1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus RS van Dimelot

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door dimelot, 21 sep 2014.

  1. En het is er alweer vanaf. Ik wilde het m'n collega laten zien en het was los gelaten. :(

    [​IMG]
     
  2. hmmz beetje jammer.... ook van die panelen die links en rechts zitten? want die waren recht toe recht aan toch? lijkt me dat dat makkelijker plakken is? zag er iig wel dik uit!
     
  3. Laten dippen misschien?
     
  4. Heel heel heel heel goed ontvetten en indd niet teveel spanning op de folie zetten. Verders fohnen fohnen fohnen en neem je tijd ervoor.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  5. jammer Dimitri, zag er inderdaad strak uit.
     
  6. Zo het is even stil geweest rondom de RS. Maar er is veel gebeurd. Zo is onder andere mijn koelvloeistofslang gesprongen, ben ik m'n bodemplaat verloren. Maar hij is ook breder geworden en voorzien van complete nieuwe remmerij. Onder de motorkap is het net iets mooier geworden en ben ik tevreden zoals hij nu is... Of toch niet? :angel:

    Hieronder staan de nieuwe aanpassingen met foto's.
     
  7. Eerst onder de motorkap. Ik was een beetje dat kunststof zwart een beetje zat en en besloot de kunststof onderdelen die makkelijk te demonteren waren zwart hoogglans te gaan spuiten.
    Goed ontvet en een beetje opgeruwd met korrel 800. Weer ontvet en een primer aangebracht.
    2-3 laagjes primer en laten drogen. Daarna weer opgeschuurd met korrel 800 en toen het eerste dunne laagje zwart. Laten drogen en volgende laag. Deze zorgde al voor meer dekking en heb de boel laten drogen.
    Volgende dag licht opgeschuurd met 1200 en weer opgebouwd met laagjes. Nadat deze gedroogd waren licht gechuurd met 1400 en 2 lagen blanke lak erover. Dit is allemaal gedaan met de spuitbussen van de Action.

    Resultaat ziet er netjes uit vind ik.

    Voor:
    [​IMG]

    Tijdens:
    [​IMG]

    Na:

    Ook de plastic schroefjes:
    [​IMG]
    [​IMG]

    In de motorruimte:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Jaja ik weet het, maar ik durfde nog niet het luchtfilterhuis te doen
     
  8. #628 dimelot, 27 nov 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2017
    Maar ik heb helaas niet lang mogen genieten van een mooi gespoten kap in de motorruimte. :angry:

    Op een dag onderweg naar m’n werk kwam er ineens ‘water’ op de voorruit. Aangezien er ’s ochtends veel ochtenddauw was dacht ik dat het dat was. Dus met m’n ruitenwisser haalde ik het weg. Maar het kwam weer terug en zag het uit de roosters komen. Het leek zelfs ook een beetje vettig.
    Rustig gereden naar m’n werk en toen ik daar kwam bleek dus dat heel m’n motorruimte vol zat met een vloeistof. Opvallend was ook dat mijn koelvloeistoftank bijna leeg was.

    Na de boel schoon te hebben gemaakt op zoek naar wat het kon zijn. Het zag er naar uit dat het koelvloeistof was.
    Gebruik gemaakt van Ford Assistance en die kwamen later kijken. En het bleek inderdaad dat m'n koelvloeistofslang was gescheurd. Nu is het zo dat die slang uit 2 delen bestaat en hij was gescheurd vlakbij een verbintenis.
    De beste man besloot een stuk van de slang te demonteren. Maar er was een ring rondom die slang die niet makkelijk los kwam. Dus hij duwde die slang in het slot van de motorkap en gleed daardoor op de plastic kap die ik net had gespoten. Ik legde een doek neer om meer beschadiging te voorkomen en die man zei: mwoah dat hoeft niet hoor, want ik kom daar niet. Ik liet hem zien wat hij had beschadigd en hij verdedigde gelijk dat hij dat niet had gedaan. :liar:
    Ik ging niet in discussie en liet hem verder zijn werk doen. De slang werd 2-3 cm korter gemaakt en met een slangenklem vastgezet. Zijn advies was om wel de hele slang te vervangen.

    Dit heb ik dus gedaan en wel met [MENTION=7724]MartijnST[/MENTION] samen. Het is misschien een makkelijk klusje, maar ik doe liever de makkelijke klusjes met z'n tweeën omdat het sowieso gezelliger is, maar twee weten meer dan een en ik heb ook graag een backup (lees spieren en kennis) erbij.

    Ik had ook via Facebook een setje eibach spaces gekocht (15 en 20 mm) en die hebben we ook gelijk ff geplaatst.

    Natuurlijk weer wat plaatjes gemaakt.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    In de box van Martijn:
    [​IMG]

    Met een hapje erbij:
    [​IMG]

    Nieuwe koelvloeistofslang
    [​IMG]

    De boel aftappen omdat er heel veel water bij was gevuld:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Tijd voor de spacers:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Staat goed :rock:
    [​IMG]
     
  9. #629 dimelot, 27 nov 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2017
    Oh... en ik was tussendoor ook nog eens m'n voorste bodemplaat verloren terwijl ik flink hard aan het rijden was. Waarschijnlijk was hij gescheurd toen ik in mijn vakantie heb geparkeerd en toen zo'n hele grote steen die op het einde van het parkeervak staat heb geraakt. M'n bumper was toen ook een beetje van z'n plaats geschoven.

    Dit was er van over:
    [​IMG]

    Nieuwe besteld, maar bleek dat ik nog wat RS stukjes moest bestellen. Deze versie is de gewone onderplaat, maar de RS onderplaat is iets langer en dan moet je losse stukjes kopen.

    [​IMG]

    Martijn en ik zouden deze ook gelijk monteren, maar omdat ik die losse stukjes niet had hebben we dit niet kunnen doen. Wel hebben we nog wat oude bodemplaat weggehaald en heb ik een tijdje gereden zonder voorste bodemplaat. Is niet zo heel erg gelukkig.

    Ik bewaarde die oude stukken bodemplaat die nog vast zat aan de bumper. En dat was maar goed ook, want ook daar zaten stukjes verlenging op.
     
  10. Ik ben benieuwd hoe die extra stukjes eruit zien.
    Heb destijds bij die bodemplaat 3 extra delen gekregen die ik nergens kon plaatsen. Wellicht dat ik een complete RS set gekregen heb toen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  11. Met de vorige beurt zei de Ford monteur dat m'n remschijven binnenkort weleens aan de beurt zouden kunnen komen. Ik merkte vaker dat wanneer ik remde ik meer stuurtrillingen had. In eerste instantie was het niet zo erg, maar op een gegeven moment waren de trillingen zo erg dat mijn medepassagiers de trillingen voelde.

    Tijd voor nieuwe remmerij en ik bestelde dit online. Want die prijzen van Ford zijn echt wel schandalig. Ik heb alles besteld van Brembo en kreeg het snel geleverd.

    Ook dit is een klus die ik misschien alleen had kunnen doen, maar ik wilde gewoon weer meer zekerheid en veiligheid dus riep ik de hulp in van Chris [MENTION=2237]Perenplukker[/MENTION]. Niet alleen waren hier de spieren en kennis erg fijn om te hebben, maar Chris was ook in bezit van een loods met een brug wat alles makkelijker maakte. Alles zat gigantisch vast, maar uiteindelijk is het wel gelukt.

    Ik vond het superleuk om te doen, vooral omdat ik vroeger eigenlijk nooit vieze handen wilde krijgen. Maar nu vind ik het niet erg en ben ik erg blij dat ik dit heb gedaan.

    Natuurlijk weer wat foto's

    [​IMG]
    [​IMG]

    Bij Chris in de loods:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Oud en nieuw
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nieuw
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ontluchten en bijvullen van de remvloeistof
    [​IMG][​IMG]

    We hadden ook nog tijd over voor de bodemplaat die intussen comleet was gemaakt.[​IMG]

    En na een paar remtesten weer veilig naar huis
    [​IMG][​IMG]
     
  12. [​IMG]

    Het ging om de delen waar een groene stip staat. En dan denk ik dat ze met die kleur verwijzen naar het groen van de RS. Want de oranje blokjes die had ik nog, maar die zijn denk weer nodig voor de ST.

    Overigens noem ik het de voorste bodemplaat, maar volgens de beschrijving is het een Air Deflector. Vandaar dat ik minder downforce had.. de lucht ging door m'n rooster aan de onderkant er weer uit en ook daardoor minder koeling in m'n intercooler :schater:
     
  13. Is toch weer anders inderdaad


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  14. vroemmmmm weer xtra pktjes met meer downforce :P
     
  15. Ook wil ik mijn gozertjes, maten, vrienden bedanken die mij elke keer toch weer willen helpen.

    Simon [MENTION=3602]Sbro.nl[/MENTION], Martijn [MENTION=7724]MartijnST[/MENTION], Chris [MENTION=2237]Perenplukker[/MENTION], Barend [MENTION=2720]De Buizerd[/MENTION] en Herman [MENTION=9736]Herman RS turbo[/MENTION]

    Zonder jullie had ik niet zoveel plezier gekregen in het sleutelen aan m'n RS. Ik dank jullie uit de bodem van mijn hart en hoop vaker met jullie te kunnen sleutelen en lekker een hapje te kunnen gaan eten als we gesleuteld hebben.

    Rest mij nog een ding te zeggen... en ik heb het al een keer gezegd..

    Er komt weer een update aan. :cheer: :cheer:

    Ik kan niet veel zeggen, behalve dat het RVS en 100 mm is.. :rock:
     
  16. #636 Sbro.nl, 27 nov 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2017
    Lekker geklust weer met ondersteuning van je focus/fiesta vriendjes kom je er wel :cheer:

    En die volgende update, die wordt erg vet :rock:
     
  17. De Beiden RS en [MENTION=3602]Sbro.nl[/MENTION] en [MENTION=423]Dimelot[/MENTION] worden weer op en top onderhouden en geupdate, mooi om te zien dat deze monsters als maar mooier en mooier worden. ene die RVS 100mm laat maar knallen haha
     
  18. zo wordt het toch nog een klusauto :schater:
    weer lekker bezig geweest Dim :thumbs:
     
  19. [MENTION=2237]Perenplukker[/MENTION]: Die Sierra (Cosworth?) van jou?
     
  20. Die is van Barry, is hier geen lid volgens mij. Maar wel actief in de ford wereld
     

Deel Deze Pagina