Ford Focus 1.4 16V Cool Edition

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Rogé M, 17 okt 2011.

  1. :kwijl:
     
  2. lekkere updates! wat doe je met je Lenso velgen dan?
     
  3. Jaa nou kijk, het zit dus zo, omdat ik mijn auto dus ook over de Nordschleife gebruik zijn ze wel erg mooi maar op de kleine punten wat onpraktisch, de voordelen die ik nu met deze Escort velgen heb:
    - Ze zijn gemakkelijker schoon te houden gezien minder spaken;
    - De remmen worden minder warm/beter gekoeld door grotere openingen;
    - Deze velgen zijn een stuk lichter dan die Lenso's;

    :cool:

    Jaazeker, straatkart to the max!
    Daarbij hoeven jullie je geen zorgen te maken want ik maak alleen gebruik van de allerbeste onderdelen ook qua olie en oliefilter etc. gebruik ik alleen maar topspul voor mijn FocusZz!
    :mrgreen:


    En tuurlijk, ik mis de Lenso's ook wel een beetje hoor, maar ik wilde ze toch verkopen vóórdat ze naar de kl*te zijn gevreten door het remstof want dat zou ik erg jammer vinden dus daarom heb ik ze verkocht aan een andere liefhebber, tevens een vriend van mij uit het dorp hier waar ik zeker van weet dat ze in goede handen zijn!


    Ze komen overigens onder een onwijs strakke Opel Corsa GSI uit 2002!
    Ook een heel leuk, strak ogend straatkartje!
    :cool:
     
  4. #784 Rogé M, 31 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jan 2013
    Er is zojuist even iets tofs tussen gekomen en als dit doorgaat dan ga ik de aangekochte softlines toch als dagelijkse velgen gebruiken wat in eerste instantie ook mijn bedoeling was!

    Iemand die ik ken, de beheerder van Netherstance heeft nog een leuk setje velgen te koop en voor mij kon hij een leuke prijs maken, het gaat om deze velgen:
    [​IMG]

    Mijn idee is nu om bovenstaande velgen te gaan gebruiken voor trackdays, dus vrij rijden op de Nordschleife en misschien eens een sessie vrij rijden op Zandvoort! Deze velgen zijn 7j dus ik zou er Toyo Proxes T1R 195/45/15 op kunnen leggen! Daarbij worden bovenstaande velgen dan matzwart geplastidipt dat deze velgen niet aangevreten zullen worden door het remstof van het circuitrijden!
    :cool:

    Dan zou ik de Ford Escort Softline velgen kunnen gebruiken voor dagelijkse basis, deze zullen dan ook minder aangevreten worden door de remstof en omdat deze nét vers opnieuw gestraald en gecoat zijn blijven ze ook netjes zo!

    Ik hou jullie zoiezo op de hoogte!
    Het zou tof zijn als het zou uit kan pakken!
    :thumbs:
     
  5. Deze wielen zijn ook gaaf!
     
  6. Jaa, ik zou het stiekem ook niet erg om ze als dagelijkse velgen te gebruiken en de Softlines als circuitvelgen alleen het enige probleem is dat deze velgen 7j zijn (dus perfect voor goede sloffen) en de Softlines 6j (perfect voor dagelijkse sloffen)!

    Ik hou jullie op de hoogte!
    :mrgreen:
     
  7. softlines? Die zijn 7-spaaks...
     
  8. Hmm okee, ik meende dat het softlines waren maar in ieder geval, ik heb ze gister op gehaald van de coater...
    :nocheer:










    .....En ze zijn F to the reakin awe-some geworden!
    :cheer:
     
  9. Foto's?:cool:
     
  10. Softlines zijn idd 7 spaaks. De velgen die rogé nu heeft zijn cosworth velgen
     
  11. Cosworthdesign zijn dit. Cosworthvelgen zijn 16" en lopen iets naar binnen. Het design wat Rogé heeft heb je ook in 16", ook als 'platte' velg.
     
  12. #792 Rogé M, 3 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2013
    Ga ik deze week even maken, fatsoenlijke foto's in fatsoenlijk daglicht!
    Komt helemaal goed!
    :cool:

    Oja, bij 16-ers moet je de hele wielkasten om gaan slijpen enzo en aangezien dat ik daar weinig zin in heb en aangezien dat de 16-ers inderdaad iets meer naar binnen staan dan de 15-ers...

    15-ers en omlaag, ayeeee!
     
  13. St130 heefy idd gelijk. Ik zag het dff telaat. Sorry.

    Maar dit zijn idd de zogenaamde cosworth look velgen.
     
  14. #794 Rogé M, 6 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 feb 2013
    Sommige van jullie weten er zal van, maar Zondag heeft de Focus een schuiver gemaakt waar ik verder niets aan kon doen en ook niet eens zo hard maar ik ben helaas nét ongelukkig terecht gekomen met de auto en daardoor werdt de auto meteen totall loss verklaart...

    Nou, ik zal even de situatie uitleggen, Zondag was ik opweg van Nederweert naar Soerendonk, een vriend van mij reed achter me op de snelweg, op een gegeven moment komen we bij afslag Maarheeze/Soerendonk, waar me eraf moesten en een halfuur van tevoren had het al geregend dus ik remde al een beetje op de snelweg en toen ging ik met 100, wat relatief weinig is, de uitvoegstrook op, daarna kwam ik op de 1e bocht uit, de uitvoegstrook bestaat uit, een recht stuk, een bocht naar rechts, een flauwe bocht naar links, 20 meter en je komt op een kruising uit...

    In ieder geval, ik kwam met 70 op de 1e bocht af, (op droog kom je hier met 100 op af), ik stuur de bocht naar rechts in, ik voel de kont achter heel lichtjes schuiven dus ik corrigeer de auto, dat ging goed, toen moest ik de flauwe bocht naar links pakken en toen voelde ik de kont vrij erg uitswiepen, dat corrigeerde ik, maar de kont ging langzaam zijwaart tot op een punt waarop ik de kont niet meer recht kreeg, toen ben ik bewust één keer nog op het gas gegaan om de voorwielen recht te trekken en toen kwam ik, helaas, met de neus richting de beek, met de voorwielen in het gras terecht en ik schoof nét door de beek in met de voorkant van de auto, wat resulteert tot:

    [​IMG]
    Jaa, een ongelukkig Rogé die nog steeds, 3 dagen ná de schuiver, niet kan geloven wat er gebeurd is...
    Daarom zit ik ook nog niet lekker in mijn vel enzo, maja, het zal tijd nodig hebben...

    Een vriend van mij die achter me reed bevestigde ook dat ik hier niets meer aan kon doen, toen eenmaal die kont om was, had ik de strijd verloren en het probleem is, ik ging niet eens zo hard, maar na die flauwe bocht naar links, loopt de uitvoegstrook ietsjes omlaag, waardoor ik helaas meer snelheid kreeg...

    De oorzaak komt (hoogstwaarschijnlijk) door een samenloop van omstandigheden:
    - Een strutbar vóór boven in combinatie met een stugge schroefset (de neus was veel te strak voor de kont in regenachtig weer, hier heb ik eerder geen last van gehad omdat ik altijd op een goed setje banden reed, Dunlop Sport SP9000 die zelfs in de regen grip hadden);
    - Banden met ca. 1.8 a 2.0mm profiel, die zouden &$!#% aankomende Zaterdag vervangen worden door mijn nieuwe 15'' velgen waarvoor al een Toyo Proxes T1R setje banden klaar lag;
    - Regenachtig weer, omdat de invoegstrook omlaag loopt, liep het water ook omlaag;
    - Toen de kont eenmaal om was, was de strijd al verloren en vooral toen de voorwielen in het gras kwamen schoof de auto de laatste 1,5 meter nog door de beek in... Logisch... Helaas...
    :(

    De schade:
    - Een voorbumper;
    - De bovengrill + lijst;
    - De ondergrill;
    - De mistverlichting;
    - Een dwarsbalk;
    - Draagarmen;
    - Kreukelzone was volgens de politie en de sleepdienst ook lichtjes aangetast/ontzet;

    De reden dat ik het niet laat maken is omdat mijn vader sinds 2 weken thuiszit zonder werk en omdat ik 95% zeker binnen nu en een 1,5 maand ook thuiszit zonder werk, dus het zou nu financieel hoogst onverstandig zijn om er nu een smak geld tegenaan te gooien. Gister heeft iemand, een vriend van mij, ook om me deels uit te brand te helpen, rolling chassis met lopend blok, interieur, koplampen en achterlampen opgekocht voor een, re-de-lijk nette prijs, geen hoofdprijs maar toch en de komende tijd zullen er vrij veel onderdelen vanuit mijn kant verschijnen in het Te Koop topic zoals de JVC KW NT-3 dubbeldin, de KW-schroefset die gelukkig onbeschadigd is en nog een schitload aan andere onderdelen...
     
  15. baaaaleen :(

    komt er nu een andere auto?
     
  16. Ook deze komen te koop...
     
  17. Jaa, maar de komende tijd écht niet!

    Want, ik heb écht tijd nodig om dit te verwerken...
    Kijk, het klinkt heel raar, maar die auto is er het afgelopen jaar altijd voor me geweest toen ik me rot voelde...
    Toen mijn toenmalige vriendin me liet vallen... Toen mijn ''vrienden'' me lieten vallen...
    Toen ik hoorde dat mijn vader ontslagen zou worden...

    Die auto was er, ik voelde me rot en ik sprong in de auto totdat de tank leeg was en ondertussen dacht ik ner-gens aan en daarbij, het is mijn eerste auto, er zit écht veel tijd én moeite in, ik had écht een band met de Focus...
     
  18. ik ken het gevoel Rogé, sterkte in ieder geval.
     
  19. Zo,das ff balen zeg en vooral ,als ik je berichten lees,je gevoel voor alles.
    Kan me niet direct alles voorstellen,maar dat gevoel van ff alles niet ,wel een beetje.
    Gewoon ff de car pakken en relaxen.
    Ik wens je de komende tijd sterkte !!!!!!
     
  20. Lullig om te lezen dit, succes met de afhandeling
     

Deel Deze Pagina