1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford Focus MK4 Blow off Valve

Discussie in 'Performance tuning' gestart door KevinSetz, 18 mei 2022.

  1. Beste forumleden, Ik zal graag zoals de titel al aangeeft een blow off valve willen in de focus. Ik heb een garage gevonden die het voor mij wil inbouwen als ik zelf de blow off valve koop. Nou dit leek mij een prima idee. Maar op internet kan ik nergens iets vinden wat past / werkt op de ford focus. Hebben jullie ideeën welke blow off valve ik moet bestellen?

    Auto: Ford Focus 2020 | 155PK | 1.0 Ecoboost | 2020

    Hoe goed is dit voor je auto? Heeft dit nog bijwerkingen op de motor? dat het kwaad kan of maakt het niks uit dat er blow off valve op komt?

    Waarom? Ik vindt puur het geluid van het afblazen een mooi geluid en zeker straks met de komst van een nieuw uitlaat systeem.

    Graag hoop ik dat jullie mij hier in kunnen adviseren! :cheer:
     
  2. ford en blow af valve's zijn geen goede combi volgens mij ;) dit omdat de ford intern afblaast een valve erop zal dus resulteren in een foutcode(Lampje) weet niet of dit ook bij de mk4 nog het geval is?
     
  3. Nee dit weet ik dus ook niet, Wist wel dat die intern afblaast. Ik hoop dat iemand het hier weet. Die het zelf heeft gedaan of heeft uitgezocht.
     
  4. Ik meen me te herinneren dat een blow off valve geen goed idee is bij Ford motoren. Juist door het intern afblazen.
    Zal wel met bepaalde sensoren te maken hebben. Je wilt niet dat je je turbo bijvoorbeeld afremt door zulke dingen te plaatsen. Dat zorgt namelijk alleen maar voor extra belasting en dus slijtage en kans op schade.
     
  5. Ik meen mij te herinneren dat bij de Mk2 ST een blow-off valve wel voor problemen kon zorgen. Bij mijn Mk3 ST ondervind ik totaal geen problemen met mijn GFB T9654 DVX (vent to atmosphere). Op het Amerikaanse Focus ST forum rijden ook superveel mensen probleemloos rond met een blow-off valve.

    https://pumaspeed.co.uk/product-GFB-DVX-Focus-ST-ST250---ST225---Focus-RS-Mk2_17356.jsp
    Geluidsvoorbeeld bij mijn auto met de schuif helemaal open:


    Hoe het zit met de 1.0 Mk4 weet ik niet, maar het kan dus wel met Ford... Als het je puur om het geluid gaat, zou je kunnen proberen om een open luchtfilter te plaatsen voor wat meer afblaasgeluiden, maar of dat bij een 1.0 echt heftig zal zijn?
     
    Iodokus en WauW*TeR vinden dit leuk.
  6. Ik hoop dat alles probleemloos verloopt!
     
  7. Een kennis van me had op zijn
    MK3 1.0 een Turbosmart TS-0203-1265.
    Goede ervaringen mee.
    Persoonlijk niet mijn ding dat gesis onder de kap. Meer iets voor de Imperzaatjes, maar het gaf volgens mij wel een snellere respons door sneller “ opspoolen” van de turbo.
     
  8. TurboSmart heeft geen BOV voor de Focus 1.0.
    De 1.0 van de Fiësta (MK8) is niet exact dezelfde als die van de Focus (MK4). Zolang de originele onderdelen of de onderdelen waarop de BOV wordt geplaatst niet hetzelfde productnummer hebben, is de pasvorm dus niet 100% te garanderen, laat staan de functionaliteiten.

    Laat je dus niet verleiden tot het kopen van onderdelen die bestemd zijn voor een andere motorblok zonder van te voren er zeker van te zijn dat het past.
    Dit ging met de 1.0 van de Fiësta MK7 en Focus MK3 net wat makkelijker dan nu.
     
  9. Ik begrijp het idd maar neem aan dat het bedrijf die ik gemaild heb wel verstand van zaken heeft en anders retourneren dan maar. Dat is de afspraak.
     

Deel Deze Pagina