Ik ken dat gevoel en weet wat je bedoelt Als je meer power hebt rijdt je meestal ook sneller Dus heb je uiteindelijk niet veel meer aan het zuinige aspect
Volgens mij zal dat inderdaad goed kunnen helpen. (hij zit er bij mij in ) Ik denk dat het gevoel in de auto tijdens accelereren het prettigst is bij een graduele boog van de kloppelkromme zonder deze piekjes en dalletjes. Hier lopen de curves wel min of meer in een graduele boog. MP260 MR290 John Grey-ears
Mooie curves! Een grotere intercooler zou ook veel doen. Maar ik dien ergens een bugetaire grens te trekken hé
POWERFLEX Besteld + Nieuwe SPORTBANDEN GOODYEAR F1 geplaatst 1) Ondertussen nog een "POWERFLEX" besteld bij AutoTuneHeinz. Dit onderdeel zorgt ervoor dat een motorblok minder "trilt" (al schokkend beweegt) bij extreem optrekken. Het zijn "rubbers" die de motorsteunen koppelen met het motorblok. Het motorblok van de ST weegt veel, o.a. omdat het een 5cilinderblok is. Als je dan nog eens veel koppel hebt... 2) Op 102.000km nieuwe SPORTBANDEN (zomerbanden) geplaatst. Goodyear F1 "assymetric" Zéér tevreden Goede grip bij een "sprint" Zéér communicatieve band. Ook "ok" in de regen Kortom perfect :wink: De Continental Conatctsport 5 was ook heel goed! Maar slijtagegevoelig
Banden test Little Viper Ik heb op mijn Fiesta ST ooit "Goodyear F1" met een V-profiel gehad Die waren zéér slecht. De Goodyear F1 die op mijn Focus ST staan hebben een ASSYMETRISCH profiel. Dit is altijd beter. Ik heb de F1 assymetric wel nog niet "getest" in warm-zomerweer. Dus we zullen zien hoe warm-resistant ze zijn... @ Joana: wat vind je niet goed aan de F1? Heb je ze getest op de Focus ST? Want een band verschilt van auto tot auto... Reeds geteste banden op mijn Focus ST, Fiesta ST, Honda Civic Type R: -Michelin Pilot 2 op Type R==> Niet goed -Bridgestione Potenza op Fiesta ST, Type R & Focus ST: op Type R & Fiesta ST==> goed -Goodyear F1 V-profiel op Fiesta ST==> Zeer slecht -Goodyear F1 Assymetric op Focus ST==> Goed -Pirelli Zero NERO op Fiesta ST==> Super band bij droog weer, zwak bij nat weer -Pirelli Zero ROSSO op Focus ST==> Zéér goed bij drog en ok bij nat weer
Ik zal er eens op letten. Ik vermeld er wel bij: Aangezien het een "zomerband" is én deze gevoelig zijn voor "koude", want de band verduurt dan, zet ik een iets lagere druk in de winter. Banden zijn dan ook minder "botsgevoelig" in de KOUDE winter 2,1bar voor & achter ipv 2,3bar. Eens proberen misschien
Dat is te veel druk, zéker voor in de winter! Die rubber-emulsie van de band "verduurt" té hard! ik bedoel niet de bandendruk, maar het "rubber" zelf Vandaar de verklaring le cauotchouc devient trop dur Tip: 1) Zet je bandendruk wat lager 2) Zet de voor- en achterdruk hetzelfde bij de Focus ST (zie gebruiksaanwijzing) Op de meeste van mijn andere wagens was de bandendruk inderdaad hoger vanvoor, maar bij de Focus ST dus niet check it out
Nee, nee ZOMERBAND op de Focus ST==> winter: 2,1 & 2,1 zomer: 2,3 & 2, 3 WINTERBAND op de Focus ST==> 2,3 & 2,3 ( = originele waarden) met plezier
pour prevenier des malentendus, je le dit en français (misverstanden voorkomen dus schrijf ik het even in het Frans) En éte tu peut mettre 2,3bar avec le PNEU F1 hé. c'est just exceptionellement en hiver que tu ne peut pas hé Le PNEU hiver tu peut toujours mettre à 2,3 Heb je de test al gedaan?
Het is helemaal niet ongewoon om de winterbanden een hogere bandenspanning te geven dan de zomerbanden.
Het zal ook wel van band tot band afhangen. (merk) Sommige merken zet ik inderdaad wat harder in de zomer en/of winter op de F1 ervaar ik het positief om de druk wat lager te zetten
Hoe harder de band hoe kleiner het loopvlak, wat gunstiger is op gladde ondergrond. Meer druk per cm2
ik heb mij misschien slecht uitgedrukt. Die zomerband dient soms wat zachter in de winter. De winterbanden mogen minstens even hard of harder