1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford C-max 2.0 motor problemen;

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Onno, 5 jan 2024.

  1. Beste leden,

    Allereerst; De Beste Wensen voor 2024!!

    ik heb al enige maanden problemen met mijn Ford C-max 2.0 aut. van 2010 (150000km, LPG G3 / benzine).
    Laatste reparatie; achterste lambdasonde vernieuwd.

    Problemen zijn nogal uiteenlopend;
    - loopt stationair slecht, schommelt erg en slaat soms af.
    - trekt niet, reageert niet op gaspedaal.
    - paar keer gehad dat de auto geen rembekrachtiging had, vacuüm weg (erg lastig).
    - lijkt af en toe niet op 4 cilinders te lopen.

    Auto rijd ook regelmatig prima zonder problemen......

    Op benzine of LPG maakt weinig verschil, op LPG uiteraard iets gevoeliger.
    Lijkt met name erger te zijn bij koude motor.
    Auto heeft geen foutcodes, ook al eens uit laten lezen bij de Ford dealer, maar ook zonder resultaat.

    Wie heeft er tips???

    Hoor graag van jullie.

    Groet, Onno.
     
  2. Klinkt.misschien gek, maar misschien zijn de soldeerpunten in het instrumentenpaneel niet helemaal lekker. Kan voor de gekste storingen zorgen.
     
    Onno vindt dit leuk.
  3. Hallo, bedankt voor je reactie.
    Bedoel je dan in het instumentenpaneel?
    Zelf ervaren?

    Groet, Onno
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  4. Nee het is een veel voorkomend euvel bij bepaalde bouwjaren waarbij ford soldeer zonder lood heeft gebruikt. Omdat de solderingen dan vergaan kan dat de meest vreemde storingen opleveren want alles zit met elkaar verbonden. Er zijn diverse bedrijven die de tellerunit kunnen reviseren maar als je handig bent kun je het zelf ook. Staan genoeg filmpjes op YouTube.
     
    Onno vindt dit leuk.
  5. Oke duidelijk verhaal, zeker de moeite om eens te checken, thx.
    Gr. Onno
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  6. Heb er nog niet naar gekeken, mijn instrumenten paneel werkt normaal, geen gekke dingen.
    Is dat niet het eerste wat er zou gebeuren? Kan het echt zo zijn dat door slechte solderingen een motor
    slecht stationair loopt, niet trekt en af en toe afslaat? Met name bij koude motor.
    Maar ook met momenten prima functioneert.

    Heeft er nog iemand andere ideeën / ervaringen?

    Hoor graag van jullie.

    Groet, Onno.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina