Hallo allemaal, Zal me even voorstellen mijn naam is Benny 42 jaar woonachtig in Almere en sinds maart ben ik in het bezit van een Ford Focus uit 2014. Hiervoor een Mazda 6 Gh gereden. De Focus is een import uit Duitsland met 84.689KM op de teller. Hij gaat aankomende week naar de garage om de volgende werkzaam heden uit te voeren : - Grote beurt - Distributieriem + oliepomp - Accu check - En het koelvloeistof reservoir word ook nagekeken op (schijnt een bekent probleem te zijn de slang van / of naar het ressrvoir zijn wel al vervangen ) haarscheurtjes. - Gratis update van de navigatie - En een airco check Dit omdat ik niet weet wat er wel en niet is gedaan kwa onderhoud. En er komen nieuwe zomberbanden op (Continental Premiumcontact 6 ) rijd nu nog op winterbanden
Benny - (Provinciegenoot) bij de gezelligste Focus Club van NL. Veilige kilometers met je - geïmporteerd uit Duitsland.. Misschien zie ik je in de provincie of op een meeting.
Nou na ongeveer 2 maanden is de motor van m'n focus overleden ( middelste cilinder te heet geworden ), de garage waarvan ik deze heb gekocht gaat er onderzoek naar doen en komt waarschijnlijk een andere motor in. Vraag aan de forumleden moet dit eventueel gemeld worden bij het RDW want zit er over na te denken als ik hem terug krijg gelijk weg te doen. Dit omdat ik ook deze vakantie met de auto weg ga en geen vertrouwen heb in de motor van de Ford.
Ik heb een focus mk3 1.0 gekocht waar net een andere motor in was gezet en rijd nu al weer 3 jaar probleem loos rond.
Altijd lastig als je een 2e hands auto koopt, je weet niet wat ermee gedaan is en hoe die behandeld is
Update Het gevoel in de auto is weer helemaal terug, zijn net weer terug uit italie ( Ned-Duits-Zwits-Italie). Ik zat wel in het begin met gemengde gevoelens maar was nergens voor nodig uiteindelijk.
Welkom! Fijn dat je vertrouwen weer terug is in de auto. Is er ooit vertelt wat de reden was van de overhitte cilinder?