1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus houdt in bij volg gas en blaast

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door rubendevroome, 21 aug 2015.

  1. Goedemiddag,

    Ik heb een probleem met mijn focus en krijg het niet opgelost.
    Het betreft een Focus 1.6 16v uit 2000.
    De auto start koud wat moeilijk.
    Als hij eenmaal gestart is (ongeveer twee keer starten), loopt de auto wel goed stationair.
    Als ik dan echter gas geef, begint de auto de pruttelen en valt het toerental naar beneden.
    Vol gas komt de auto al prutterend niet boven de 2000 toeren uit, totdat de auto een beetje warm is.
    Half gas is er dan nog enigszins mee te rijden, maar volg gas blijft de auto steeds pruttelen.
    Als ik het gaspedaal in druk hoor ik ook een blazend geluid.
    Ik heb de auto nu al naar drie verschillende monteurs gebracht, maar niemand kan het probleem achterhalen.
    De monteurs hebben zelf de auto uitgelezen voor foutmeldingen en de auto is ook bij de Ford dealer uitgelezen, maar bij al deze lezingen werd er geen fout gevonden.
    Ik ben dan ook echt ten einde raad en weet niet zo goed meer wat ik met de auto moet doen.
    De laatste monteur vertelde me dat de computer misschien kapot kan zijn.
    Als ik echter de computer wil vervangen, moet ik ook alle contactsloten en dergelijken vervangen!
    Ik kan van tevoren ook niet testen of het probleem met een nieuwe computer is opgelost, omdat de computer eerst ingebouwd dient te worden.
    Heeft er hier misschien iemand wat tips over wat het probleem kan zijn of over hoe ik erachter kan komen of de computer inderdaad defect is?
    Mijn dank zou zeer groot zijn!!

    Groeten Ruben
     
  2. Als een auto zo slecht loopt als jij beschrijft dan kan een monteur daar toch diagnose aan stellen? Er staan geen foutcodes in, so what? 15 jaar gelden had je geen EOBD en toen kon er ook diagnose gesteld worden. Dus terug naar de garage en de auto daar achterlaten voor een fatsoenlijke diagnose.
     
  3. Hoe zien het luchtfilter en de bougies eruit. Wanneer laatst onderhoud gehad.
     
  4. #4 RaliasR, 21 aug 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 aug 2015
    Brandstoffilter ververst ?
    Bougies checken schoon electrode afstand
    Luchtfilter schoon
    Massa punten accuaansluitingen schoon goed vast ?
    Zakt de accu sterk in ?

    Eerst de basis controleren
    aan het begin van de problemen iets aangepast ?
     
  5. Katalysator mischien dicht?
     
  6. Is er weleens goed stevig mee doorgereden? Zoals hierboven aangegeven misschien de KAT vol?
     
  7. Computer defect geloof ik niet, daarbij hoef je echt de sloten niet te vervangen wanneer je de PCM onverhoopt wel vervangt.

    Kat verstopt; hmmm kan alleen als de kat aan de binnenzijde letterlijk kapot is.
    Dus wanneer er losse stukken (delen van de kat zelf dus) de boel blokkeren.
    Overigens flink doorhalen met een auto die niet lekker loopt is niet echt het verstandigste om te doen.

    Zoals hierboven is aangegeven, hoe is de staat van het onderhoud? Is die goed, dan verder op zoek.

    Carterventilatie, ontsteking (bougiekabels en/of bobine), gasklep, stationair regelklep.

    Hoeveel heeft de auto eigenlijk gelopen?
     
  8. zo als Silver baron aka marco al aangeeft.

    bobine bougiekabels ( willen nog wel is gaan bij dit type )
    gasklep stationer regelklep carterventilatie.

    daar maar is beginen

    computer komt bijna niet voor en de storingen zo als door jou beschreven komen meer overeen met een ontstekings probleem.
     
  9. Of vacuĆ¼m lekkage?
     

Deel Deze Pagina