De roest bij deze is ver te zoeken, hij is hier ook goed voor behandeld nadat hij is gespoten en voor die tijd was bewerkt (nieuwe stukjes ingelast e.d. maar ook dit viel toen mee! zal later eens wat foto's van al dit werk hier plaatsen) Tot op heden heb ik geen plekken meer kunnen vinden, zelfs niet onder de auto op bv de kokerbalken en andere bekende (escort) plekken. Ik wil hem nog eens een gehele onderkant behandeling laten geven, maar dan moet eerst de achteras met schijfremmen klaar zijn Wess, bedankt!
De onderdelen opgehaald van de poedercoater met het volgende als resultaat: gehele beugelset verstralers motorkapsteun(stang) dynamo bevestiging (zit links bovenaan bij je kleppendeksel in het zicht, dus moest netjes ) metalen embleemlose grill veerpootbrug eindelijk het laatste stukje chroom van de cabriolet verwijderd, het eindsierstukje! en de bevestingsbeugel(tjes) voor aan de morettes laten coaten, zodat ze niet kunnen verweeren! Deze had ik al eerder laten doen: het kleppendeksel en zo is er al een boel voor onder de motorkap weer netjes. De logo's op het kleppendeksel worden nog in de kleur van Red gezet. Ben gaan zoeken naar iemand die dit zou kunnen en nu blijkt er een special painter in mijn woonplaats te zitten die idd al wat groter werk heeft geleverd aan de gemeente. Heb een offerte opgevraagd en ik denk dat dit voor hem een appeltje/eitje zal zijn ff afwachten. Als hij een goede prijs heeft ga ik nog eens wat andere dingen bedenken :wink:
Dank u allen heren Haha Jens, ja die zul je dan ook het meeste zien. Als de motorkap dicht is zie je de rest niet, maar gaat om het idee Heb even terug gezocht op het forum naar je Escort(jes) Mooie F1 had je en daar had dit grilletje idd zeker goed op gestaan Die rode in je voorstel topic is ook van jou geweest? Heeft die ook nog te koop gestaan in Apeldoorn? Dacht dat ik hem daar gezien had bij mijn vorige werkgever in de buurt. Rene, met dit afgelopen zomerweer heeft de cabriolet letterlijk en figuurlijk weinig zonlicht gezien. Ben daarom maar begonnen aan de kleine details, vandaar.. De grote details staan ook op stapel alleen moet ik nog even wachten op "het verlossende woord" van onze "huisspuiter", maar dat komt er aan! Heeft geen haast, heb de hele herfst/winter de tijd
Inderdaad Eric, ik heb destijds de rode Escort ingeruild op de F1. Via via is deze denk ik bij een handelaar in Apeldoorn terecht gekomen. Deze had eigelijk naar de sloop gemoeten maar is denk ik weer opgeknapt geweest! Ga zo door met je project!
Thanks! Ja, ik heb er destijds nog aan gedacht om te gaan informeren. Niet van gekomen, maar wel foto's van gemaakt toen!
Vandaag is dan het winterproject van start gegaan. Vorige week de Red Cabriolet voor het eerst online geschorst. Zeker voor 6 maanden (om er toch een beetje voordeel uit te halen ) en om het volgende allemaal te kunnen laten realiseren: Vanmiddag een bezoekje gebracht aan Gertjan met een doos losse onderdelen om te worden voorbewerkt. Daarna gaan de bumpers en de gloednieuwe zij-skirts erheen. Die worden aangepast voor de koplampsproeiers en de bumperparts van de vlinderskirts. Als dat is voorbewerkt zal de (losse) motorkap, wordt geheel opnieuw bewerkt en gespoten zowel binnen al buiten in de metallic kleur, erheen worden gebracht. Ook de kofferklep gaat aan de binnenkant gebeuren, net als de binnenkant van de beide deuren. Na dit alles is de carros aan de beurt en zal hij naar Gertjan worden getransporteerd voor een behandeling van de deursponningen, motor- en kofferklepranden om in de metallic kleur te kunnen worden gezet. Ook worden de delen achter de bumpers in de metallic gezet en zal het front (achter de voorbumper en gril e.d.) matzwart worden gespoten. We hebben een half jaar de tijd zeg maar.... Gertjan alvast bedankt! Ik ben zeer benieuwd, maar moet nog even geduld hebben
geen halve maatregelen Eric, ben benieuwd naar het eindresultaat gaat vast helemaal goed komen (zeker met GJ erbij ) we wachten het rustig af.