1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Focus MK3.1 ST Tangerine Scream van hoomer

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door hoomer, 27 apr 2022.

  1. Voorkant staat op z'n hoogst, achterkant zit helaas helemaal vastgerot.. dus er is een setje bilstein B12 onderweg :D
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  2. hoomer vindt dit leuk.
  3. @Kludrex ben en beetje klaar met die schroefset's hoe goed je het ook insmeert o.i.d ze rotten altijd vast die ringen, en het comfort is nu ook wel minimaal.. altijd een chagerijnig gezicht van de vrouw als ik een hobbeltje of kuil pak ergens :P ik ga wel eens ff op die duitse site kijken waar jij besteld had wie weet is de b12 daar ook nog wat goedkoper :P

    qua hoogte liggen we idd wel aardig gelijk zo te zien... alleen ligt mijn focus echt op z'n buik als ie bij br op de bank staat...
     
  4. Ligt ook een beetje aan de kwaliteit van de schroefset. Als je een beetje goed spul hebt, moet dat toch met een beetje wd40 of iets dergelijks los te krijgen zijn. Als je zo laag ligt, is de auto inderdaad wat stugger en hopelijk bevalt het comfort dan wat beter met de B12. Die link uit mijn oude post is wel erg oud. Sowieso zeker de moeite waard om wat rond te shoppen, want bij bij onze 'vrienden' van mebu was ik zo'n 500+ euro meer kwijt... Succes.
     
    hoomer vindt dit leuk.
  5. Er zit nu een H&R schroefset onder van €1200 dus zeker geen B segment ;) toch zit het vast :( naar die "Oplichter" mebu zal ik sowieso nooit gaan die vragen met recht overal goud voor... uitlaat kocht ik voor €830 terwijl mebu er ruim €1250 voor vroeg :P
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  6. Precies dat. Ik schrok me ook dood van de prijs die ze vroegen voor de schroefset. Gewoon zonder montage 500 euro duurder :weird:. Bovendien problemen gehad met de pasvorm van een Maxton diffuser en werd voor gek uitgemaakt. Mij zien ze daar ook niet meer terug. Ze zullen vast veel expertise hebben met ST/RS spul, maar daar maken ze dus vet misbruik van door zulke prijzen te hanteren...
     
    hoomer vindt dit leuk.
  7. Zo daar zijn we weer.... wat een drama week was dat...Ik heb dus bij extreme carstyling een Bilstein B12 set besteld, spul kwam allemaal mooi op tijd binnen dus henry gebeld of ie tijd had en ja dat had ie ;)

    spullen in de auto gekiepert om na het werk bij hem alles te gaan monteren, kom ik daar aan auto op de brug kom ik er achter dat ik thuis de veren ben vergeten... :( :( De vrouw maar opgebeld of ze het even wou komen brengen zodat wij de oude set iig vast konden gaan demonteren. Met wat gezucht en gesteun zou ze het toch maar komen brengen, Terwijl ik met haar aan de telefoon zit is henry alvast begonnen met de auto en roept mij tot hem... Jeroen heb jij ook stofhoezen en bumpstops want die zitten niet bij die bilstein set... nu hoor ik de mensen met ervaring zeggen : Ja die moet je van de originele overzetten! Leuk want ik heb een schroefset en dus geen originele.... kortom plan valt die avond in het water :( vrouw snel afgebeld en maar naar huis gereden, volgende dag gelijk de grossier gebeld voor de missende onderdelen zodat ik 'savonds weer naar henry zou kunnen met de missende delen, grossier had alles op voorraad dus spul + veren ;) in de auto en na het werk weer door naar henry. Voordat we alles demonteren eerst alles in elkaar gezet dus : bumpstops, hoezen en toplager dit was allemaal kompleet dus begonnen met de achterkant, veren er onder vandaan, schokdemper los en eruit. Nieuwe veren eronder en we willen de demper plaatsen blijkt die veels te lang te zijn.... ik heb dus schokdempers gekregen van een "normale" focus... dacht dat ik gek werd... achterkant dus weer met de nieuwe veren en oude H&R dempers geplaatst zodat ik iig kon rijden... van de schroefset was er overigens een veer gebroken.. daarom deze oplossing. voordat we aan de voorkant begonnen eerst alles grondig gechecked dit was allemaal wel goed geleverd, dus demontage tijd :D dit ging allemaal vrij soepel en jeroen was dus een redelijk blij man. die schokdemper aan de achterkant kon ik zelf wel ff op een krik vervangen dus uiteindelijk best redelijk gegaan. auto van de brug om naar huis te rijden is er met sturen een duidelijke krak te horen... wtf wat is dit nu weer... even beetje sturen en voelen lijkt er iets bij het toplager niet lekker veer probeert ie mee te draaien oid. het voelde iig veilig genoeg om er mee naar huis te rijden maar het zou sowieso een vervolg gaan krijgen. De volgende dag de verkoper gebeld en gezegd dat de achterdempers verkeerd waren, hij bevestigde dat ook hij zou een retour label sturen en met spoed een nieuwe set dempers bestellen, deze kwamen 2 dagen later ook al aan dus dat liep niet heel verkeerd, even bekeken en idd dit waren de goede. Eigenlijk zou ik ze hier op de krik zelf even vervangen maar aangezien die krak er ook nog inzat toch maar besloten om dat bij henry te doen, een brug werkt toch net wat makkelijker. ik stuur een foto naar henry dat de dempers binnen zijn en dat ik zijn kant op kom, hij vraagt nog grappend joh stofhoezen passen ook eromheen? ik pak dus een hoes blijken de originele hoezen niet te passen... ring om die schokdemper is 5,2 mm en de stofhoezen 5,1mm ..... uiteraard was het te laat om naar de leverancier te bellen dus uitgesteld zodat ik kon vragen hoe dat zit.. De volgende dag heb ik de beste man het verhaal verteld en hij zou uitzoeken of bilstein hier aangepaste hoezen voor heeft en waarom deze er dan niet standaard bijgeleverd zijn... later op de dag kreeg ik een mail : sorry bilstein levert hier geen hoezen voor... Heb hem over de pis gebeld dat ik sowiets geen stijl vind, Ik koop voor bijna €1000 schokdempers en dan zouden er geen stofhoezen voor zijn en moet er maar een universeel setje op frotten.... nee sorry dat gaat me net ff een stap te ver, Dan had ik nog liever voor een setje originele dempers gegaan die nog goedkoper waren geweest ook. Ze zijn nu na een beetje aandringen toch aan het zoeken naar een oplossing.

    Dan hebben we nog de krak in de voorpoten, na wat onderzoek blijkt dat bilstein vanaf de B8 dempers interne bumpstops heeft, kortom ik heb nu dubbele bumpstops :( fijn dat ze dan ook aangeven dat je die dient over te zetten, wat dus niet hoeft.... kortom voorpoten moeten ook nog een keer er onder vandaan om de bumpstop te verwijderen. Daarna zou de krak iig opgelost moeten zijn.


    enigste wat nu wel goed is, dat is de hoogte van de auto hij is hoog genoeg dat mijn afspraak bij BR-Performance door kan gaan, daar ben ik dan vandaag ook geweest voor een stage 2 tune.
    Helaas redde ik daar ook niet de zo gewenste 300pk & 500Nm koppel, de auto voelt wel kompleet anders aan dus dat is cool, aan de andere kant de waardes die ik nu heb halen de meeste met een stage 1 tune al. heb ik dan voor jan l*l zoveel geld er tegenaan gegooid of had ik met stage 1 nog lagere waardes gehaald? een beetje mixed feelings dus... al ben ik wel blij met hoe de auto nu rijdt.

    3fd69e56-b511-4e04-95aa-b74bac395dc9.jpg BRP_ford_focus_st_mk3_ph1_2_0t_ecoboost_14022023[2548].jpg Ford_Focus_Mk3_Ph1_ST_2.0T_ecoboost_K-865-LD[2549].jpg




     
    PhoenixNLx, Henry-ST en gerardTDCI vinden dit leuk.
  8. Pff, wat een gedoe zeg :nocheer:
     
  9. Wat een gezeik joh met die dempers en al... pfffffff

    Over je vermogen; is er misschien iets wat de boel tegenhoudt? Is je sportcat wel oke? Niet vol zooi en verstopt bijv. Of drukverlies ergens? 280pk met stage 2 is idd niet echt super? Volgens de website zou die ergens tussen de 290 en 310 moeten kunnen leveren. De NMs zijn dan wel weer goed.
     
    hoomer vindt dit leuk.
  10. Wist niet dat je zo veel gekloot met het onderstel had. Jij denkt nu wel twee keer na voordat je weer een Bilstein set koopt... Gelukkig wint de volhouder en zit het er straks allemaal goed onder.
    Nu die inlaat nog ff fixen en dan richting 300 PK ;)
     
    hoomer vindt dit leuk.
  11. Ben ik nou gek of kom je zonder andere turbo niet boven de 300pk uit?
     
    hoomer vindt dit leuk.

  12. volgens br zou het ram air openlucht filter de bottleneck zijn, ze hebben hem op 293 gehad maar dat hield ie niet vast vanwege warme lucht die ie aantrekt, ga dus binnenkort z'n mk3 rs filterbox erop zetten ;)
     
  13. tussen de 300 is z'n laatste veilige waarde alles daarboven is "risicovol" hoef ok niet persee die 300pk maar 295 zou lekker zijn ;) zou vooral het koppel nog iets hoger willen zien ;)
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  14. Man man man. Wat een verhaal...

    Over die waardes, laat je niet gek maken door die getallen. Je moet niet naar de absolute waardes kijken maar naar de winst. Ook is geen dyno en geen dag hetzelfde. Je wint 30pk en 100nm, ik zeg top. Dit is de reden dat mijn RS niet op de bank gaat, want dan ga ik getallen najagen en dat is een gevecht zonder einde.. Rijdt het goed? Merk je veel verschil? Wees er blij mee.
     
    Bramzel, gerardTDCI, Kludrex en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. @VinST eigenlijk heb je helemaal gelijk, de auto is veranderd in een beest maar toch kan ik het nog niet helemaal naast me neerleggen ik wil iig dat filter gaan vervangen aangezien dat niet de kop kost en nog wat andere dingen zoals de inlaat checken mocht dat geen verbetering brengen dan ga ik het naast me neerleggen en er gewoon van genieten :)
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  16. Precies, nu staat zo'n RAMAIR ook wel bekend als een hot air intake, dus het zou wat kunnen verklaren. Probeer het uit, en daarna genieten. Veiligheid gaat boven die laatste paar pk ;) BOEM is ho
     
    hoomer en Kludrex vinden dit leuk.
  17. Nou heb ik een redelijk veilige tune, blijkt na mijn bezoek bij BR, maar had met stage 3 nog minder: 275pk en 468Nm. Auto rijdt absoluut super, maar had eigenlijk ook tegen de 300 aan verwacht. Hoeft niet perse die 300, maar misschien moet ik mn tune even laten finetunen bij Stratified. Heb ook het idee dat mn luchtfilter vies was tijdens de run, maar of dat zoveel zou schelen...
     
    hoomer vindt dit leuk.
  18. Alsnog mooie cijfers maar had gehoopt dat je inderdaad meer in de buurt zou zitten bij wat ze er bij mijn auto uitgeperst hebben. Wat een gezeik met die Bilsteins.. Nou die luchtfilter vervangen en gaan met die banaan!
     
    hoomer vindt dit leuk.
  19. Wat een gedoe met die Bilsteins! Daar word je goed gefrustreerd van inderdaad. En cijfers zeggen uiteindelijk niet alles. Leuk om 'm rond de 300pk te krijgen, maar gevoel zegt uiteindelijk meer en dat heb je zo te lezen bereikt :thumbup:
     
    hoomer vindt dit leuk.
  20. kreeg vandaag mail van de schokdemper leverancier en daar staat het juiste ford onderdeel nr in voor de hoezen.. deze zouden moeten passen :D dus vandaag gelijk besteld.. hopelijk zijn die goed zodat ik het schokdemper verhaal kan afsluiten :D
     
    John_mk2_RS, Frank Focus, Tom91 en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina