Over reinigen hoor ik eigenlijk nooit iemand met een MK2. hier is een MK3 gevoeliger voor denk ik. Ik was niet van plan mijn blok uit elkaar te halen eerlijk gezegd, dus intern blijft ie nog stock. Maar als ik echt een blok ga(zou moeten) bouwen, dan wordt t een iets met 400pk+ en een Quaife diff. Het geld voor de stage 3 is het mij niet waard voor die 20 pk en 50 Nm. kost echt serieus geld voor die toename.. injectoren alleen zijn al 600 ofzo xD
Keus is gemaakt. Ik ga voor Stage 2. Binnenkort ontvang ik een offerte. Verwachting is richting de 320 pk en 540 Nm te gaan.
Ik ga lokaal bij iemand uit Zwijndrecht. Doet veel vaker deze auto's en levert 320 pk en 540 Nm met stage 2. Dan kan jij lekker mijn stof happen Jeroen
Ik weet niet hoe het bij de mk2 zit, maar bij de mk3 moet je volgens mij op hoge cijfers mikken voordat de luchtinlaat een bottleneck wordt.
Bij de mk2 is na de downpipe het inlaatspruitstuk en filter de eerste beperkende factor. Is allemaal kunststof en kan met zulke vermogens letterlijk exploderen/imploderen door de druk. na de upgrades zijn deze van aluminium. Als ik alleen de intercooler zou hebben en naar stage 2 ou gaan, dan kan ik maar 285 pk ongeveer. Zo zie je maar dat die downpipe (evt met decat) echt wel invloed hebben haha.
Ik had het enkel over de inlaat, dat een downpipe met minder restrictieve katalysator gunstiger is dat is natuurlijk logisch Mijn mk3.5 is stage 2 met een standaard luchtfilter, pas als je echt veel vermogen gaat vragen heb je een groter filter nodig (maar in het geval van de mk3 moet je dan ook weer aan andere mods gaan denken). Ik neem hier even aan dat de Dreamscience induction kit tot aan de turbo gaat en geen ander plenum bevat. Weet niet hoeveel bar boost je wil gaan draaien maar een exploderend inlaatspruitstuk lijkt me nogal heftig Lijkt me dan eerder een backfire ofzo die weer door de inlaatpoorten terug komt in het spruitstuk?
De keren dat t voorgekomen is, is niet vaak en bij RS-sen, maar het plastic is inmiddels wel 17 jaar oud. Ik neem geen risico. 225 pk en 320 NM stock vs 320 pk en 540 NM is wel een serieus verschil natuurlijk.
Verstandig inderdaad... dat het ding het begeeft is niet leuk, maar de snelheid die je op dat moment hebt zal niet laag zijn en je hebt dan ook niets aan de rembekrachtiger (Dit is niet de mijne gelukkig)
Dit weekend js pepertje naar de detailer geweest voor een Glasscoating. Wat een verschil zeg. Ben blij dat ik 't gedaan heb. Morgen ophalen