1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 1 fase 2 focusfanrossum's focus st170 project; even afstoffen!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door focusfanrossum, 29 aug 2014.

  1. Dat extra vermogen komt van je k&n filter het bewijs :P
    :schater:


    Zonder dollen, ik vind dit resultaat heel netjes aangezien er geen onderhoud bekent is tot 177k km alleen n sticker van de kwikshit van de db riem. Moet ook wel zeggen dat het motortje geen tijd krijgt om lui te worden:P

    Bij jou hadden ze hem niet tegen de toerenbegrenzer laten klimmen?

    Ook een leuk detail, je kan zien hoeveel vermogen de st 6 bak opslokt vs de orginele 5 bak.
     
  2. Blijkbaar niet, jammer dat ik de grafiek niet zo voor handen heb.
    Maar waar baseer jij op dag de 6 bak vermogen wegslokt?
    Zijn de overbrengingen tussen de versnellingen in de 6 bak niet korter dan de 5 bak, met uiteindelijk een langere overbrenging in 6?
     
  3. Jij hebt met standaard 1.8 setup 112.1 wiel pk
    Ik heb met de standaard 1.8 met st bak 105.9 wiel pk
    Jij had +- 2 pk meer dus toch een verschil van +- 4 pk
    Het is weinig maar toch iets. ;)

    Toeren technies weet ik niet of ik voor of achteruit ben gegaan qwa overbrenging. (Geen werkende km teller en geen gps gegevens van de 5 bak setup)
    Voor mijn gevoel kan ik wanneer ik normaal de 5 pakte de 6 al pakken. :)

    Blokkie voelt wel veel vlotter aan omdat hij in een klein toeren gebied kan blijven. :mrgreen:

    Zal nog een na kijken hoe het zit met de totaale eindroductie van de bakken.
     
  4. verschil komt door de temperatuur icm de din correctie
     
  5. Dus:
    een din verschil van 0,015 (geen idee wat t betekent :lol:)
    En een temparatur verschil van 7,9°
    Maakt een wiel pk verschil van +- 4 pk?

    Kan iemand hier mischien uitleg over geven? :confused:
     
  6. Had ik met een lagere temperatuur niet nog iets meer vermogen gehad?
    Overigens was bij mijn meting de luchtvochtigheid wel iets lager.
     
  7. zonder correctie-systeem (din, sae , etc) was dit het geval geweest.
     

  8. Ik haak af.... :mrgreen:. Koude en drogere lucht is meer vermogen... Daar gaat het mij om. :schater::thumbs:
     
  9. Hier maar weer eens het stof vanaf halen.....

    De :focus: doet het nog steeds prima
    Van de week nog een mooie km stand gehaald.
    [​IMG]
    (Uitrollen in 6e versnelling voor degene die het wil weten, ben best wel beniewt wat een "normale" 5 bak 1800 doet kwa toeren bij deze snelheid)

    En zoals te zien is ook het km teller probleem opgelost.
    Het probleem is op de volgende manier opgelost:
    [​IMG]
    Is niet de netste oplossing maar het werkt( zit inmiddels een laagje verf op de beugel en een 2e slangenklem die natuurlijk met het schroefje aan de andere kant gemonteerd zit om onbalans te voorkomen.

    [​IMG]
    Ook met (ford) vrienden naar de nieuwjaarsmeeting geweest.

    Na veel overwegen en het geen zin meer hebben in op krikken werken toch maar een 2 koloms hefbrug aangeschaft
    [​IMG]
    Werkt veel beter en sneller dan kloot*en op de grond.

    [​IMG]
    Een sloop st225 van een maat [MENTION=16116]focusfankerkdriel[/MENTION] opgehaald met pa en bij mij thuis kort gemaakt.

    Ook nog een kale grijze 5 deurs st170 kortgemaakt

    Hier de restanten op een hoop[​IMG] en gelijk ook de reden dat de grijze st170 "klaar" was ...
    [​IMG]
    St170 was uit 2002 en had maar 180k km gelopen....


    Ook ben ik door de locale (kleine)dealer gebeld dat hij iets moois had staan voor een mooie prijs (sta daar bekent als de :st: hobbyist :schater:)
    Na wat onderhandelingen ben ik ook eigennaar geworden van:
    [​IMG]
    Met maar 91k op de klok, volledig dealer inderhoud en van 1e eigenaar :cheer:
    Hier moet ook het een en ander aan gebeuren maar dat zal pas gebeuren als het andere st170 project klaar is.

    En dan het st170 project:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Heb besloten om gelijk het goed aan te pakken en gelijk alle roest plekjes te behandelen, motor op te knappen en leuke dingenin te bouwen.

    Uitijndelijk word deze st170 voor mijn zusje, deze is helemaal weg van de wagen en de kleur. Ze vind het ook leuk om mee te helpen als het nodig is en zelf mee te beslissen over dingen.
    Dan krijgt ze haar 1e auto gelijk rijklaar, geen barrel, naar eigen wens en iets waar ze jaren plezier van kan hebben.

    Gellukkig heb ik nog 1.5 jaar om de st170 af te maken als ze in 1x slaagt voor haar rijbewijs. :mrgreen:


    En dan weer over de "daily" 1.8.
    Alles qwa onderstel is bij de onderstel/remmen swap vernieuwt/opgeknapt behalve de schokbrekers.
    Ik had toen de st170 dempers gepakt van mijn 1e sloper want die waren nog goed.
    Nu bijna een jaar later denk ik toch dat het mooie er wel af is.
    Nu is de vraag welke te pakken?
    Nieuwe st dempers
    Bilstein set
    Koni set
    Schroefset
    Iets anders?

    Even snel wat info over de daily
    Eibach veren verlaagd.
    Eibach stab stangen.
    Alle rubbers in de ophanging zijn nog geen jaar terug vernieuwt.

    Ik hou wel van "sportief" rijden

    Ook heb ik last bij hevig optrekken van stilstand dat de wagen niet constant slipt maar begind te hoppen.
    Iand een idee om dit te verhelpen?

    Andere rijstijl is geen optie ;)


    Zo, dat is even dik 4 maanden samengevat. :mrgreen:
     
  10. #170 Bokkepoot, 15 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2016
    Fyi 1.8 met dus een IB 5 bak

    [​IMG]

    Koni is wel een fijn dempertje. Kun je ook het een en ander aan stellen qua hardheid..
     
  11. Koni is troep qua levensduur. Lak hechting is slecht en schotels rotten al in de fabriek.

    De hoppen komt doordat je op de grens zit van wat je banden kunnen verwerken aan grip.
    Met andere woorden, je auto heeft net te weinig vermogen om 'soepel te slippen'.
    Of je banden zijn nét te goed voor het beoogde doel ;)
     
  12. Dat schotel rotten lijkt vooral voor te komen bij die oranje variant... Gele lijken aardig solide..
     
  13. Dat klinkt logies, op de 14" klebers waar ik hem op kocht ging het vloeiend.
    Nu met de 17" mitch pilots 3 gaat i hoppen.

    Van de week is de 17" westlakes (bami hap band)die ik heb liggen maar is voorop gooien, kijken of het dan
    Verholpen is.

    N maat zweerde dat het aan de schokbrekers zou liggen.... maar ik kon die link niet echt leggen

    Als dat helpt dan maar is iets rustiger rijden tot er meer vermogen beschikbaar is:lol:

    En kwa schokbrekers, kijk nu zie ik al wat ik niet moet kopen:thumbs: tnx!
     
  14. #174 focusfanrossum, 18 jan 2017
    Laatst bewerkt: 8 feb 2019
    Zo weer even een status update
    Beestje heeft vandaag 220.000 aangetikt en doet het nog goed.:rock:

    [​IMG]

    Ook ander pookknopje gescoort uit een schade st180:cheer:

    [​IMG]

    Zo staat het beestje er bij op het moment

    [​IMG]

    En gezellig op de nieuwjaarsmeeting met [MENTION=1802]hoomer[/MENTION]
     
  15. Gele is ook dikke troep, heb ze onder de mondeo gehad, alle 4 lek gehad, daarna van koni gereviseerde gekregen, 50.000 later knalt onder het rijden complete demper uit elkaar en totale schade van 2000 euro.... Never nooit koni voor mij. :nocheer:
     
  16. #176 focusfankerkdriel, 18 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2017
    & met [MENTION=16116]focusfankerkdriel[/MENTION] :middelvingers: :butt:
    [​IMG]
     
  17. Zo weer nieuwe mijl(km)paal gehaald met de focus . Gaat nu wel hard als je iedere dag naar Eindhoven moet.(120km per dag)

    Intussen veel gebeurt en veel projecten bijgekomen. (Ook van maatjes:schater:)
    Kom helaas tijd te kort om het allemaal netjes online te zetten...
    [​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
     
  18. dan maak je maar tijd :mrgreen:
     
  19. Veel tijd nodig voor school...
    Vrije tijd die ik heb spendeer ik aan die projecten. Anders komt er nooit wat af:schater:

    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina