FoCuS_1600 New wheels...

Discussion in 'Mijn Focus' started by FoCuS_1600, Jan 14, 2014.

  1. #1 FoCuS_1600, Jan 14, 2014
    Last edited by a moderator: Mar 7, 2015
    28 December mijn nieuwe aanwinst opgehaald aan de andere kant van Nederland.naar 2 focussen gehad te hebben ben ik even een tijdje vreemd gegaan (2x golf 5 tdi gehad) maar nu toch maar weer een focus gekocht al mag ik nog niet eens auto rijden ivm rijbewijs ingevorderd door mijn ongeluk (onwel wording),maar zo'n bom volle focus laat ik dus niet staan :mrgreen:.

    wat er nu gebeurd is:

    *2 nieuwe xenon ballasten gemonteerd
    *2 nieuwe xenon lampen
    *koplampen gepolijst
    *focusclub stickers

    Wat er binnenkort gebeurd:

    *Schroefset is binnengekomen (FK highsport) niet de goedkope uitvoering!!
    *Nieuwe Led achterlichten zijn besteld en komen 1 deze dagen binnen
    *armsteun binnenkort bestellen
    *andere interieurverlichting.(w8/ambienteverlichting kom effe niet op de naam :mrgreen:)

    En direct al een dure update,en die staat voor zaterdag 18 januari gepland :

    Er komt een complete RVS uitlaatsysteem onder van EPS uitlaten :kwijl::kwijl::kwijl: dus direct vanaf de turbo naar achteren.heb dit met mijn vorige focus diesel ook gedaan (ook met de focus benzine) en ben daar gewoon dik te vreden over.het kost wat maar dan heb je ook wat :D

    die foto's volgen dus nog....

    De auto die inmiddels al behoorlijk bekend is hier op het forum door de vorige eigenaar.heb verder nog geen andere foto's dus jullie moeten het toch eerst hier nog mee doen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Schroefset :

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    clubstickers:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Led lichten :

    [​IMG]
     
  2. Strakke bak! leuke update's!
     
  3. Ziet er strak uit hoor!
     
  4. strak is y zkr :thumbs:
     
  5. Is toch weer het autisme van @dutchguy :mrgreen:

    Veel plezier ermee, Bauke (de 100 pk op het kenteken klopt iig niet ;)).
     
  6. Niet te laag zetten he :schater:

    de RS-Pack bumper is van zichzelf al laag, met 4 cm verlaging is een drempel al snel geraakt is mijn ervaring ;)
     
  7. Mooie auto iig :thumbup:
     
  8. Dat moet wel goedkomen marco :D nee klopt staat 100pk en tddi (dacht dat lars nog na de rdw toen was gegaan of ik heb het verkeerd gezien/gelezen....
     
  9. oehhh das balen :crying:...ik hou wel van lekker laag maar als dat niet lukt dan maar een tikkie hoger.we zullen het binnenkort wel merken als hij er onder zit.hoe hij nu is vind ik hem nog iets te hoog
     
  10. dankje reks :)
     
  11. Super mooie auto is dat en helemaal af :) [MENTION=551]dutchguy[/MENTION] zit Bluefin er nog op?
     
  12. #12 dutchguy, Jan 14, 2014
    Last edited by a moderator: Jan 14, 2014
    Hij is zeker wel omgekeurd bij de rdw.
    De donor-focus was echter een 100pk, op deze manier bleef ik onder de 20% vermogenstoename en kon dus een uitgebreide keuring voorkomen (in Lelystad).
    Hij heeft dus keurig de juiste motorcode op kentekenbewijs.
    De handelsnaam zoals op kenteken bevat de tekst "tddi", de handelsnaam wordt echter nooit aangepast bij omkeuren.
    Zodoende staat er dus nog steeds tddi op papier.... :cool:

    De 100pk motor is echter 100% identiek aan de 115pk versie.
    Die heb ik dus dmv de non-com-route met wds omgeprogrammeerd naar de originele 115pk software.
    Daar is weer een Bluefin overheen gegaan naar ongeveer 140pk (opgaaf van bf).

    Deze bluefin software staat er nog gewoon op.

    Je moet zoals gezegd zeer goed oppassen met verlagen ivm de rs-pack bumper.
    Deze is net zo laas als een normale bumper inclusief de rubber strip; dus zo'n 4cm lager.

    Je hebt trouwens maar zo kans dat de kyb dempers die nu achterop zitten stugger zijn dan je nieuwe.
    Maar dat moet je zelf maar proberen, ken je nieuwe niet.
     
  13. Okey weten we dat ook weer is dus wel omgekeurd,ik dagt dat tddi ook werd veranderd in tdci maar niet dus.ben ik weer helemaal op de hoogte :-D. Hij word wel verlaagd maar dan ga ik hem niet zo extreem verlagen zoals mijn vorige autos.zou ook zonde zijn dat ik de voorbumper in poeier rij. Met die achter dempers zien we wel even welke de beste zijn.schokdempers zijn ook zo vv jha.

    Na de rvs uitlaatsysteem wil ik hem binnenkort ook weer op de dyno rollenbank hebben,kijken wat hij dan precies heeft voor vermogen
     
  14. Thnxs gijsbert en idd de bluefin staat er nog op.
     
  15. Dikke auto! :thumbs:
     
  16. #16 Marco Morello, Jan 14, 2014
    Last edited by a moderator: Jan 14, 2014
    De KYB`s Ultra SR zijn geschikt voor verlaagde veren (dempers zijn ook stugger). Tot ongeveer 40mm verlaging zijn ze voor gemaakt. Ga je verder kun je beter naar je FK`s gaan. Al kan ik me voorstellen dat je een complete FK set eronder wil hebben. Die KYB dempers verkoop je ook wel weer. Dingen zitten er nog geen paar maand onder, waarvan ze ook nog een tijdje hebben stilgestaan.

    Eigenlijk zou je nu een dynorun moeten doen en na het plaatsen van je uitlaat. Kun je het verschil mooi zien. By the way vanaf de turbo zeg je; houdt dit dat de kat achter de muziek aan gaat? Als wel gaat dit geen problemen geven met bijv. motormanagement o.i.d.?
     
  17. Het liefste heb ik de complete fk set eronder,dit gaat eerst ook gebeuren,ben ik niet te vreden over de achterste dempers kan ik altijd de KYB dempers proberen. Opzich heb je helemaal gelijk en is het mooiste natuurlijk voor de uitlaatsysteem op de bank en ernaar maar dat lukt me deze week niet meer.moet overdag ook werken en kan alleen zaterdags dus dan daar terecht.moet het toch alleen doen naar het uitlaatsysteem.tis niet anders. De kat gaat idd weg.heb dit ook met mijn vorige tdci gedaan en zonder verdere problemen of storingen.
     
  18. Duidelijk verhaal. Ben erg benieuwd naar je bevindingen. :thumbs:
     
  19. Bauke je hebt weer een nette auto gekocht.
    Ben benieuwd naar de update"s
     
  20. Vandaag was het zover,de focus werd weer verwend :) vanochtend naar kiel-windeweer geweest naar EPS uitlaten voor een complete rvs uitlaatsysteem. gister toch maar een vrije dag genomen van het werk en kon ik mooi met de focus op de vermogensbank met de orginele uitlaat. vermogen zat op :
    [​IMG] 137,6pk en 326,6nm.

    hier de foto's van vandaag :

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    vanmiddag direct weer toen het nieuwe uitlaatsysteem eronder zat weer op de bank met dit als resultaat :

    [​IMG]

    niet heel extreem veel meer vermogen maar toch iets,alle beetjes helpen :P

    van 137,6pk en 326,6nm naar 139,9pk en 340,4nm toch een beetje Koppel meer...
     

Share This Page