Ik, als jonge rijder, vind het ook niet een gekke auto. Ik zou hem zelf niet kopen om zijn geringe formaat en heb liever een zwaardere motor. Maar kan absoluut niet zeggen dat ik hem lelijk vind, nee vind hem zelfs leuk
Je moet er voor de gein een keer in gaan rijden. Ik vond dat behoorlijk tegenvallen. Als was dat wel met de 1e uitvoering, met reservewiel aan de achterklep. Ik vind hem ook wel grappig.
Volgens mijn dealer zou de vernieuwde Ecosport in augustus worden gebouwd (na de fabrieksvakantie) Met de vernieuwde Ecosport rijden lukte dus nog niet. (Althans niet in Den Helder). Ik heb ook geen haast dus wacht nog wel even.
Vanmorgen een uurtje proefgereden in een Ford Ecosport. Is me 100% meegevallen. Is dus een serieuze toekomstige opvolger van mijn huidige auto.
[MENTION=1437]Harold1[/MENTION] Had het al eerder gezegd op het forum, van een Hot hatch naar een Ecosport met een 1.0ltr is wel een behoorlijke overgang. Zou niet mijn keuze zijn, maar ja, over smaak valt niet te twisten. Of toch
Ik kan jouw gedachtegang wel voorstellen hoor. Het is inderdaad een verschil van dag en nacht, maar dat maakt het juist zo leuk. Het is gewoon heel iets anders.
Het is een kwestie van wennen. Trouwens als ik een focus zou kopen zou het ook deze 1.0 motor worden. De 1.5 met 150 pk is ruim € 1.800,- duurder
[MENTION=1437]Harold1[/MENTION], vond je het bochtengedrag van de Ecosport niet tegenvallen. Dat was iets wat mij tegenstond.
Inderdaad ander kleurtje en schroef dat reservewiel maar op een suzuki Vitara ;-) dan ziet het er stukken beter uit. Ik moet zeggen dat ik nooit zo'n fan was van dit segment, maar er komen steeds meer modellen die mij aanspreken, echter als ik mocht kiezen tussen de Ecosport en bijvoorbeeld een CX3 dan werd het toch echt een CX3, die zal misschien minder praktisch zijn door zijn scherpere lijnen, maar wel mooier.
[MENTION=116]Redwagon[/MENTION], Het bochtengedrag vond ik gezien de hoogte van de auto, niet tegenvallen. Het is natuurlijk geen ST. Maar ik ga deze week rijden in de vernieuwde Ecosport. Ford heeft de afstelling van het onderstel aangepast.
De Ecosport is bijzonder ruim achterin. Ik had voldoende ruimte, en dat is gezien mijn postuur, opmerkelijk te noemen in dit segment.
[MENTION=1437]Harold1[/MENTION], ik heb ook met het eerste model gereden. Die is voor europese maatstaven wat aan de zwalkende kant.