Maakt geen verschil getuned or not getuned. Maar 2 ton/10 jaar? Ik zou dat niet afwachten. Bij Volvo staat 180k/8 jaar voor de zelfde motor?
Om maar even wat stof afteblazen van mijn topic..! Mijn interesse gaat op dit moment uit naar een nieuwe uitlaat! Aangezien ik erg kick op een mooi uitlaatgeluid! En er een trip naar bollen staat geplanned morgen Welke uitlaat raden jullie aan? En waarom? Ik vind zelf de piper wel mooi klinken.. Zolang als ik de focus heb ben ik hier al over in dubio
Laat die focus maar knallen. Die 5 cilinder kan het goed aan . Iig have fun we zien het filmpje wel verschijnen
Zo uitlaat+kat vervanger+downpipe zijn besteld Het is een mongoose-blueflame worden Heb um live gehoord en meteen verkocht! Volgens wouter zou ik ook 15 a 20 pk meer moeten krijgen Heb gekozen voor de 'standaard' ST eindpijpen, maar dan 3,5" Hij komt volgende week binnen! Filmpje komt zoiezo!
Het is de zelfde uitlaat als op die 330 pk ST die bij bollen staat Hope the neighbours wont be angry haha
Eindelijk eindelijk! De uitlaat hangt eronder! Vrijdagochtend werd ik gebeld door bollen racing dat mijn pakketje uit Engeland binne was! Dus afgelopen maandag zo blij als een kind naar sint anthonis gereden! Mij zelf daar nog te goed gedaan aan mijn jeugdheld (en nu nog) De escort cosworth! En deze mag er ook zijn! Affijn, genoeg gezeverd! Down to bussiness Eenmaal terug voelde het net als sinterklaas! En zie hier! De BlueFlame Hierna meteen begonnen met het sloopproces! de oude uitlaat eronderuit Wat was dit een hels karwei! Bouten die ramvast zaten, bouten op rare plekken! Begonnen met de eindemper, die vastzat met een paar rubbers. En kwam er dus vrij snel af met een beetje wrik en schuifwerk Daarna werd het moeilijk, de kat eraf! Die ramvast zat, de bouten kwamen met geen mogelijkheid los! Slijpen ging niet, slopen dan maar. Buizen doorslijpen om de kat een beetje naar beneden te halen en de bouten door te slijpen. Resultaat: wij 1 - focus 0 Daarna door naar de downpipe, eventjes warm laten lopen zodat de boutjes makkelijker los gaan werd er gezegd! Dus, ST aan, wat drinken pakken.. en terug komen bij een gloeiend hete auto Dan de bodemplaat eraf schroeven En 3 boutjes sleutel 10 waren dan ook zo los! En dan gaan we de nieuwe hangen Van voorafaan weer opbouwen! Eerst de downpipe, dan normaal gesproken de kat(vervanger) en middendemper.. maar omdat we die bouten hadden doorgeslepen, even retourtje bouwmarkt Volgende probleem! de lambdasonde van de kat overzetten.. wederom muurvast! Moeilijk met een steeksleutel bij te komen als die iets verzonken ligt en vast zit! Say hello to my little friend! De gasbrander Voor de rest ging het hangen vrij goed en snel! Op een paar boutjes na, kun je de uitlaat zo in de rubbers hangen En dan de soundcheck doen Het resultaat van 5 uurtjes noeste arbeid En wat komt er een fantastisch geluid uit de uitlaat! Echt het typische 5 cilinder geluid, zoals die standaard zou moeten zijn! Rauw, diep dof en donker. Ploft en klapt van allekanten als ik schakel Verder had wouter bollen het over 15 a 20 pk meer! Dus 240 a 245 totaal En inderdaad, de auto voelt veel sneller aan, zeker in zn 2 En turbodrukmeter klapt sneller naar rechts Filmpjes volgen nog!
Nice bart, mooie update, maar eens goed gaan luisteren op een volgende meeting of we je aan horen komen....
Bart ziet er netjes uit. Wel ff goede bouten halen, 4.8 (dat zijn ze namelijk niet) houden het niet lang vol bij flink gassen. Beter zou zijn 8.8.