FOCUS RS motor bijna gereed voor op de testbank hoop nieuwe foto's

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Dennis RS, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #121 Dennis RS, 12 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 feb 2011
    vandaag maar weer wat aan de Focus gesleuteld de brandstofpomp moest er aangeloven
    de standaard pomp was wat aan de krappe kant , lang volgas houden was niet fijn voor de motor de brandstofpomp leverde gewoon te weining
    de pomp momenteel zal zo,n 300liter per uur pompen zeggen ze bij welke brandstofdruk zeggen ze niet maar tot 450pk moet deze het wel volhouden
    met de nieuwe motor komt er toch een catchtank in met een grotere pomp buiten de tank
    tank goed leeg gereden kwam daarna ook strompelend het tankstation binnen
    55liter gaf de meter op de pomp aan goed voor de freebees slecht voor de portomonee


    bij de nieuwe pomp een nieuw filter bij besteld is deze anders dan dat erin zit erg vaag weer
    het huidige filter maar schoongemaakt en overgezet
    [​IMG]

    pomp gemonteerd in het huis

    [​IMG]

    klusje was met een uurtje gedaan daarna de ST170 kop maar even kaal gemaakt zodat deze geflowed kan worden
    tevens een standaard RS kop er naast gezet wat een waardeloos ding als je naar de inlaatkanalen kijkt

    links de ST170 kop en rechts de RS kop

    [​IMG]

    close up ST170 inlaatkanaal

    [​IMG]

    close up RS inlaatkanaal

    [​IMG]

    was weer een productief dagje

    Groeten Dennis :rs:
     
  2. Da's een best verschil qua inlaatkanaal zeg. Scheelt op het oog snel 50%.
     
  3. dus dan heb je de ST170 kop op je RS blok?
     
  4. er komt inderdaad een ST170 kop op me nieuwe motor die in opbouw zoals je kan ziet in de eerdere berichten
    de kop word nog bewerkt en er komen grotere kleppen in
    de variable nokkenas verstelling van de inlaat nokkenas ga ik niet meer gebruiken dit word vast
    wat ook nog een voordeel is dat de klepstoters van de ST170 zo,n 10 gram lichter zijn als de klepstoters van de RS kop dat is dus minder massa wat heen en weer moet dit vooral prettig omdat het toerental naar 8500 toeren gaat

    Groeten Dennis :rs:
     
  5. het is wel wat minder dan 50% maar het scheelt wel erg veel

    ook het schotje tussen de linker en de rechter klep zit veel dieper onderin
    en het kanaal zelf loopt veel mooier;)

    Groeten Dennis :rs:
     
  6. Mooie bak heb je toch Dennis, tijdje terug nog staan te bewonderen toen ik met m'n zoontje een rondje aan het wandelen was, denk dat ie voor je deur stond te U.

    Wim ;)
     
  7. dank je voor het compliment Wim ;)
    als je een rondje door Uithoorn aan het wandelen was zou dat zo maar kunnen

    Groeten Dennis :rs:
     
  8. Mijn zoontje loopt nu over te vertellen dat de snelste Focus van Nederland bij oma in de straat woont, hahaha!

    He Dennis, als er een rollenbankmeeting dit jaar door de XRRS club wordt georganiseerd ga jij dan ook weer? Ben zelf ook m'n cossie wat verder aan het kietelen namelijk, lijkt me leuk om weer eens de bank op te gaan.

    Wim
     
  9. laten we maar zeggen dat het momenteel de snelste Focus van de straat is :mrgreen:
    als de nieuwe motor er in hangt zal het wel een van de snelste zijn die straat legaal is.

    rollenbankmeeting is altijd leuk om even heen te gaan
    of ik op de bank ga ligt aan welke motor erin zit
    de motor die er momenteel inhangt hebben we al gemeten op 300pk en 532nm met een standaard intercooler hangt nu al een tijd een frontmounted in dus vermogen zal wel iets gestegen zijn
    alleen wat ik vaak zie bij een fwd auto dat er 3 van die bavianen op front balk gaan staat of zitten( dit gebeurde bij Rob zijn RS bij Rica in Enkhuizen zag toch wel wat rook uit Rob zijn oren komen het vermogen van 245pk toen kregen ze al niet op de bank :weird:)

    wat zijn de plannen voor de Cos?

    Groeten Dennis :rs:
     
  10. Dennis, zo op het eerste gezicht is het een orginele Ford green top die jij nu gebruikt hebt. Een kleine waarschuwing...inderdaad geven deze een hogere flow maar hebben een probleem als ze onder druk komen te staan. Ze hebben dan grote kans op een failure maar geven ze ook minder brandstof dan de OEM pomp.
    vanaf pakweg 5 bar geven ze minder brandstaof dan de standaard pomp en dat verschil wordt alleen maar groter.

    De orginele pomp is het probleem niet. Het is de standaard swirl die te klein is waardoor het lijkt alsof de standaard pomp te klein is.

    De beste optie is wat wat je zelf aan aangeeft een grotere swirl met externe pomp bv een Bosch 044 of een Sytec.
     
  11. het inderdaad een Ford pomp volgens mij worden deze gebruikt in de v8 mustang
    deze pomp gebruik ik straks alleen maar om de de swirlpot te vullen ,als de flow dus hoger is wat jij dus aangeeft ,komt dat dus goed uit :)
    om de swirlpot vol tekrijgen daar is geen druk voor nodig ,is de swirlpot vol gaat dit weer netjes terug de tank in
    kwa externe pompen is er een hoop mogelijk
    vaak gebruiken we nu een Bugatti Veyron pomp die leverd veel:mrgreen:

    maar info is altijd welkom dank je

    Groeten Dennis :rs:
     
  12. En met een tank van 55 liter ga je goed met je freebees:P:lol:
     
  13. heb al een aangepaste pas aangegevraagd:dance:

    Groeten Dennis :rs:
     
  14. Zo weer een upgrade verder:cool: , mooi om het verschil zo te kunnen zien van cil kop tussen ST en RS. Die nieuwe pomp kan je op assen mooi testen :dance:

    Groeten Barry
     
  15. Andere chip geschikt voor Siemens 55Lb injectoren (570cc/min) en een T34 met .55 turbine huis. Maar als ik daar niet tegenaan loop zal het wel een .63 huis worden. 380-400pk setup is het.

    Maar niet meer bij Rica op de bank. Daar wordt ik niet blij van.

    Wim
     

  16. vermogens doel is leuk !! maar waarom blijven rijden met een oud type turbo
    ga voor een ballbearing veel beter respons ,turbo pakt vele male beter op en met een kleinere turbo meer top vermogen haalbaar
    we doen veel zaken met AET dus als je op zoek ben naar wat knaps laat maar weten

    Groeten Dennis :rs:
     
  17. Nice brakes ;)
     
  18. thanks mate;)

    Greetz Dennis :rs:
     

  19. Mijn doelen liggen ergens anders dan een Time Attack te winnen..;)

    Wim
     
  20. bedoel er eigelijk meer mee te zeggen
    dat je veel geld uitgeeft voor een ouderwets type turbo die veel minder efficent is dan de nieuwere generatie,s
    levensduur is ook langer van de ballbearing turbo
    geen last van lagers die aan elkaar smelten als je de turbo niet goed genoeg laat afkoelen
    een turbo die veel vloeiender inkomt waar door de auto vele malen prettiger is te rijden

    Time attack winnen doe je toch niet dat is mijn taak :mrgreen:
    gaat dit jaar niet lukken of ik moet erg veel geluk hebben

    Groeten Dennis
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina