1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford Focus 2005 1.6TDCI 110PK

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door khalid, 22 feb 2011.

  1. Hallo daar allemaal,

    Ik ben Khalid 22 jaar en ik hoop vanaf aankomende donderdag ook een focusrijder te worden2:dance:

    Auto zag er top uit met her en der natuurlijk wat gebruikerssporen.

    Alleen toen ik ging bezichtigen bleek er ergens olie te lekken. De 'ondergril' bleek wat nat te zijn met olie. Motorblok zelf was droog en hij spuwt geen olie.

    Ik ben vaak tegen gekomen dat de nokkenas keerring vervangen moest worden. Ik heb dan ook het idee dat dit het probleem is. Hoeveel zal het vervangen van dit onderdeel kosten?


    Alvast bedankt voor de reactie(s):D
     
  2. Kan ook de pakking zijn van motorblok :)
     

  3. Dat klinkt gelijk minder leuk. Hoe duur zou dat grapje zijn?
     
  4. Als het de kleppendekselpakking is (zit gekit), is het vaak achter het blok nat. Je moet even over je blok hangen. Als het de nokkenaskeerring is moet je wel snel in actie komen, gezien de distriburieriem.

    Bedoel je met ondergril de gril in de bumper? Dan zou ik eerder aan de turbo buis of intercooler denken.
     
  5. De gril onder de kentekenplaat is nat. En als ik onder de motorkap kijk is het chasis helemaal beneden nat
     
  6. Intercoolerslangen mischien gaar???

    Gr Fred
     
  7. Het is een occasion dus ik heb deze auto (nog) niet in mijn bezit. Heb hem zelf al bezichtigd, ik ga morgen met mijn vader kijken. Als het dus zo lekt is het dan afgeraden om te kopen aangezien er hoge kosten aan verbonden kunnen zitten? Of valt het tegen een mooi prijsje te maken?
     
  8. Tja dat hangt sterk van de prijs af en hetgeen dat lekt. Is het de intercoolerslang dan hoef je alleen maar een nieuwe slang te kopen en te plaatsen. Is het de nokkenaskeerring of kleppendeksel pakking zou ik hem lekker laten staan. Gezien het bij de grill nat is, zal het hoogstwaarschijnlijk met de intercooler of intercoolerlang te maken hebben. Kijk ook even goed naar de turbo buis (ijzeren buis die recht op de turbo zit) in de eerste focus 2 scheut deze wel is bij het ophangpunt (onderaan) door het in en uitzetten (er is nu een gemodificeerde voor die smaller is). Beetje zweten van die buis is wel normaal dat komt uit de rubberen slang die er boven loopt.

    Let ook even op of het naast de verstuivers droog is!
     

Deel Deze Pagina