1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford Fiesta in 2023 uit productie.

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door BasSport, 25 okt 2022.

  1. 'FORD FIESTA IN 2023 UIT PRODUCTIE'
    VALT -IE VOLLEDIG WEG?

    [​IMG]

    De Ford Fiesta lijkt geen lang leven meer gegund. Volgens onder meer het Engelse Autocar kondigt het merk binnenkort aan dat het de Fiesta medio 2023 uit productie neemt.

    Net als veel andere merken heeft ook Ford de elektrosmaak stevig te pakken. Tegen 2026 heeft het merk naar eigen zeggen drie nieuwe elektrische personenauto's en vier nieuwe elektrische bedrijfswagens gepresenteerd. Een van die nieuwe elektrische bedrijfswagens kennen we al in de vorm van de E-Transit. Een elektrische Transit Custom en Tourneo Custom volgen in 2023, een nieuwe elektrische Transit en Tourneo Courier volgen in 2024. Een van de nieuwe elektrische personenauto's van Ford wordt een elektrisch aangedreven versie van de Puma die voor 2024 gepland staat. Een jaar eerder al komt Ford met een nieuwe elektrische middelgrote cross-over met vijf zitplaatsen en ook staat een sportievere elektrische cross-over op de planning. In Fords toekomstplannen is in ieder geval in Europa weinig tot geen ruimte meer voor auto's met een verbrandingsmotor, wat waarschijnlijk grote gevolgen heeft voor de Focus en Fiesta.

    [​IMG]
    Ford Fiesta (1976)

    Het Engelse Autocar schrijft dat Ford binnenkort aankondigt de productie van de Fiesta medio volgend jaar te staken. Het is goed mogelijk dat Ford in de elektrische Puma een adequate vervanging van het model ziet. Het valt echter niet uit te sluiten dat Ford de naam Fiesta later terugbrengt naar een nieuw elektrisch model, al is daar officieel nog niets over bekend. Gezien de 46 jarige en bepaald niet vruchteloze historie van de Fiesta-lijn zou dat een logische stap zijn. Vanaf 2030 wil Ford in Europa alleen nog elektrische personenauto's verkopen. Ford produceert de Fiesta momenteel in Keulen. Keulen wordt Ford's Europese EV-centrum, dus het is niet zo gek dat de Fiesta-productie daar verdwijnt.

    Gemeten vanaf 1983 is de Fiesta na de Escort in Nederland de best verkochte auto van Ford. Voor de Focus geldt mogelijk hetzelfde verhaal als voor de Fiesta. Komt er een opvolger? Schrapt Ford de modelnaam definitief? De toekomst zal dat moeten uitwijzen, de Nederlandse importeur was op moment van schrijven niet bereikbaar voor commentaar.


    ''Net als veel andere merken heeft ook Ford de elektrosmaak stevig te pakken. Tegen 2026 heeft het merk naar eigen zeggen drie nieuwe elektrische personenauto's en vier nieuwe elektrische bedrijfswagens gepresenteerd.''

    Nou nou, dat schiet op... Pas tegen 2026. Als je ziet wat andere merken aan geƫlektrificeerde auto's in het programma hebben of op de markt gaan brengen vind ik dat Ford nogal achter de feiten aanloopt, zeker met het feit dat ze steeds meer met huidige modellen gaan stoppen (Mondeo, Focus in 2025 en zoals het er nu uit ziet de Fiesta volgend jaar) In mijn ogen had er naast de Mustang Mach-E toch wel minimaal nog 1 elektrische personenauto in de showroom moeten staan..
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  2. Ben het met je eens, zelfde geldt voor de bedrijfauto's die best laat op de markt zijn gekomen.
    en maar 3 personenauto's, dat is wel erg karig ten opzichte van nu.
    Fiesta zou bijvoorbeeld een prima concurentje model zijn voor dat Opel ding die je vanaf 16 mag besturen.
    Kuga als de grotere en volwaardige 18+ rijbewijs versie daar van.
    Focus een fatsoenlijke middenklasser
    Puma als SUV .
    Mondeo als top model
    zo even uit de mouw geschud.
     

Deel Deze Pagina