De KAM zekering is mijn grootste vriend, moet er toch eens per jaar uit.....soms geeft de olietemperatuurmeter de geest....ff KAMmen en voila ! Belgische reset werkt altijd :-)
Mooi dat alles weer ok is, maar ik deel Martijn's mening: een dump valve werkt vaak averechts/niet op een ST. Meerdere verhalen gelezen dat toen de DV werd weggehaald de eigenaar pas merkte hoeveel vermogen hij/zij miste. Klinkt allemaal heel vet en was voor mij zelfs een van de redenen om een wagen met turbo te kopen, maar... ik begin er niet aan op mijn ST. Ik hoop dat je een mooie me(e)ting hebt morgen .
Kludrex ik ben ook zeer blij dat het oke is ik had nu een vermogen van 245 pk en vanaf 2500 toeren tot iets over de 5000 toeren een koppel van 350 nm dus ik ben te vrede. Maar als ik dumpvalve weg haal bestaat er dan een kans dat ik meer heb aan vermogen. De dumpvalve is toch goed voor de turbo dat die de druk gelijk weer los laat.
Ik heb het hier ook al vaker gezegd, geen (extra) dumpvalve op de ST/RS. Er zit een re-circ op en dat zorgt voor een "ander soort" werking. Snel eraf halen.
Als ik de dumpvalve verwijderd loop ik dan geen schade op aan de turbo???? Is de upgrade daar niet op aan gepast? Welke slang moet ik dan bestellen want de originele slang heb ik niet. Vandaag de Duitse autobaan op geweest en ik ben heel blij nadat ik de KAM zekering er uit heb gehad rijd mijn auto steeds mooier. Het opvallende is dat mijn snelheidsmeter net iets over de 240 gaat en toen heb ik mijn gemiddelde snelheid gereset en op dat moment geef die 255 aan en toen moest ik afremmen ivm een afrit. Kan het 10 pk meerop leveren als ik de dumpvalve verwijderd.
Upgrade? Zoals anderen ook al zeggen: dat ding hoort niet op je auto te zitten dus lijkt me sterk dat er iets ten behoeve van de DV is "aangepast". Wat je nodig heb om alles weer origineel te maken weet ik niet. Pk's zou ik ook niet weten, maar je auto is dan wel hoe die zou moeten zijn. Misschien, afgezien van de pk's/koppel, reageert alles gewoon wat beter . Hij wordt er, in ieder geval, zeker niet slechter van... Focusstoc.com staat er vol van: "It's doing that because your atmospheric dump valve is letting air escape from the system without the MAF knowing about it, whereas the existing dump valve is a recirculating one that sends the air back into the intake system. The majority of owners on here who have fitted atmospheric dump valves have had issues with MIL lights, loss of performance, etc. It makes a nice noise but the general consensus is that it's not worth the trouble."
Bij de 1.8 20VT van VAG gebruiken ze vaak een split-dumpvalve, deze recycled de helf en laat de andere helft gaan voor het geluid. Ontopic: ik zou hem er ook uithalen idd
1. Schade ? Niet als je de orginele terugzet 2. Upgrade op aangepast, zou kunnen ,maar lijkt me sterk. 3. Slang :Ligt eraan waar je dumpvalve zit gemonteerd (foto !), waarschijnlijk tussen intercooler en gasklep Mooi dat ie weer lekker loopt !
Zo vandaag bij de ford geweest en verteld dat de auto weer goed rijd en hun vroegen wat er aan gedaan was en heb ik gezegd dat ik er geen verstand van heb.(de kam zekering is er alleen uit geweest)Van de week moet ik terug om de orriginele slang te bestellen om de dumpvalve weg te halen en dan kijken of het meer opbrengt. Alleen nu heb ik er geen turbogat erin zitten dus kijken wat die doet als die er niet meer in zit de dumpvalve.