1.6 TDCi 110pk Focus verliest af en toe vermogen

Discussie in 'Performance' gestart door bwee, 29 jul 2013.

  1. #1 bwee, 29 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2013
    Ik ben inmiddels 1,5 jaar trotse eigenaar van een Ford Focus 1.6 TDCi Wagon uit November 2005.

    Sinds een paar maanden heb ik af en toe (om de 700/800 km) tijdens het rijden het vermogen wegvalt. Optrekken van 100 naar 120 of hoger gaat dan niet of nauwelijks en als het gaat dan schokt de auto (alsof hij niet goed pakt)
    Opvallend is dan ook dat het verbruik van de auto bij 2.500 toeren (+/- 125 km/h) van 5.4 l/100km naar 7.8 l/100km schiet.
    Dit houdt een tijdje aan en dan verdwijnt het weer, ook het verbruik daalt dan weer naar een acceptabel niveau.

    Het eerste jaar dik 35000 km mee gereden en geen vuiltje aan de lucht.

    De laatste reparaties:
    - November 2012 EGR klep vervangen 162.000
    - December 2012 krijg ik een scheur in mijn turboslang 168.000
    - Januari 2013 Roetfilter moet uiteindelijk ook vervangen worden. 170.000
    - Maart 2013 Luchtdruk meter laten vervangen 172.000

    De airco blijkt lek, bij laten vullen maar hij koelt inmiddels niet meer en maakt tevens een blikkerig geluid. Deze stond overigens uit wanneer het gebeurde dus ik vermoed niet dat het er iets mee te maken heeft.

    Ik heb verschillende dingen gehoord:
    - Mogelijk is het opwaarderen van de software via de Ford Dealer voldoende, iets met aansturing
    - Het toevoegen van "schoonmaakt spul" aan een tank brandstof
    - Mogelijk iets met de turbo

    Op dit moment twijfel ik of ik hem weg moet doen, ik heb verschillende bovenstaande gehoord en ik ben opzoek naar iemand met een gelijke ervaring en eventueel wat toen de oplossing is geweest.

    Groet,
    Bas
     
  2. Wellicht de vacuum-regelklep welke de turbodruk regeld?
     
  3. Praten we dan over iets in de categorie hoge kosten of de categorie het proberen waard?
     
  4. Klepje kost ongeveer 130 euro. Tsjah of je dat wil/moet gokken weet ik niet. Dit kan wel inhouden zonder storingsmelding veroorzaken.
    Finiscode 1313848
     
  5. die heb je bij mij toen toch ook vervangen Anton?

    ik kan de problemen die TS omschrijft niet herkennen in de turbodrukverlies wat ik toen had.
     
  6. Klopt Gerard, bij jou werd hij wat minder, maar als dat ding echt kapot is doet de turbo bijna niets meer.
     
  7. Weer wat stof van het topic :-)

    Is het opgelost?

    Heb hetzelfde en lees graag mee :-)

    Dacht zelf dat die klep maar ca 50,- kostte...
     
  8. TS is al een half jaar niet meer online geweest hier [MENTION=12357]joske[/MENTION] :nocheer:
     
  9. Jammer...thanx :-)
     

Deel Deze Pagina