FocusRacer's Focus

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door FocusRacer, 6 dec 2007.

  1. De grilles zijn van MS Design en passen gewoon in de orginele bumper.
     
  2. #22 FocusRacer, 5 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2012
    Al jaren ben ik een vervent Ford rijder en misschien zet ik nu de stap om een ander merk te gaan rijden.
    Mijn oog is gevallen op de nieuwe Kia Ceed Wagon met GDI motor. Ik heb langere proefritten gemaakt met de hatch uitvoering en ik kan zeggen dat ik erg onder de indruk ben.
    Het zit 'm dit keer in de inruilprijs voor mijn Focus bij de Ford dealer en de nieuwprijs van de nieuwe Focus.
    Als ik een nieuwe Focus wil hebben die vergelijkbaar is met de huidige dan ben ik bijna 30 mille kwijt. Een Kia daarentegen vol gehangen met alle opties die ik op mijn huidige Focus heb zitten kost 26 mille. Tel daarbij op een inruilprijs die 2 mille hoger ligt en als toetje 7 jaar garantie.

    Hoe staan jullie tegenover een Kia Ceed Wagon?

    [​IMG]
     
  3. Mooie wagen!! Het grappige vind ik dat Kia bij hun modellen steeds meer naar Ford kijken. Deze vind ik veel van de Focus III weghebben.
     
  4. Mooi vind ik hem niet, maar hij zal vast goed zijn. De koreanen maken grote stappen voorwaarts. Qua aanschaf zal de Kia goedkoper zijn dan een vergelijkbare Focus; maar wat zijn beide auto's over 5 jaar waard? Ik denk dat je met de Focus een hogere restwaarde zult behouden...
     
  5. Is dit niet de tweelingbroer van de nieuwe Hyundai i30 Wagon?

    Zag een paar maanden geleden een Autoweek filmpje tussen de nieuwe Kia cee'd en de :focus3: en de laatste won.

    Geen verkeerde keuze, maar qua rijeigenschappen en wegligging kan de cee'd nog niet aan de :focus3: tippen. Keuze is aan jou ;)
     
  6. Dit is mijn 4e Focus en ik ben het eens dat de wegligging subliem is maar de rest is soms knudde. Mijn 1e Focus (2000) had veel electronische problemen, de 2e (2003) idem dito. En de 3e (2006) na 50.000 km de motor kaduuk door een afgebroken bout. Mijn huidige Focus (2009) heeft een rammelend onderstel en is al 2 keer terug geweest voor roest aan de achterklep. En Ford geeft bij alle problemen die ik gehad heb niet thuis. De dealer is wel welwillend maar niets word echt opgelost. Aangezien deze problemen heb ik na bijna 30 jaar Ford rijden wel een beetje het vertrouwen verloren. Inruilen na 3 jaar was altijd een goede deal, maar ik word nu afgescheept met een inruilbedrag waar je van gaat huilen.
    Dat alles bij elkaar op geteld zet je wel aan het denken....
     
  7. mmmmm, dat zijn geen mooie berichten.....
     
  8. @ Frans, mij andere Fordjes, de Fiesta 2010 en de XR hebben nooit problemen. Maar van de Focus begin ik wel genoeg te krijgen. Ook het benzineverbruik vind ik buiten sporig. Het probleem ligt grotendeels ook bij de versnellingsbak, op de grote weg mis je gewoon een 6e verzet.
     
  9. OPzich leuke auto's de nieuwe Kia's, evenals de nieuwe hyundai's.. Maar denk er goed over na.. Ze hebben een flinke stap de juiste richting in gemaakt qua looks, maar ze zijn er nog lange na niet. De wegligging vind ik persoonlijk ronduit bagger. Heb er al in meerdere gereden, en het is echt beroerd naar mijn idee. Maar goed, ik ben dan ook veeleisend wat dat betreft.

    Ik vind het persoonlijk een behoorlijke stap terug, ook al bieden ze goede garantie voorwaarden (maar lees de kleine lettertjes zoals bij alle merken) snap dat je na alle problemen weg wil bij ford, maar ik zou wel in de zelfde klasse gaan kijken bijv een toyota of honda. Mazda is ook een mooie :)
     
  10. Leuk neusje zo. Hoewel mijn vermoeden is dat dit wel een luxe uitvoering is, gezien de velgen en de hoeveelheid chrome.
    Nog niet eerder in gereden, maar zoals Niels zegt, de koreanen maken grote stappen.
     
  11. Veel plezier met je Kia Robert, ziet er lang niet gek uit. Plak er een Ford logo op en hij gaat zo door voor een Focus 3 ;)
     
  12. begrijp je keuze en vind de Kia best wel mooi (op de nieuwe grill na) en veel weg hebben van de focus.
    heb er zelf geen ervaring met de Kia, maar een ander gerenomeerd merk zoals Dennis aangeeft, zou ik voor de mazda gaan en beslist niet voor de toyota.
    succes met de keuze en laat het ons ff weten Robert.
     
  13. Kan me voorstellen dat je dan met een schuin oog naar een ander merk kijkt.
    Al zou Kia ook niet het merk zijn waar ik gelijk naar zou kijken. Waarschijnlijk zit dat tussen de oren.
     
  14. Gisteren eindelijk eens een goede proefrit gemaakt in de Kia Cee'd Sportwagon. Ik moet zeggen dat ik best wel onder de indruk ben. De auto was voorzien van 17" velgen met 215/50/17 banden. De auto was ook voorzien van een verlangingsset (-30mm). De zit achter het stuur is niet veel anders dan bij een Focus. De luxe (met lendesteunverstellling) stoel zat erg prettig. Qua vermogen is hij ongeveer gelijk aan de Focus. Vind dat de Cee'd onderin meer kracht heeft om vooruit te komen. Als je echt op het gas gaat wil hij best toeren draaien. Het sturen is net zo als bij de Focus in te stellen en heb gereden met alle standen maar heb 'm op Sport laten staan tijdens de hele rit. In de middenstand is hij wel vaag vergeleken met de Focus. Een rotonde trekken zoals ik met mijn Wagon wel eens doe heb ik ook met de Cee'd uitgeprobeerd en ik kan zeggen dat ik onder de indruk ben.
    Ook op een voor mij bekende afrit van de A1 kon ik de Cee'd eens aan te tand voelen door hetzelfde te doen dan met de Focus. Met 100 km per uur de bocht in en bij het uitkomen weer op het gas. Moet zeggen dat hij hier niet onder deed voor de Focus.
    De binnenruimte ziet er luxe en mooi afgewerkt uit en het motorlawaai is naar mijn beleving minder. Achterin is meer beenruimte en de kofferbak is een stuk groter dan bij de Focus. Al met al ben ik zeker onder de indruk van de Kia. Als je me een blinddoek om had gedaan had ik in de Kia kunnen denken in een Focus te kunnen rijden. Ik heb in de nieuwe Focus gereden en ik moet zeggen dat het voor mijn gevoel niet meer als een Focus rijdt. Als ik de prijs van een Focus 1.0 125pk inclusief de gewenste opties bij elkaar optel ben ik E 31350 kwijt. De Kia kost met dezelfde opties (alleen geen electr. voorruitverwarming) net geen 26K. De inruilprijs bij de Kia dealer ligt op het niveau van wat ik bij de Ford dealer terugkrijg. Dus een snel rekensommetje leerd dat ik 5K in mijn zak kan houden. Bij Kia krijg ik de auto in 2013 op kenteken en bij Ford zou het dit jaar nog moeten.

    Maar ik heb dinsdag nog een gesprek met de verkoper van Ford over een nieuwe Focus.
    We liggen nog te ver uit elkaar om tot overeenstemming te komen.
     
  15. Als je zo onder de indruk bent, en eigenlijk je keuze al hebt gemaakt, wat denk je dan nog te bereiken bij de Ford dealer.
    Je denkt toch niet dat de dealer het verschil voor zijn rekening neemt om jou als klant te behouden.
    Succes en veel rijplezier in je nieuwe Kia
     
  16. Als die dealer slim is wel;)

    Klant is koning:rock:
     
  17. Maar een verschil van 5k is wel erg veel
     
  18. Die keuze is aan hun zelf;)
     
  19. Klopt heb je helemaal gelijk in.
    Nou heb ik begrepen dat jij bij een dealer werkt.
    Wat denk jij wat zou werkgever zal doen? Zal hij het verschil voor zijn rekening nemen?
    FocusRacer is nl een ontevreden fordrijder en van de Kia is hij enorm onder de indruk.
     
  20. tja, ik werk bij een dealer, maar weet niets van autoverkopen....
    Een klant een nieuwe auto verkopen is natuurlijk deel 1, maar de klant ook voor de after-sales houden is 2...

    En ik weet niet of FocusRacer gaat melden dat hij een ontevreden ford rijder is, en hij rijd ook al 30 jaar ford.... Ford-Kia.....Flinke overstap hoor....
     

Deel Deze Pagina