leegloopt na de ijsglijpartij stoeprand botsing van afgelopen vrijdag, beetje jammer.
    Ze zitten er net 2 dagen op. Meevaller is dat het geen splinternieuwe velgen en banden zijn.

    Als het weer licht is en de :ford::focus: wat schoner is maak ik wat foto's van de achterlichten. Staan best onmin lauw :cool:

    Volgende upgrade wordt cruise control, heb een lam rechterbeen.
     
  10. fofowava doe zo verder met je planning, ziet er tof uit :thumbs:
     
  11. Mooie fofo en leuke upgrade in het verschiet :thumbs:
     
  12. Hé Niel!

    Die (bijna) 1:20 is een nette waarde, maar volgens mij moet dat, met de jou gereden snelheden (100-110), hogen kunnen. Dus het een-en-ander reinigen/vervangen/afdichten zal vast een positief effect hebben. Zie ook www.autoverbruik.nl, daar zitten waarden tussen boven de 1:22.

    Zitten de zijknippers op al op? De achterlichten staan de FoFo goed. :cool:
     
  13. zijknippers zitten er nog niet op, ik ben even niet thuis. Misschien morgen doen.

    Heb gisteren mijn km teller via tomtom gechecked, afwijking van -8%
    Dus even zoeken naar wat goeie 50 bandjes ipv 45 nu er eentje toch beschadigd is, toch minder afwijking dan.

    Hier de witte achterlichten.
    [​IMG]
     
  14. Ligt eraan op welke basis dat is, mijn boordcomputer gaf ook 1:23 aan terwijl dit via de dagteller dus minder is.
    Op basis van de banden-tellerafwijking kan ik er dus nog 8% vanaf halen, dus gaat het richting de 1:18,4

    Nog steeds best zuinig, maar idd, kan beter lijkt mij.
     
  15. #15 fofowava, 16 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 feb 2010
    Vandaag de standaard luchtfilter vervangen voor een k&n inlegfilter.
    Was nodig ook, lag een zandbak in. (en er zat nog meer in de filter).

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Even tussendoor, komende 2 maanden rij ik 's avonds met een andere ford voor m'n werk ;)
    Heeft dezelfde autoradio/cd speler (6000 geval) en lichtschakelaars als de focus, alleen veel meer bass ?
    [​IMG]

    Een iets betere foto van de zijkant met deze 16" velgen
    (ford mondeo ghia velgen, is mij verteld: http://images.clickedit.co.uk/1728/16640258.jpg en http://www.a1allcars.co.uk/image_library/library/16090/orig_2328_Ford_Mondeo_.jpg )
    [​IMG]

    Daarna wassen:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Heldere gloed in het achterlicht met de zon erop:
    [​IMG]

    Morgen komen de gele zijknipperlampjes binnen, dan kunnen de witte kapjes erop :cheer:
     
  16. gele lampjes zijn binnen dus:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. Gaat lekker in rap tempo allemaal. Nice :thumbs:
     
  18. Looks GREAT!

    Hoe is het met de band rechts voor?
     
  19. :) thnxs

    Band loopt niet meer leeg, blijft goed op spanning.
    Ik controleer dagelijks.

    Volgende stap wordt het stevig vastzetten van de middensteun.
    Even iets knutselen voor het achterste bakje.
     

Deel Deze Pagina