goedendag, mijn fiesta heeft al lang een probleem, als je het gas intrapt dan begint die te schokken heel erg en in te houden, af en toe als die erg schokt springt tijdelijk motorstoringlamp aan. soms moet je dan een versnelling terug dan doet ie het wat minder , maar het is erg vervelend we kunnen het probleem niet vinden ondertussen alles al vervangen wat er te vervangen viel , twv 600 euro! nog steeds niet op gelost hij geeft als foutcode p0302 -cylinder 2 overslag getedecteerd (zie foto) iemand hier die weet wat het probleem is of dat het vaker voorkomt want ik weet het nu niet meer.
geen idee om wat voor motor het gaat maar gok op een benzine motor. tevens geen idee wat er vervangen is. Als ik zo lees kun je diverse dingen hebben. als eerst is de ontstekking goed. eventueel bougie/ bobine wisselen met andere cilinder zijn je injectoren goed. eventueel injector wisselen met andere cilinder. tuurlijk wel een andere waar je bougie hebt zitten. verplaatst het probleem can cil2 naar cil3 en zit daar de injector van cil2 weet je dat dit een defect onderdeel is. tevens kun je compressie meting en cilinderlektest doen. dit samen met inspectie in de motor zelf met een borescoop. je zal hierna denk ik al veel meer weten
bobine injectoren gewisseld om te zien of de storing van cilinder verandered lambda sonde ecu laten testen compressie test bougie kabels
is probleem ook heel de tijd op cil2. wat was de uitslag van de compressietes, hoe was de cilinderlektest bougies zijn die wel mee vervangen, staat er namelijk niet bij. als in alle gevallen probleem op cil2 blijft kijk met een endoscoop of hij inwendig geen verbrande klep heeft. controleer de tuimelaars of deze niet beschadigd zijn. heb je hydaraulische stotters hoor je ze gaat het om een 1.6zetec motor??
Denk een 1250 deze kennen het probleem van verbranden kleppen daar ben ik wel bang voor dat dit het probleem is
Nadeel van compressietest is dat je 250rpm draait, goeie motor perst direct de wijzer naar de 9 a 10bar. Slechtere motor pompt het na 3x na 8 a 9bar. Op papier lijkt het goed. Tevens slechte klepstotters of spelling is moeilijk te zien met compressietest. Ook met cilinderlektest is dat niet te zien. Maar dan kjn je wel direct zien of je motor lucht lekt, 15% verlies zou niet erg zijn. Meer wel
als ik lees dat black focus het volgende schreef "Denk een 1250 deze kennen het probleem van verbranden kleppen daar ben ik wel bang voor dat dit het probleem is" dan zou ik met een endoscoop in de motor kijken je had met bougies en injector gewisseld van positie maar probleem blijft bij cil2 als dit klopt dan zal probleem dus mechanisch in cil2 zitten. vervuiling op een klep of inlaattraject zorgt ervoor dat 1 zuiger minder effectief werkt. gaan pingelen op de betreffende cilinder kan komen door lage compressie. vandaar een compressie test en cilinder lektest met koude en warme motor.