Focus RS2 413pk van Twan

Discussion in 'Mijn Focus' started by twan, Mar 4, 2010.

  1. ik heb de cups op mijn rs liggen en eens ze warm zijn heb je ook nog wel wat grip in het nat. persoonlijk zou ik 18 semi's nemen rijd stukken leuker
     
  2. Ik heb vanaf volgende week 235/35r19 pilot super sport op de ST en de 14e sep ga ik er een dagje Spa mee doen. Als ze dat een beetje overleven ben ik blij! Heb ze gekocht vanwege kevlar versterking en weinig groeven aan binnenkant loopvlak. En ook omdat ik van 2 RS rijders vernomen heb dat ze op de normale weg in nat iig niet levensgevaarlijk zijn. En ook zeer intensief gebruik (lees track) redelijk goed aankunnen. Dit itt. tot conti's en gewone pilot sports. Ben benieuwd....
     
  3. Mooie prijs. Zijn ze vers? Heb ze eind vorig jaar bij banden online besteld, was iets onder de 1000 voor 4. Heb er wel hoge verwachtingen van! Ben benieuwd wat jij er van vind.
     
  4. Hey Twan,

    Hoe is het met je auto?
     
  5. Kreeg vandaag tel dat de rs nog maar kwart druk had ineens..
    Even de accu eraf en daarna deed ie het gewoon weer... denk boost solenoid ofzo..
    Maar hij had div andere dingen staan en ik heb gezegd tegen hem doe maar als je tijd hebt ik heb hem niet persee nodig... dus hij pakt het tussen doen en als het weer n=beetje normaal is...
    Maar ik ga hem morgen middag of zaterdag halen..
    Hij was straks bezig met de fijn afstelling...
    waardes weet ik nog niet...

    wel pakketje binnen gekregen net...
    Een anti lift kit van White Line
    [​IMG]
    [​IMG]
    Volgende week monteren en dan laat ik de bevindingen weten
     
  6. Gezien het feit dat ik (heb het niet terug gelezen in dit topic) gelezen heb dat je met turbodruk van 1.55 aan het stoeien bent, ga ik ervan uit dat de ECU in noodloop is gegaan. 1.55 is het maximum wat de ECU gebruikt.

    In the UK, halen ze de 400-420pk met een turbodruk van max 1.4. Een zeer veilige marge.
     
  7. Twan, niet om het een of ander, maar als de auto in een soort noodloop gaat door het tunen dan zou ik serieus gaan nadenken of je met hun verder wilt.
    Dreamscience en Bluefin hebben ook oplossingen die werken.
     
  8. Ik denk dat de druk mis te hoog is geweest of piekdruk...
    Kaz heeft dit precies zelfde probleem ook gehad en die heeft bleufin dacht ik...
    Een noodloop of beveiliging kan altijd gebeuren... Elke tuner heeft dit mee gemaakt... En als bluefin en dreamsceince er.oplossingen voor hebben wil zeggen dat hun dit ook hebben gehad toch...
    Het is slechts een keer gebeurd...
     
  9. Kaz heeft dreamscience inderdaad ja. Zou alleen voorzichtig zijn met zo'n kostbaar bezit. Wellicht toch vragen of ze niet hoger dan de 1,4bar turbodruk willen gaan?
     
  10. Enige nuance wil ik wel maken. De RS is in Nederland een zeldzame verschijning, dus al helemaal bij tuners. Respect dat Verhoeven dit aan wil pakken. En natuurlijk moet er dan van alles geprobeerd worden en opgezocht worden wat de grenzen zijn en dan wil het wel eens gebeuren dat hij in de noodloop komt. Op zich is dat geen probleem, juist een veilige marge die er automatisch in zit.
     
  11. Heb je gelijk in ja, is maar goed dat er geen andere stand alone ECU in zit zonder die beveiligingen :)
     
  12. Als t komt doordat de solenoid raar doet en je daardoor boost pieken krijgt terwijl je 1.4 bar draait, dan kan ie best in noodloop gaan. Daar kan Verhoeven niets aan doen. Als het na reset weer ok is, gewoon even in de gaten houden. Je hebt tenslotte een bescherming vanuit je ECU, dus geen paniek.

    Ik heb DS ModX erop, btw.

    Ik ga deze http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&product_id=5424 Erop zetten
     
  13. Morgen vroeg ga ik de rs ophalen,
    Hij heeft de druk wat terug gezet en het probleem is weg..
    Hij gaat vanmiddag nog wat kleine dingen proberen maar de pks zullen rond de 390-395 pk uitkomen en 560 NM
    De NM zouden hoger kunnen maar zou alleen maar hoop wielspin opleveren..
    Hiermee zit ik safe zei verhoeven (iets wat ik natuurlijk begrijp)
    Hij zei ook... (met deze druk die ze in uk hebben wat ( johoo zei) lukt niet op mijn bank... (420 pk)
    Er zit natuurlijk heeeel veel verschil in bank en manier van meten...
    Maar goed ik ga kijken hoe dit rijd en de magische grens van 400+ is toch wel mooi dus wie weet wat ik nog ga doen...
    Mensen die ergens info vinden van de 400+ pks (dynos of afstelschemas dan hoor ik het graag)
    Het is jammer, maar het moet wel heel blijven en safe zijn toch...
    Kijk als een bank een positeve afwijking heeft dan heb je zo 405 pk ofzo of meer...
     
  14. Oke die ga ik ook bestellen Michel dan... zullen we anders samen bestellen dan delen we de transportkosten... Scheelt weer een beetje..
    Stuur maar ff pb dan:dance:
     
  15. Ik wacht heel ff tot ik zeker weet dat t de solenoid is. Heb vanwege naderende trackday en de tijd die ik heb om evt. af te zeggen er vandaag een Ford solenoid voor terug laten zetten.
     
  16. :cheer: That's very nice! 560NM is lekker veel! En dat uit een 2,5 litertje... Maar met PSS banden kun je die wel kwijt zolang t droog is denk ik. Mijn TC doet iig vrijwel helemaal niets meer nu, ook niet in 2.

    Heb je al een uitdraai? Vast mooi vlakke kromme...
     
  17. Ja morgen heb ik uitdraai...
    en hij wilde hem mooi vlak hebben daar was ie mee bezig... ik vind piekjes stom zei die in een lijn hahahaha dusssssss
     
  18. Damn, die zal heel lekker van z'n plek gaan denk ik. En dan heb je met zo'n vlakke kromme geen soort van aan/uit karakteristiek zoals mijn ST.

    Vette smile morgen :cheer: en hooguit 250km met een tank ;)
     
  19. Sowww...
    Eindelijk thuis...
    Toen ik vanmiddag bij hun aankwam stond de RS nog op de bank.. hij was nog steeds dingen aan het proberen..
    Het probleem van de ecu is dat je steeds een programma moet schrijven op een externe pc dan in laden in soort mini laptop en dan in de ecu van auto laden(via obd) dan 4 runs maken en kijken wat het is... voor elke verandering weer aan passen weer in laden dan weer inladen in auto dus gaat tijd inzitten..
    Maar goed... de temp begon te hoog te worden dus eerst ff bakkie doen.
    Valt ineens de stroom uit ... in bijna heel harskamp...
    chips... rs op de bank... rollen staan omhoog... dus eraf word moeilijk... met balken enzo verlopen gemaakt... toen probleem 2 roldeur was dicht... heeeeeel grote deur met niet allemaal plastiek ramen nee glas... dus heel zwaar ergens heftruk gehaald om deur omhoog te krijgen hahaha...
    Dus ook geen uitdraai helaas nu...


    Maar goed..
    Na veel gepraat enzo ri huis....
    Oja tanken... kon nog maar 30 km..... harskamp uit... nee geen stoom ook niet tanken dus..
    Dus rustig ri Ede daar helaas 95 moeten tanken.....
    Maar onder weg wel div keren wat gas kunnen geven maar hij loopt wel echt heeeeeeeeel lekker haha..... grip genoeg dat zeker...

    Ook even over het boost probleem gehad en hij denk dat ook de recirulation valve (die er een andere op zit) mede invloed "kan"hebben op de noodloop... omdat daar een andere sterkere veer inzit ... Het kan allemaal invloed hebben zei die.....
    Hij ging nog wat dingen uitzoeken en we moeten echt die 400 kunnen halen zei die...
    Dus alles komt goed haha
     

Share This Page