Ford focus st van stationpowerrrr

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door stationpowerrrr, 27 dec 2012.

  1. En toen ging ie zweten?
    Wat is het merk van de velgen?
     
  2. Denk het kwam ieder geval achter bij de oliewissel.

    Het zijn Dotz velgen
     
  3. Bert die velgen zien er zeker mooi uit icm kleur van je auto zal wel hoop tijd kosten om ze schoon te krijgen..
     
  4. Nou chris was de eerste keer dat ik de velgen eens gewassen hebt :schater:.
    Maar heb er niet meer tijd voor nodig als dat ik mijn originele velgen was.
    Het is ook een wintersetje en zijn ook geen nieuwe velgen.

    Ben veel meer tijd kwijt aan die velgen die onder de fietstas zitten.
     
  5. mooie :st: Bert, erg gaaf ding :rock:
     
  6. Dank je Gerard
     
  7. #107 stationpowerrrr, 7 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2017
    Update en een projectaankondiging

    Ik zal mijn topic ook even bijwerken.
    Ondertussen is er veel gedaan bij de ST:cheer:
    Zoals een Elevate Turbo Controle Valve.
    [​IMG]

    Heb een oliekoeler gekocht via een forumlid.
    [​IMG]

    Toen kwam ik helaas achter dat ik pk's miste (dynorun Harskamp met focusstoc) dit bleek dat het aan een sensor te liggen genaamd de map sensor:nocheer:
    Maar dit vervangen en merkte toch weer een positieve verschil meer vloeiend in de toerenbereik.
    Ondertussen had ik samen met Lars een groupbuy gedaan bij de Focusstoc voor een plenum inlet van AS.
    [​IMG]
    Uiteraard erin gezet
    [​IMG]

    Ook deze zomer ben ik samen met Lars naar Ford Fair Engeland geweest was weer top :rock:
    Natuurlijk heb ik hier ook weer het 1 en ander gekocht.
    Zoals Catback systeem van Mongoose:rock:
    [​IMG]
    En hier is die gemonteerd
    [​IMG]
    [​IMG]
    Nu is de uitlaat compleet 3 inch met sportcat :dance:

    Nu gaan jullie wel denken waarom nu ineens een update van mij.
    Nou hier komt het Lars heeft het al vanmiddag gedaan.
    Ik ga ongeveer het zelfde doen. We steken mekaar aan zeg het maar :badgrin:.
    Ik had er eigenlijk toch al zin aan om wat meer te doen dan anderen.
    En waarom geen rs kopen nou ik wil de luxe van de :st: maar de performance van een :rs::kwijl:
    Bij Ford Fair kwam ik ook een gebruikte set :rs: bobbelstokjes tegen :dance:

    En net dat we weer terug waren van de reis kwam ik een :rs: Turbo tegen op internet. Deze bleek bij ontvangst dat deze nog nagenoeg nieuw te wezen :thumbs:
    [​IMG]

    Ik vond persoonlijk toch wel verstandig om de benzinepomp te opgraden
    dit ging niet zonder slag of stoot maar is uiteindelijk gelukt:mrgreen:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Via internet heb ik ook een set 550cc injectoren kunnen scoren.
    De oude gaan binnenkort in de verkoop.

    Er is ook een andere aanzuigbuis in de st gezet voor meer flow naar de turbo
    Het is een DO88 geworden.
    Origineel vs DO88
    [​IMG]
    En een foto bij plaatsing
    [​IMG]

    En bij de laatste keer dyno Harskamp was het toch wel een tegenvaller
    Mijn koppeling hield het echt niet meer :schater:
    Dat was wel te verwachten had ook geen schuld bij mij :mrgreen:
    Dus komt er een :rs: koppeling in.

    Ook bij mij kwam de :sinterklaas: langs met wat moois :cheer:
    Heb ook bij part-box.com een Quaife besteld tegelijk met Lars
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ondertussen heb ik zowaar alles zoals klein materiaal en Distributie set (Dit is bijna het zelfde als bij Lars)
    Alleen op de koppeling en een siliconen inlaatbuis is het wachten.

    En dan is het verder sparen voor een mooie map die op mijn RST past :dance:
     
  8. Ook lekker bezig :rock:
     
  9. zeker lekker bezig ziet er top uit en zal heerlijk rijden straks!
     
  10. Je houdt van stevig aanpakken net als lars!
    Goed bezig!
     
  11. Super updates!

    Wat is de technische (wetenschappelijke?) verklaring dat die aanzuigbuis beter is?

    Breder?
    Of betere geleiding door metaal?
     
  12. Mooie auto hoor wouw dat ik hem had
     
  13. Nou deze heeft geen verdere versmalling meer in de buis zitten zoals orgineel.
    Nu is de diameter van de Luchtmassameter 80mm en de buis is 76mm en dan richting
    de turbo 65mm en straks 71mm dus minder restricties oftewel meer luchtflow.
    Dus niet van 80mm naar 55mm naar 65mm.
    Het is beter om van groot naar klein te gaan inplaats van groot klein en dan weer wat groter te gaan.
     
  14. Goed bezig kerel!
    (maar dat wisten we natuurlijk al ;) )
     
  15. Zekers:dance:
     
  16. Thanks feedback
     
  17. Lekker bezig, Bert. Ben erg benieuwd hoe je ST straks rijdt na de transformatie.
     
  18. #118 stationpowerrrr, 8 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2017
    Bedankt voor de leuke reacties :thumbs:
    Enne Marco je hoort wel wanneer het gedaan word ;).

    Kreeg van een zekere persoon de opmerking van ik moet meer foto's plaatsen :schater:
    Dus bij deze de foto's van de spullen die ik nodig heb bij de ombouw:)
    Nieuwe rubbers voor de nokkenassen en alles wat los gehaald word.
    [​IMG]

    Nieuwe distributieset omdat de nokkenassen veranderd worden.
    [​IMG]

    En dit is mijn kijkdoos:mrgreen:
    [​IMG]
    Onee waterpomp :schater:
    [​IMG]

    Ringen voor de oliekoeler
    [​IMG]

    Pakkingen en ringen voor de Turbo
    [​IMG]

    Dus al met al komt er steeds iets meer bij kijken.
     
  19. Gave upgrades :thumbs:

    Een wolf in 'schaapskleren' :cool:
     
  20. Veel plezier met het upgraden, ga het zeker volgen :)
     

Deel Deze Pagina