Ford Focus 1.5 150 pk Titanium

Discussion in 'Mijn Focus' started by Johan 12, Dec 13, 2014.

  1. Mooie uitvoering en gefeliciteerd met de aankoop! Sterkte met wachten.....duurt lang...
     
  2. Oooooooh dat wachten, verschrikkelijk is dat. Maar ja al dat wachten wordt uiteindelijk wel ruim beloond, wat een mooie uit voering Johan, gefeliciteerd man.

    Hoe dan ook bij deze wens ik je vast heel veel rijplezier en veel veilige en onbezorgde kilometers toe :thumbs:
     
  3. gefeliciteerd Johan, succes met :wachten:
     
  4. Ik weet het diepe zucht
     
  5. Dank je Joost, ik kwam overigens wel in de verleiding want er stond een zwarte ST uit 2014 in de showroom maar die Aston Martin neus op de nieuwe Focus vind ik toch ook wel erg mooi.
    Als deze uitvoering ook richting 200 pk te brengen is ben ik zeer tevreden time will tell.
     
  6. Thanks Gerard.:thumbs:
     
  7. Welkom

    en super mooie uitvoering geniet er van 1.5 is niet egt tammer dan de 1.6 hoor ( bij introductie in kunnen rijden ) vermogens kromme is alleen iets geleidelijke waardoor dit tammer voelt.

    zien de foto,s graag verschijnen eind februari ( begin maart )
     
  8. Hoi, Henri ik ben gelijk gerustgesteld want ik wil geen tammere focus haha.
    Die foto's komen er dat beloof ik :rock::rock:
     
  9. Mooi auto Johan en fantastische kleur! Succes met het wachten!
     
  10. Hoi Johan

    haha snap ik komt goed dit was wel in een mondeo overigens in de focus zijn ze nog niet in het land maar toch liep die in de mondeo egt super:rock:


     
  11. #31 Johan 12, Dec 21, 2014
    Last edited by a moderator: Dec 21, 2014
    Wat is er eigenlijk echt veranderd met de 1.5 ecoboost motor en aandrijving t.o.v. de 1.6.
    Is dit alleen cilinder volume en grotere turbo om vermogen verlies te compenseren.
    Of zijn er nog meer veranderingen zo ja weet één der Ford techneuten onder ons wat er echt allemaal verandert is.
    Bijvoorbaat mijn dank.
     
  12. Ik ben vandaag gebeld door de dealer half januari wordt de auto gebouwd.
    Aankomst bij de dealer ergens eind januari.
    Aflevering ergens tussen 8 en 15 februari.
    Er gaat schot in komen YES!!!
     
  13. Mooi zo! Trouwens, het lijkt me dat er toch meer is veranderd. Voor alleen minder inhoud en een grotere turbo hoef je het niet te doen toch? Is dit geen compleet nieuwe motor? Er zal iets in zuinigheid, kracht of soepelheid etc gewonnen moeten worden, anders is het een tamelijk kansloze exercitie.
     
  14. Minder inhoud was voor een land interessant, omdat daar financiële voordelen aan zaten.
     
  15. Belastingsstelsel van o.a. Duitsland is (deels) geënt op motorinhoud.

     


  16. Er is ook iets overgenomen uit de 1.0 ecoboost inlaatlucht of zoiets waarmee de motor sneller op bedrijfstemperatuur komt en dus ook snel minder benzine verbruikt t.o.v de koude motor.
     
  17. De 1.5 ECOboost is een doorontwikkeling van de 1.6 ECOboost en dus geen heel nieuw type motor. De cilinderinhoud is verkleint omdat in veel landen een gunstiger belastingtarief geld voor auto's met een motor met cilinderinhoud tot 1500 CC. Dit is vooral belangrijk voor sterke groeimarkten zoals China waar Ford veel auto's wil gaan verkopen.

    De 1.5 ECOboost heeft net als de 1.0 ECOboost een in de cilinderkop geïntegreerd uitlaatspruitstuk. Verder heeft de 1.5 ECOboost een computergestuurde koppeling op de waterpomp om de motor sneller op te laten warmen en een vloeistof gekoelde intercooler.
     
  18. Wilco, weet je ook of de 1.5 dezelfde versnellingsbak heeft als de 1.6 dit met het oog op eventueel chippen in de toekomst de bak in de 1.6 kan ca 420 N/m hebben voordat de boel kapot gaat.
     
  19. #39 JW, Jan 10, 2015
    Last edited by a moderator: Jan 10, 2015
    Over de versnellingsbak die in combinatie met de 1.5 ECOboost wordt gebruikt heb ik tot op heden nog niets kunnen vinden.

    Persoonlijk verwacht ik dat dit dezelfde versnellingsbak zal zijn die ook voor de 125 PK 1.0 ECOboost en 150/182 PK 1.6 ECOboost wordt/werd toegepast.
     
  20. Ik weet het niet 100% zeker Johan, maar volgens mij was de uiterste grens van de 1.6 bak (benzine) 380 Nm. Dat is tevens ook de reden waarom ik destijds de koppelkromme heb laten aanpassen. Na de eerste tuning ronde haalde deze 380 Nm en dat vond de bak, lees vliegwiel, niet fijn deze begon behoorlijk te brommen. Ook 360 Nm vond het vliegwiel niet altijd prettig, met name op momenten waar ik in de 5e of 6e versnelling reed en dan ineens het gaspedaal helemaal intrapte. De latere 345 Nm ging probleemloos, wat toch al bijna een standaard ST waarde is ;)

    Ik ben wel erg benieuwd wat er mogelijk is met :focus3: fase2.
     

Share This Page