1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FOCUS RS motor bijna gereed voor op de testbank hoop nieuwe foto's

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Dennis RS, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. de OZ velgen zijn super vet in 19 inch alleen wat Harrie al aangeeft nergens te vinden
    OZ heeft momenteel de ultraleggra alleen niet in 4x108 et42 19inch

    ik denk dat ik voor een 8,5j 18 inch velg ga en dan 245 of 255 banden even kijken waar ik mee weg kom
    er zijn weining semislicks straatlegal te krijgen in 19inch
    toch wel prettig om straks nog wat meer rubber aan de weg te krijgen
    met het extra vermogen;)

    Groeten Dennis
     
  2. vandaag even in Heerhugowaard geweest bij Hurricane waar momenteel mijn WRC blok staat
    het blok is gelijndboord ,dit was nodig omdat er billetsteel hoofdlagerkappen zijn gemonteerd in combinatie met ARP studs
    de krukas heeft de eerste rondjes gedraaid in het blok
    draait mooi soepel rond
    de krukas heeft een slag van 92mm tegenover een standaard slag van 88m
    de boring word 87mm de cilinderinhoud word dus vegroot naar 2187cc
    bijna 10% meer volume
    de zuiger blijft iets langer bovenin staan omdat de hoek van de drijstang groter word
    dit wil zeggen dat er ook meer tijd is voor de verbranding in de cilinder
    het motortoerental gaat straks naar max 8500rpm
    de krukas is gemaakt van 4340 staal, de kern is gehard en genitreerd

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Groeten Dennis :rs:
     
  3. Ziet er goed uit.
    Daar kan je straks zeer mooie vlammen mee gaan maken :dance:
     
  4. Dikke chips ouwe:kwijl:
     
  5. Mooi hoor! Petje af...!:thumbs:
     
  6. ziet er geweldig uit
     
  7. Als ik dit soort plaatjes zie vraag ik me altijd af waarom ik geen metaalbewerker geworden ben :)
     
  8. En wanneer wordt 'ie RWD? ;)
     
  9. Dat zijn de betere opties!
     
  10. @ Dennis: hoe ga je het blok verder opbouwen, gebruik je voor de rest de standaard parts zoals kop en cylinders? Koppeling en bak?
    En wat zou er straks uit moeten komen vwb vermogen en koppel, 450pk+ en 500Nm+?
    Ik ben super benieuwd naar het eindresultaat, wordt een superstrakke track car zo!
     
  11. de drijfstangen worden van Crower of carrilo zuigers van JE
    de cilinderkop word vervangen door een kop van een ST170
    de kleppen worden vervangen door grotere exemplaren deze zijn van Ferrea samen met andere klepschotels en veren
    de nokkenassen worden op maat gemaakt
    de oliepomp die ik had aangeschaft heb ik verkocht de motor word voorzien van een drysump systeem de pomp op de orginele plaats explodeerd bij 8000rpm en dat willen we niet
    de koppeling word er 1 van AP niet de standaard upgrade die ap heeft maar 1 met een twin of tripple plate deze is 182mm dus kleine massa wat rond draait
    de versnellingsbak word omgebouwd naar dogbox(klauwbak)
    rechte vertanding en schakelen zonder koppeling
    en als er nog geld over is een sequentieell schakel systeem dit kan namelijk in combinatie met een dogbox

    de turbo is van de week besteld dit is een Garrett GT3582R met een diveded uitlaathuis
    het spruitstuk word dus een twinscroll met 2 exterene wastegates
    max turbodruk word 2bar en een toerental van max 8500rpm
    dit word rond de 600pk en zal ook wel rond de 600nm worden

    de motor gaat draaien op een DTA mangement systeem

    het probleem met het bouwen van zo,n motor dat je van het 1 in het ander valt
    niks is bijna meer orgineel


    Groeten Dennis :rs:
     
  12. tja denk nooit ;)
    ga wel proberen 255 bandjes onder de auto te krijgen zodat er meer rubber op het asfalt staat
    met het DTA systeem is er ook launchcontrol mogelijk
    we zullen zien

    Groeten Dennis :rs:
     
  13. Wow, dat is nog eens modificeren... Serious stuff. Dan val je inderdaad van het een in het ander. Rolkooi erin, of heb je dat al? Al is het alleen maar voor de stijfheid.
    Lekker geluidje zal dat straks worden in de auto, met zoveel geweld onder de kap en een rechte vertanding :) Die 255 banden zijn straks vast geen overbodige luxe...
     
  14. Sow dat wordt een berg geweld onder de kap.
    ben erg benieuwd naar t resultaat

    Is deze cilinderkop dan zoveel beter als wat er eerst op zat??
     
  15. Echt gruwelijk wat je van plan bent. Goed bezig.
     
  16. rolkooi komt er nog wel in
    er moet nog zoveel gebeuren aan de auto het houd nooit op maaja kies er zelf voor :D
     
  17. de ST170 kop heeft een veel groter en mooier inlaat kanaal
    de standaard in en uitlaatkleppen van een ST170 zijn 1mm groter dan die van bijv. een gewone 2liter,alleen laat ik deze ook vervangen die nog een mm groter zijn dan die van een ST170
    de klepstoters zijn ook anders opgebouwd dan van een gewone 2 liter
    de ST170 heeft stoterbekers hier zit een heel klein stel plaatje onder de stoter
    bij een gewone 2liter zit er een stoter met een groot stelplaatje boven op
    de stoters van de ST170 zijn dus stukke lichter dan van de gewone 2liter
    de ST170 heeft een verstelbare inlaat nokkenas dit gedeelte ga ik niet gebruiken hier moet ook een oliekanaal voor worden afgedicht in de cilinderkop
    bij mij word de nokkenas verbouwd zodat deze vast komt te staan
    het nokprofiel word ook aangepast voor een turbomotor
    de klepdeksel is van aluminum persoonlijk vind ik deze ook mooier

    1 nadeel van de cilinderkop is dat ie niet makkelijk is om te vinden en er veel geld voor gevraagd word

    Groeten Dennis :rs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina